וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליסנדה: מחסן לבעלי חיים מהמאה ה-16 הפך לצימר מפנק בלב עכו העתיקה

מייקל ברהם

6.11.2018 / 0:10

מחסן עתיק מהמאה ה-16 בלב עכו העתיקה, שכנראה שימש לאחסון בעלי חיים, הפך לבית אירוח מפנק בשם "מליסנדה". "את ההשראה לעיצוב המודרני ששמר על האופי הישן, קיבלתי משיטוט יומיומי בסמטאות העיר העתיקה", אומרת המעצבת

צימר מליסנדה, בית אירוח בעכו/צילום: מייקל ברהם

אל מצבת בתי האירוח והמלון שנפתחו בשנים האחרונות בלב עכו העתיקה, הצטרף לאחרונה צימר או בית אירוח מיוחד שהיה בעברו מבנה עות'מאני נטוש ומוזנח, והפך לפינת לינה מודרנית ומפנקת.

"מליסנדה" (Melisende), כך קרוי המקום שנקרא על שם מלכת ירושלים הצלבנית מהמאה ה-13, הוקם על חורבותיו של מחסן, או בית מגוריהן של חיות בית והשתמר מהמאה ה-16, ונרכש על ידי המעצבת מיכל מטלון. "כשהתחלתי לתכנן את המבנה, קיבלתי הרבה השראה משיטוט יומיומי בסמטאות העיר העתיקה", היא אומרת. "ההשראה היתה בכל מקום - בכחול של הים, בחומות העתיקות, במגדלור, בריחות השוק הצבעוני ובתושבים הנחמדים. שילבתי את כל זאת עם הסגנון העיצובי שלי שיש בו נגיעות מודרניות ונקיות וקיבלתי תמהיל מעניין שמדגיש את הניגוד בין הישן לחדש, עתיק מול מודרני, ניקיון צורני מול עומס וחמימות".

בית האירוח, ששטחו 60 מ"ר, כולל מיטה זוגית, מטבחון מאובזר וחדר אמבטיה. עוד בחלל, טלוויזיה בכבלים ו-Wi-Fi. מליסנדה נהנה מקרבה לאטרקציות של העיר העתיקה, ונמצא כ-20 מטרים מהבאזר הטורקי וחמאם אל באשה מחד, והשוק הצבעוני מאידך. גם מסגד אל ג'אזר שוכן לא רחוק, המבצר הצלבני ואולמות האבירים ומנהרת הטמפלרים.

מליסנדה מציע ארוחת בוקר (בתשלום נוסף) שיקבלו האורחים בבית האירוח הסמוך "ערבסק", ובימים אלו משופץ מבנה עתיק נוסף בעיר העתיקה, ובו עתידים להיפתח עוד שני צימרים, אחים למליסנדה.

עלות ללילה: 900-700 שקלים ללילה, לא כולל ארוחת בוקר.

הכותב היה אורח של "מליסנדה" בעכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully