וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופעים, צימרים ופארק אקסטרים: 5 סיבות טובות לחזור לנפוש בעכו

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 10:00

אחרי השבר שנפער בעיר הצפונית בעקבות ההתפרעויות בחודש מאי, עכו היפהפייה חוזרת לעצמה. הכנו עבורכם כמה המלצות על תרבות, אטרקציות, מקום לינה, היסטוריה וכמובן - אוכל טוב

בר לאונג' סאמא בעכו העתיקה/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

לפני כמה ימים התקיים בעכו פסטיבל "ערבסק" למוזיקה ערבית ואנדלוסית. כשהנגנים היהודים והערבים עלו על בימת היכל התרבות החדש בעיר היה אפשר לחוש לרגע את תחושת הנורמליות, השפיות והחיים המשותפים שתושבי העיר הרגישו במשך כל כך הרבה שנים, עד להתפרעויות בחודש מאי האחרון שהצליחו לסדוק את האמון בין היהודים והערבים בעיר. אלא שחמשת ימי הפסטיבל, שכללו מופע מחווה לעבד אל-וואהב וטקס הענקת פרס מפעל חיים לריימונד אבקסיס, הצליחו לבטא את מה שייחד כל השנים את עכו - עיר שהיא גשר בין תרבויות, בין עמים.

גם דניאל ארמה, מנהל אגף התיירות בעיר, מרגיש שהעיר אט-אט חוזרת לעצמה אחרי הפצע שנפער בה לפני שלושה חודשים. "הציבור חוזר אל העיר, המלונות מתמלאים ואנחנו כבר הרבה יותר אופטימיים", הוא אומר. גם גורמים בכירים בעירייה מודים שההתפרעויות בחודש מאי גרמו לטלטלה של ממש וכי רבים מתקשים לחזור לשגרה ולתת אמון. אלא שהמציאות חזקה יותר מכל דבר אחר, ושיטוט קצר בחוף הים ולאחריו בסמטאות השוק מוכיח שהקלישאה אכן נכונה.

עכו היא לא סתם עיר. היא מצליחה להעניק חוויה מאד ייחודית שמשלבת בין עתיק לחדש, ומצליחה לספק לכל אדם הנאה ממגוון של חוויות - החל מאטרקציות ובילויים, עבור בהיסטוריה מרתקת וכלה בקולינריה מפוארת שאינה מסתכמת רק בחומוס סעיד המפורסם. בין אם תגיעו לעיר בסוכות כדי לצפות בהצגות פסטיבל עכו לתיאטרון אחר בסוכות ובין אם במועד אחר - קיבצנו עבורכם כמה המלצות לעיר הצפונית.

עכו. ניר יהב
חוף הים בעכו/ניר יהב

תרבות

בשבוע שעבר נחנך בעכו היכל תרבות חדש במופע השקה חגיגי של המוזיקאי עידן רייכל. בהיכל היפהפה - הכולל 600 מקומות ישיבה - הושקעו במהלך השנים 50 מיליון שקלים והוא צפוי לארח את מיטב האמנים בישראל למופעי מוזיקה, תיאטרון, הופעות ילדים וסטנדאפ. ההיכל מתפרס על פני 3,000 מ"ר, שלוש קומות, גלריית אומנות שבה יוצגו תערוכות מתחלפות ובית קפה שיהיה פתוח בכל שעות היום.

בהיכל, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים מנספלד-קהת, הוטמעו מאפיינים של בניה ירוקה. הוא נבנה על חלקים מהמבנה המקורי - בעבר שכן שם האודיטוריום העירוני - ובמסגרת התכנון הוא חופה בזכוכית. בדברים שנשא בערב ההשקה החגיגי אמר ראש העירייה שמעון לנקרי כי פתיחת היכל התרבות היא בבחינת "חלום גדול שמתגשם". הוא הוסיף ואמר כי הוא רואה בו "לב פועם ומחבר לחזון הגדול של העיר, עיר תרבויות, עיר שהיא מרכז לאומי ובינלאומי לעשייה, ליצירה, לאיכות חיים". בשבוע הראשון שלו הופיעו בהיכל עידן רייכל, יובל המבולבל, אדיר מילר, ההצגה "סאלח שבתי" ופסטיבל "ערבסק". בהמשך יופיע שם הזמר החסידי הנודע אברהם פריד.

לצד ההיכל החדש, במהלך הקיץ היה ניתן לתפוס מופעים של מיטב האמנים (שירי מימון, עברי לידר, שלום חנוך, ברי סחרוף, ישי ריבו וכו') באחד המתחמים המרהיבים בישראל - "המצודה", השוכנת בלב עכו העתיקה לצד אולמות האבירים ההיסטוריים. המופעים במקום צפויים להמשיך וכדאי לבדוק מי מופיע בימים שמגיעים לביקור בעיר.

עוד בוואלה!

עכו כמעט ריקה מאדם, וזו בדיוק הסיבה לנסוע אליה עכשיו

לכתבה המלאה
היכל התרבות עכו. באדיבות היכל התרבות בעכו,
היכל התרבות בעכו/באדיבות היכל התרבות בעכו

פארק אקסטרים

לא רבים יודעים, אבל בעכו שוכן פארק אקסטרים אתגרי מהגדולים והמקצועיים ביותר בישראל. נמצא בו קיר הטיפוס הגדול ביותר במזרח התיכון שגובהו 32 מטר, אומגה ארוכה באורך 90 מטר, מסלולי סקיי טראק ומאות מטרים של קירות טיפוס שעוצבו במיוחד עבור הפארק. גולת הכותרת של הפארק היא כמובן קפיצת הבנג'י דרופ מגובה של 32 מטר, שהם לא פחות ולא יותר מ-10 קומות. לא מדובר בקפיצת בנג'י רגילה אלא בקפיצה שבה מרגע הזינוק נוצרת התנגדות שבסיועה ניתן להגיע לקרקע בנחיתה רכה. המתקן מיועד לגיל 10 ומעלה, ואין ספק שמדובר באחד מהפארקים המהנים ביותר שהילדים שלכם יהיו בהם. תפנו לעצמכם כמה שעות של אקסטרים וריגוש - גם אתם תהנו, וגם הילדים.

הפארק פתוח מדי יום משעה 10:00 ועד 17:00, כולל בימי שישי. מחיר כניסה עומד על 130 שקלים.

פארק אקסטרים עכו. ניר יהב
חגיגה של ריגושים. פארק אקסטרים בעכו/ניר יהב

שוק והיסטוריה

כל מי שמגיע לבקר בעכו, מכיר כמובן את השוק בעיר העתיקה. זהו אינו שוק גדול, אבל תמיד כיף להסתובב בו, להיכנס לדוכנים המזמינים, להריח את ריחות האוכל מתערבבים בריחות התבלינים המשכרים - ולשוחח עם המוכרים מסבירי-הפנים. אלא שלצד השוק שוכנת כמובן היסטוריה מרתקת ששווה להשקיע חצי יממה רק בשיטוטים בעקבותיה. מתחת למבנה המצודה היפהפה שבנה השליט העותמאני אחמד אל-ג'זאר נמצאים שרידים של מצודה מתקופת הצלבנים. האולמות שנחשפו מתחת לאדמה נקראים אולמות האבירים ושם ניתן להיחשף לחייהם של האבירים הצלבנים שחיו פה לפני מאות שנים.

ניתן לראות את אולם האסירים שבו נקשרו אסירים בשלשלאות לקירות, לצדו אפשר לראות חדר אוכל מרהיב וענק שבו נהגו החיילים לאכול ארוחות כשהם יושבים לצד שולחנות ארוכים. לצד חדר האוכל ניתן גם לבקר בחדר השירותים ששימשו את האבירים ואנשיהם. באותה תקופה, אגב, לא היה נייר טואלט והצלבנים נאלצו למצוא תחליפים אחרים כדי להתנקות, ובראשם אוזניים של ארנבות (!). לצד אלו שוכנים עוד אולמות רבים ומסקרנים, כאשר לכל אחד מהם מוצמד סיפור מרתק שגם הילדים ייהנו לשמוע.

לא רחוק משם נמצאת אחת האטרקציות הכי כיפיות בעכו העתיקה - מנהרת הטמפלרים. מדובר במנהרה תת-קרקעית סודית שחיברה בין ארמון הטמפלרים לנמל עכו. אורכה כ-150 מטר והיא למעשה עוברת מתחת לבתי העיר. מרחק של דקות ספורות משם ניתן גם להגיע למאה ה-18 ולתקופה העותמנית - ולחזות בחמאם (בית מרחץ) טורקי שנבנה על ידי המושל של עכו דאז, ג'זאר פאשה. המקום היה המרכז החברתי של העיר, שבו התבצעו עסקאות, סופרו סיפורים, נשמעו השמועות והחלו הרכילויות. אם תרצו, זה היה סוג של ברידג'רטון של התקופה העותמנית.

בעכו העתיקה אפשר להיחשף לעוד הרבה מאוד היסטוריה, כמו למשל לחאנים העתיקים ששירתו בעבר את הסוחרים שהגיעו לעיר או את מרכז המבקרים על שם הרמח"ל שבו ניתן לשמוע על סיפורה הפחות-מוכר של הקהילה היהודית בעכו בתקופת שלטון הצלבנים. חובבי ההיסטוריה מביניכם חייבים לקפוץ לביקור לפחות בחלק מהמקומות הללו. עבורנו הם היו ההיי-לייט של הביקור בעיר.

עכו. ניר יהב
אולמות האבירים/ניר יהב
עכו. ניר יהב
השוק בעכו/ניר יהב

לינה

עכו מלאה ודאי במקומות לינה ובמלונות, אבל אנחנו נרצה דווקא לדבר על המלון שבו אנחנו היינו: עכותיקה. זהו מלון בוטיק שהעניק לנו חוויה שונה לחלוטין מכל מלון שבו היינו בעבר. ראשית, החדרים של המלון מפוזרים בכמה נקודות בעכו העתיקה, מרחק של כמה מטרים או עשרות מטרים מהכניסה למלון. על מנת להגיע לחדר צריך למעשה ללכת בין הסמטאות הקסומות של העיר העתיקה, לחוש את האווירה, לטפס לחדר במדרגות (ולפיכך המלון אינו מונגש לנכים), לומר "בוקר טוב" לתושב העכואי שמתגורר ממש בסמוך לחדר - ולהביט אל הים הנשקף מהחלון.

כל אורח במלון הופך בעצם לחלק אינטגרלי מהשכונה, מהלב הפועם של העיר העתיקה. במלון מגדירים את החוויה כך: עכו העתיקה היא המלון ו"עכותיקה" הם החדרים. כל חדר שונה מחדר אחר, אך כולם עברו שיפוץ ועיצוב מחדש. במבנה המרכזי של המלון נמצאת גם הגישה למרפסת הגג, שם מוגשת ארוחת בוקר מדי יום. זו ארוחה שמוגשת לאו דווקא לאורחי המלון, ואין ספק שהיא שונה לחלוטין מכל ארוחת בוקר שטעמנו בעבר. היא עשירה, ייחודית ויצירתית. הנוף - גלי הים - הוא מהיפים שראינו בישראל. כמה כיף לפתוח את הבוקר כך.

מחיר לזוג ללילה, כולל ארוחת בוקר: 1,500-970 שקלים. בחגים מבצע 10% הנחה למזמינים מהאתר.

עכותיקה. שני הלוי,
מלון מרהיב. עכותיקה/שני הלוי
עכותיקה. יח"צ,
נוף בלתי נשכח. חדר האוכל בעכותיקה/יח"צ

אוכל

העיר עכו משופעת באופציות קולינריות מופלאות - החל ממסעדות גורמה, עבור בחומוסיות מעולות (כן, חומוס סעיד, אבל ממש לא רק הוא) וכלה במקומות עם אוכל ביתי. כל זה ברור וידוע, אבל אנחנו דווקא באנו להפנות זרקור לעבר שתי מסעדות שיצא לנו לאכול בהן בביקור הנוכחי וממש נהנינו מהן: הראשונה היא "רותס" מסעדת שף כשרה שהוקמה על ידי השף אורי ארנולד עם שני תושבי עכו, מוסלמי ונוצרי. המסעדה ממוקמת בלב הגן היפה שבסמוך לאולמות האבירים במצודת עכו בתוך חללק עם תקרה מקומרת. המסעדה מגישה מנות מצוינות שמשלבות בין מטבח ערבי מקומי לבין מנות מודרניות.

המסעדה השנייה היא "דוניאנא", שכמו "רותס" גם היא נמצאת במיקום מרהיב: על נקודת תצפית על גבי החומה הדרומית העתיקה של עכו כשממולה נשקף הים ומפרץ חיפה ומצדה השני - שרידי חומת הנמל הצלבני. התפריט שלה הרבה יותר מיינסטרימי - מנות בשריות, חומוס, מגוון סלטים, דגים וכו' - וכל מה שניסינו היה טעים להפליא.

מסעדת רותס עכו. יח"צ,
נקודת תצפית. מסעדת רותס/יח"צ
seperator

הכותב היה אורח של עיריית עכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully