וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואי עלינו: תראו כמה היוונים הרוויחו השנה רק מתיירות

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 12:26

למרות הכל: ההכנסות שרשמה המדינה מתיירות הניבו לה יותר מ-10 מיליארד אירו - כארבעה מיליארד יותר מהתחזיות. מה הסיבה? רעיון שהגה ראש ממשלת יוון ותפס בכל אירופה

מלון גרייס, סנטוריני/צילום: אתר המלון

לאחר שנה מוצלחת במיוחד בענף התיירות והנסיעות שלה, משיקה בימים אלו ממשלת יוון את קמפיין תיירות החורף שלה. ההכנסות שרשמה המדינה מתיירות הניבו לה יותר מ-10 מיליארד אירו - כארבעה מיליארד אירו יותר מהתחזיות.

שר התיירות היווני וסיליס קיקיליאס, שסיפק את הנתונים לכתבים בארצו, אמר כי "התיירות היא הקטר שמניע את הכלכלה היוונית, שכן היא מהווה נתח של כ-25 אחוזים ממנה". בין ינואר לאוגוסט השנה ביקרו ביוון יותר מ-8.6 מיליון תיירים - עלייה של 79 אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד, ואלו כאמור רק נתונים לא סופיים של 2021. מספר הישראלים שביקרו במדינה השנה בין ינואר לאוקטובר עומד על 1,038,005.

עוד אמר השר כי "ציפינו להכנסות מתיירות של חמישה עד שישה מיליארד אירו, ועברנו את ה-10 מיליארד. בנוסף, השנה עדיין לא הסתיימה, ויש לנו תיירים ששוהים כעת באתונה, כרתים, רודוס. כעת אנו מוכנים להשיק את קמפיין תיירות החורף".

כרתים יוון. לשכת התיירות של יוון,
ביוון מקבלים כמעט את כל סוגי החיסונים. תיירים בכרתים/לשכת התיירות של יוון

יוון מכירה ברוב החיסונים

כמו כן, יוון מכירה במספר החיסונים הרב ביותר מכל מדינה אירופית, מה שאומר שמטיילים מכל העולם שחוסנו באחד מהחיסונים הללו - כולל ספוטניק 5 מרוסיה וסינובקס מסין - מורשים להיכנס למדינה והם פטורים מהגבלות או בידוד.

כאשר נשאל באשר לחיסוני הקורונה, אמר השר היווני כי החיסון נותר הנשק החשוב ביותר במלחמה במגפת הקורונה, וככל שיותר בני אדם יתחסנו, כך החיים - הן החברתיים והן הכלכליים - יחזרו לנורמליות ולרמות שהיו לפני פרוץ המגפה.

אתר Schengen visa info מדווח כי השר אף הוסיף וסיפר כי מי שהגה את הרעיון להפיק תעודות חיסון קורונה כלל-אירופיות, ומי שהציע זאת לראשי הנציבות האירופית, הוא לא אחר מאשר ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס. "הדבר יצר תנאים חדשים של בטיחות בעבור נוסעים ברחבי אירופה, עם תוצאות שנראו לעין", אמר, והביע אופטימיות באשר לשנת 2022, בזכות הזמנות רבות שכבר נעשו.

חופשה בכרתים. Shutterstock, ShutterStock
"התיירות היא הקטר שמניע את הכלכלה היוונית". תיירים בכרתים/ShutterStock, Shutterstock

השאלה הגדולה: מה יקרה ב-2022?

על פי נתוני המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן (ECDC), כ-65.1 אחוזים מהאוכלוסייה ביוון מחוסנת באופן חלקי (61.9 אחוזים חוסנו באופן מלא). זהו פער של 4.3 אחוזים לרעת יוון, בהשוואה לנתוני האיחוד האירופי כולו. עם זאת, מספר המחוסנים ביוון גבוה ב-29.4 אחוזים מהממוצע העולמי.

"כבר מהרגע הראשון, יצרנו ביוון תוכנית התחסנות ארצית, ולאחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר המחוסנים ובתורים בעבור מתחסנים בחיסון הראשון", הוסיף קיקיליאס.

כמובן, בלתי אפשרי לספק תחזית מדויקת באשר למה שיתרחש בשנת 2022, וקשה להסיק מהנתונים החיוביים של התיירות בשנת 2021 על מצב תיירות החורף. זאת במיוחד על רקע ההגבלות הרבות שצפויות להטיל מדינות אירופה על תושביהן עקב התפשטות וריאנט אומיקרון ברחבי העולם. זאת ועוד: על-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), בשבעת הימים האחרונים בלבד, דווח ביוון על 44,348 חולי קורונה נוספים, כמו גם על 640 מקרי מוות הקשורים לקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully