וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתונה בחורף כל כך זולה, שאפילו השופינג בה בחצי מחיר מבישראל

סיגל סיריוס

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 10:49

הקסם שלה הוא השילוב בין מערביות אירופית למחוספסות ים-תיכונית, פאר מחד וסלאמס מאידך. עכשיו, כשהאיים היווניים פחות רלוונטיים לעונה, אתונה מציעה יופי של "סיטי ברייק" חורפי עם מלונות חדשים בעשרות אירו ללילה ושופינג במחירי רצפה. 48 שעות מוזלות בבירת יוון

בווידאו: אתרי תיירות בולטים באתונה/צילום: רויטרס

אוכל מעולה, היסטוריה, אומנות, תרבות רחוב, מזג אוויר ים תיכוני, שופינג זול והכל בשעתיים טיסה. אתונה היא יעד שעומד בכל הקריטריונים לחופשה האורבנית שלכם בסתיו או בחורף הקרוב, מעולה לקפיצה בסופ"ש, אפילו בינואר כשבמרבית הערים באירופה קפוא. הבונוס - יוון מאפשרת כניסה ללא בדיקות למחוסנים ובעלי תו ירוק, ואם תבלו שם פחות מ-72 שעות תחסכו בדיקת קורונה נוספת ותבצעו רק את הבדיקה עם הנחיתה. מה שצריך מעבר לכך, זה רק למלא הצהרת בריאות לפני ההמראה לאתונה.

הישראלים גילו את יוון בשנים האחרונות. האיים הם מזמן היעד המועדף עלינו בזכות מזג אוויר, האירוח החם וכמובן המחיר. עם הזמן גילינו שאתונה היא לא רק תחנה בדרך, אלא יעד בפני עצמו. היא מתאימה לחופשה משפחתית, זוגית או טיול חברים וכל הגילים ימצאו בה אטרקציות ועניין. הקסם שלה הוא השילוב בין המערביות האירופית למחוספסות והחום הים תיכוני, פאר מצד אחד וסלאמס מצד שני. וגרפיטי - אין סוף גרפיטי, שצובע כמעט את כל רחובות העיר.

האקרופוליס באתונה. דב גרינבלט, באדיבות המצולמים
האקרופוליס באתונה/באדיבות המצולמים, דב גרינבלט

"פלורנטין" של אתונה

אם זה הביקור הראשון שלכם באתונה, אל תוותרו על האטרקציות המוכרות: האקרופוליס, המוזיאון הצמוד ושיטוט ברובע פלאקה, חילופי המשמר בבניין הפרלמנט ליד כיכר סינטגמה (Syntagma Square), כיכר מונסטירקי (Monastiraki) ושכונת Psiri שהיא סוג של פלורנטין - מלאה בבתי קפה, חיי רחוב, אומנים וגרפיטי וכמובן שופינג ברחוב Ermou.

אם כבר ביקרתם בכל האטרקציות המוכרות, הנה עוד כמה המלצות:
תצפית מגבעת ליקאבטוס/גבעת הזאבים Lycabettus - מכיוון שהבנייה בתוך העיר אתונה לגובה אסורה, גבעת הזאבים היא הנקודה הגבוהה ביותר בעיר - 277 מטרים מעל פני האדמה - והמקום הטוב ביותר לתצפית פנורמית על העיר. הגישה למקום היא בטיפוס משכונת קולונקי היוקרתית ואפשר גם לסיים את העלייה בנסיעה קצרה בקרונית במנהרה סגורה שעולה 7.5 אירו לעלייה וירידה.

האגדה מספרת שהגבעה נוצרה על ידי האלה אתנה, שנשאה אבן גיר במהלך עבודות הבנייה באקרופוליס, אבל שמטה אותה בגלל בשורות רעות שקיבלה בדרך. אגדה אחרת מספרת שהשם גבעת הזאבים ניתן למקום בזכות להקות הזאבים שהיו במקום - Lykos זה זאב ביוונית. אגדה נוספת מספרת שמקור השם נובע מהמילה Lykavges - "זריחה ביוונית בזכות הזריחות המרהיבות במקום.
לעוד פרטים: https://www.lycabettushill.com

אם הגעתם עד לליקאבטוס, מומלץ לעשות סיבוב בשכונת קולונקי שהיא ביתם של הדיפלומטים ועשירי אתונה. הליכה ברחובות המרכזיים של השכונה מזכירה את השדירה החמישית, יש בה את כל מותגי היוקרה, לא מעט מסעדות ובתי קפה. זה גם המקום לטעום את קפה הפרדו האתונאי - וגם כאן יש אגדה אורבנית - לפני 25 שנה לאחד הבריסטות בעיר נמאס להכין בכל פעם אספרסו או קפוצ'ינו והוא החליט להכין קפה קר.

עוד בוואלה!

בלי בדיקת קורונה בחזור: למה אתונה היא היעד הכי טוב לישראלים כרגע

לכתבה המלאה
תצפית מגבעת הזאבים, ליקאביטוס באתונה לעבר האקרופוליס 27.10.21. ShutterStock
תצפית מגבעת הזאבים, ליקאביטוס, לעבר האקרופוליס/ShutterStock

תערוכת אומנות במפעל הטבק לשעבר

ביוני השנה נפתח בעיר מרכז תרבותי חדש, חלל שהיה בעבר מפעל טבק ציבורי מקומי ובגלגולים אחר שימש כבית סוהר ומקלט לפליטים. היום מארח החלל תערוכת אומנות מודרנית עם עבודות של 59 אומנים מ-27 מדינות ברחבי העולם, בהם 18 אומנים יוונים. התערוכה נקראת Portals = שערים. היא שואבת השראה ממאמרה של הסופרת והפעילה החברתית ארונדהטי רוי בניו יורק טיימס שהגדירה את הקורונה כשער - מעבר בין עולם אחד למשנהו. התערוכה פתוחה עד סוף השנה והכניסה למקום היא בחינם, יש להציג תו ירוק.
לעוד פרטים: https://neon.org.gr/en/exhibition/portals/

עבודה של האמן הטורקי Kutluğ Ataman קוטלו אטאמאן בתערוכת Portals בבית הטבק, אתונה
27.10.21. Natalia Tsoukala Courtesy NEON,
עבודה של האמן קוטלו אטאמאן בתערוכת Portals בבית הטבק/Natalia Tsoukala Courtesy NEON

קולינריה אתונאית

אם אתם אוהבים לאכול ורוצים לחוות קצת מסצינת האוכל המקומי העכשווית בעיר, נסו את "גסטון" (Gastone) במרחק הליכה קצר מרחוב הקניות ארמו. המסעדה היא אחת מתוך רשת של ארבעה שפים שעובדים עם חומרי גלם מקומיים ועושים "טייק אוף" על מנות יווניות עממיות. אכלנו שם חורטה - סלט עלים ירוקים קר שקיבל נגיעה של טבעות בצל ופטריות ומנת אורז עם חציל וירקות מפתיעה (13 אירו למנה הצמחונית). המנות היו טעימות, יפות ומוקפדות.
לעוד פרטים: https://www.facebook.com/pg/gastoneathens/photos/?ref=page_internal

אורז וחציל - מנה של מסעדת Gastone באתונה
27.10.21. שחף סגל,
אורז וחציל - מנה של מסעדת "גסטון"/שחף סגל
חורטה - סלט עלים קר של מסעדת Gastone באתונה
27.10.21. שחף סגל,
חורטה - סלט עלים קר ב"גסטון"/שחף סגל

לישון באתונה

כיכר אומוניה, הכיכר הלאומית של אתונה, הייתה בעבר הלב הפועם של העיר. עיריית אתונה החליטה להחזיר עוטרה ליושנה ובשנים האחרונות ניקתה את הכיכר ואת המזרקה המפורסמת שבה. מלונות בראון הישראלים שזיהו את הפוטנציאל ביוון ובאתונה בפרט, החליטו לבנות דווקא סביב הכיכר הוותיקה את מרבית בתי המלון החדשים שלהם בעיר. זהו מהלך כלכלי כי הנדל"ן באזור הזה זול, אבל גם מהלך אידאולוגי של התחדשות עירונית הממותג תחת #ReOmonia.

בערב הפתיחה של מלון לייטהאוס החדש של בראון, הגדיר ראש העיר אתונה קוסטאס ביקאוניס את פתיחת המלון פתיחת המלון כ"צעד נוסף במסע להחייאת העיר". שלושה בתי מלון של בראון יש סביב הכיכר: בראון אקרופול - המלון היוקרתי שמעוצב בסגנון וינטג'י של שנות ה-70 ובחדרים המרווחים תמצאו אפילו פטיפון ותקליטים. מחיר לילה בהנחה כולל ארוחת בוקר יעלה החל מ-100 אירו (330 שקלים).

המלון השני "דייב" - הילד הצעיר והפוחז של הקולקציה שיושב בתוך מה שהיה בעבר בניין המפלגה הקומוניסטית (64 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר) ומלון הלייט-האוס, שכאמור הושק רק עכשיו ומציע לילה במחירי הרצה של 80 אירו לזוג. בראון מתכוונת לפתוח לא פחות מ-12 מלונות סביב הכיכר.

לינה במלונות הקולקציה סביב הכיכר מאפשרת ליהנות מחוויית האירוח המוקפדת של בראון מצד אחד, וחוויה קצת יותר מחוספסת ופחות תיירותית בסביבת המלון מצד שני. במסעדות סביב הכיכר תפגשו משפחות אתונאיות שמגיעות לאכול ארוחת ערב, פועלים שחזרו מיום עבודה ואתונאים שעושים את הקניות שלהם בשוק הקרוב ובחנויות הסובבות את הכיכר. המלונות נמצאים שבע דקות הליכה מכיכר סינטגמה. אם ממש תרצו להיות בלב העניינים, בראון מציעים לכם את וילה ארמו בראון - המותג היותר יוקרתי ויקר של הקולקציה - המעוצב בסגנון קלאסי (100 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר).

חדר במלון בראון אקרופול אתונה 
27.10.21. צילום: Vangelis Paterakis,
חדר במלון בראון אקרופול/צילום: Vangelis Paterakis

זול באתונה

אתונה היא יעד זול. זה לא רק מחיר כרטיס הטיסה שיכול להגיע לעשרות דולרים בחורף, אלא גם המחייה והשופינג בעיר שזולים משמעותית בהשוואה לישראל (נקודה לזכותה של יוון ולרעתה של ישראל שיוקר המחייה בה גבוה במיוחד).

סופלקי בדוכן ברחוב בין 2.2 ל-2.5 אירו (פחות מ-10 שקלים), קפוצ'ינו באזור האירו-אירו וחצי. וזה לא רק האוכל, אלא גם הבגדים, הנעליים, הצעצועים והקוסמטיקה. חולצה מכופתרת שקנינו ברשת זארה ב-20 אירו (כ-74 שקלים) - עולה בארץ 139.90 שקלים; על טי שירט שילמנו באתונה 5.9 אירו (כ-22 שקלים) - בארץ היא עולה 45 שקלים; על קרם פנים של וישי שעולה בארץ 189 שקלים שילמנו בבית מרקחת מקומי במבצע 103 שקלים.

אם אתם רוצים לרכוש תבלינים, חליטות תה מיוחדות, זיתים, בקלאווה, לוקום, שמן זית או סבונים - המקום לרכוש בו הכל הוא השוק העירוני שנמצא במרחק פחות מ-5 דקות הליכה מכיכר אומוניה. בכלל, זה גן עדן לפודיז ואם אתם לא רגישים למראות וריחות מומלץ לעשות סיבוב בתוך שוק הבשר והדגים.
אחרי 48 שעות בעיר שחלפו ביעף נשארנו, תרתי משמע, עם טעם של עוד.

כיכר אומוניה באתונה. ShutterStock
כיכר אומוניה באתונה/ShutterStock
אפילו חולצה בזארה זולה ב-50% מבישראל. סיגל סיריוס, צילום מסך
אותה חולצה מחיר כפול: השוואת מחירים בין חולצה בזארה באתונה ובישראל/צילום מסך, סיגל סיריוס

הכותבת הייתה אורחת של מלונות בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully