וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיברנו עם האיש שאחראי על חופשות ביוון; אלה ההמלצות שלו

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 14:22

הישראלים יציפו את יוון כבר בחודש הקרוב ויסמנו את פתיחת העונה לעולם. לשם כך הגיע לפה שר התיירות היווני וסיליס קיקיליאס, שהשנה צריך להיאבק גם מול שארם אל-שייח' וטורקיה שמחזרות אחרינו. תפסנו אותו לראיון מיוחד על מה מצפה לתייר הישראלי השנה ביוון

העיר פטרס ביוון/צילום: תמיר אברהם

ב-2019, טרום המגיפה, ביקרו ביוון כמעט מיליון ישראלים. מספר לא רע אבל עדיין רחוק מהמספרים של מדינות כמו בריטניה, גרמניה ואפילו בולגריה. למעשה, ישראל לא נמצאת בין 20 המדינות הראשונות שלהן מספר התיירים הגבוה שנופשים ביוון כל שנה (לפנינו הבריטים, הגרמנים, הבולגרים ואחרים).

ועדיין, ישראל כל כך חשובה ליוונים והחיזור שלהם כלפינו נמשך כל השנה, במיוחד עכשיו כשהאביב והקיץ בפתח. לשם כך נחת פה אתמול בלילה (ראשון) שר התיירות היווני וסיליס קיקיליאס, שגם ישתתף בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתתקיים בתל אביב השבוע.

"אני מגיע לפה שוב ושוב אבל בזהויות שונות", אומר קיקיליאס בראיון מיוחד לוואלה! תיירות. בכך הוא מתכוון לעברו כשחקן כדורסל בכמה מקבוצות הפאר של יוון - פאניוניוס ואא"ק אתונה - בשנות ה-90 ו-2000. "אפילו שיחקתי כמה פעמים נגד מכבי תל אביב, הפועל גליל עליון והפועל ירושלים", הוא אומר וגם נזכר במפגשים מול הנפלד, שפר וקטש במסגרת משחקי נבחרת יוון מול ישראל שבהם השתתף.

אבל לא על כדורסל התכנסנו כאן כדי לדבר, אלא על יוון, או יותר נכון "הישראלים ויוון", שהרי חופשת פסח המתקרבת נותנת את שריקת הפתיחה לפתיחת יעדי הבטן-גב של מדינת האיים השכנה.

שר התיירות היווני וסיליס קיקיליאס. באדיבות המצולמים
"חשוב לנו להיות בקשר קרוב עם חברינו מישראל". שר התיירות היווני וסיליס קיקיליאס/באדיבות המצולמים

"הישראלים אוהבים לנפוש וחוזרים ליוון שוב ושוב"

מאחוריו של קיקיליאס (48), שורה של תפקידים בממשלתו של קיריאקוס מיצוטאקיס, ראש הממשלה הנוכחי, ביניהם שר הבריאות והשר להגנה אזרחית (מעין שר לבטחון פנים). למשרת שר התיירות הוא נכנס רק לפני כחצי שנה, אבל ממשיך את פועלו הנמרץ של קודמו, האריס תיאוהאריס.

"מאוד חשוב לנו להיות בקשר קרוב עם חברינו מישראל. זה יותר מקשר רגיל", הוא אומר. "במשך 30-25 השנים האחרונות אנחנו מהדקים את הקשר העסקי והתיירותי ואני גאה על כך, ואני כאן כדי לראות איך אפשר ללמוד ולשלב טכנולוגיות תיירותיות, להיפגש עם המקביל שלי (שר התיירות יואל רזבוזוב - ז.ר) ועוד".

למה אתם משקיעים כל כך בתייר הישראלי?
"בניגוד לתיירים אחרים, הישראלים אוהבים לנפוש והם חוזרים ליוון שוב ושוב. גם מבחינת 'סיטי ברייק', אנחנו רוצים שהישראלים יבלו בערים כמו אתונה, יואנינה וסלוניקי בסופי שבוע, וגם בנושא ההייקינג והטרקים - הישראלים אפילו מטיילים יותר טוב מהיוונים".

למה היוונים לא באים כמעט לישראל, חוץ מצליינים?
"אתה צודק, וזה עניין של פרסום ושיווק, למשל להראות ליוונים איך, למשל, תל אביב התפתחה. נכון שזו עיר יקרה, אבל לא יאמן כמה היא מדהימה ושווה לבקר בה. בנוסף, מעבר לצליינים שבאים לירושלים ולמקומות הקדושים, צריך לגרום ליוונים להבין כמה יפה הארץ הזו, ואז הם יבואו. וזה התפקיד שלי ושל שר התיירות הישראלי, וכמו בכדורסל - מדובר על מאמץ קבוצתי משותף, על שיתוף פעולה שיצמיח ויחזק את שתי המדינות מבחינה תיירותית".

עוד בוואלה!

זה היעד שהישראלים הכי רוצים לטוס אליו עכשיו

לכתבה המלאה
נאפקטוס ביוון. תמיר אברהם, מערכת וואלה!
יש מקומות שהישראלים עוד לא גילו. נאפקטוס, מערב יוון/מערכת וואלה!, תמיר אברהם

טורקיה ומצרים נושפות בעורף היווני

עוד סיבה לחיזור היווני, במיוחד עכשיו, היא העובדה שהשנה יש למדינה מתחרים בדמות טורקיה ומצרים, שאליה יחלו טיסות ישירות (לשארם) בחודש הבא, והן מציעות לרוב חופשות זולות יותר מזו היוונית ומטבע האירו. מה גם השנה הרוסים לא יגיעו כמעט ליוון עקב המלחמה באוקראינה, ולמרות שמדובר באחוז שנתי די נמוך (2%), היוונים נלחמים על כל תייר, בטח אחרי שב-2020 הגיעו למדינה רק 7.4 מיליון תיירים וב-2021 15 מיליון מבקרים - כשב-2019 עמד מספרם על 33 מיליון.

איך תתחרו עם המחירים באנטליה וסיני?
"יוון היא יעד ייחודי מבחינת תיירות, יש לנו 134 איים מיושבים - אלו 134 גני-עדן קטנים. המוצר שיוון מציעה הוא ייחודי - הנוף, אתרי המורשת, תרבות מסורתית, קולינריה והכל ברמה גבוהה ולכל כיס. אז אנחנו מציעים את כל החבילה במחירים נוחים וחוויה ייחודית וזה לא בר השוואה. אני חושב שעבור רוב הישראלים אנחנו יעד החופשה שנבחר ראשון. כמובן שהם רשאים לנפוש במקומות אחרים -מצרים, טורקיה ושאר העולם - אבל הקשר שנבנה בשנים האחרונות בין יוון לישראלים הוא חזק ויציב. אנחנו לא מחכים שהם יבואו למלונות שלנו, אלא אנחנו מציעים את הבית שלנו לישראלים".

האם מתוכננים יעדי נופש חדשים ביוון לישראלים, מעבר לאלו המוכרים והשחוקים?
"הישראלים מכירים את יוון, הם הם גששים וסיירים מעולים וקונים בה בתים. אבל יש מקומות שהם עדיין לא מכירים כמו אפירוס, למשל ומקומות אחרים בצפון יוון לטרקים, או פטרס במערב יוון".

כ-30 אחוזים ויותר מהישראלים שומרים כשרות. האם תתחילו להגיש מזון כשר במלונות?
"האמת שזו הפעם הראשונה שאני שומע על כך כדרישה, זה מאוד מעניין, ומאחר ואתה שואל על כך אני אקח את זה לתשומת לבי ואדבר על כך עם האחראי על הנושא ביוון. מצד שני, אני רואה מחבריי הישראלים שבאים ליוון - הם מחפשים את האוכל המקומי היווני. הם מחפשים את הטברנה המקומית בשביל המוסקה, הדג, הסלט היווני וכדומה, הם מנסים לטעום את מה שאין להם בבית".

שארם א שייח'. ShutterStock
השנה המצרים והטורקים נושפים בעורף היוונים. שארם א שייח'/ShutterStock

2021 - שנה מדהימה ליוון מבחינת הכנסות מתיירות

עונת התיירות היוונית מתחילה, כמו בכל שנה בחודש מאי. לישראלים שיגיעו בפסח למדינה מצפים עדיין מים קרירים בים התיכון והאגאי, כמו גם ברים ומסעדות שעדיין יהיו סגורים או בהכנות ושיפוצים לקראת העונה החמה, אבל אפשר ליהנות ביוון בכל תקופה. ניתן לראות זאת גם בעובדה שבשנה שעברה רשמה המדינה מתיירות יותר מ-10 מיליארד אירו - כארבעה מיליארד יותר מהתחזיות. התיירות כה חשובה ליוונים, ולפי הערכה עובדים בה במעגלים שונים כעשרה אחוזים מאוכלוסיית המדינה שעומדת כיום על כ-10 מיליון בני אדם.

איך עשיתם את זה?
"מה שקרה הוא שהרחבנו את עונת התיירות אצלנו ושמנו את כל המאמצים בענף. למשל, ספטמבר עד ינואר היו חודשים מדהימים ביוון כי עשינו קמפיין ייעודי לכך. בנוסף, אנשים טסו ליעד שהוא בטוח - וזה לגבי הקורונה ולגבי המדינה עצמה - אז זה היה חשוב אשתקד וזה יהיה חשוב גם השנה. אני מזכיר לך שב-2020 החלנו ביוון מדיניות קשוחה לגבי המלחמה במגיפה, עם סגרים בשילוב חיסון התושבים, והשנה אנחנו מרגישים שאנו יכולים לנהל את המצב טוב יותר, לאירופים יש דרכון קורונה או תו ירוק, כך גם לאמריקנים, אוסטרלים, קנדים וכמובן לישראלים".

לכמה תיירים אתם מצפים ב-2022?
"אנחנו לא מנבאים, אלא רק עובדים קשה, טסים בעולם ומנסים לגרום לכולם להבין את חוויה המיוחדת שיש ליוון להציע. ולא רק המספרים חשובים אלא איכות התיירים".

ולסיום, מה אתה חושב על התייר הישראלי?
"בגדול הם מלאי חיים. הם באים ליוון, הם רוצים לחוות, הם מחפשים מקומות עם מפה, הם מטפסים על הרים, הולכים לים. הם רוצים לאכול מה שאנחנו אוכלים, לשיר כמו שאנחנו שרים. אנחנו מאוד אוהבים אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully