וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת ביטולים: כל חברות התעופה שביטלו טיסות עד לחורף הקרוב

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 9:02

חברות התעופה המובילות באירופה ובארצות הברית ממשיכות להכריז על ביטולי קווים ועשרות אלפי טיסות מעתה ועד מרץ 2023. אבל יש חברת תעופה אחת שניצחה את השיטה

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

מחסור בעובדים, שביתות וכאוס תעופתי כללי מאלצים חברות תעופה נוספות לבטל את טיסותיהן בחורף הקרוב. התוצאה: אלפי נוסעים ברחבי אירופה צפויים להיפגע מכך. אתר Euronews מדווח על מה שידוע לעת עתה על ביטולי הטיסות מעתה ועד מרץ 2023.

לופטהנזה: ביטולים עד חודש מרץ

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה אישרה השבוע כי תבטל מספר טיסות מלוח הזמנים של החורף מעתה ועד 26 במרץ 2023. עד כה לא הכריזה חברת התעופה על מספר הטיסות שיבוטלו, אך היא טוענת כי הביטולים הללו נובעים ממחסור בכוח אדם, במיוחד בשדה התעופה של פרנקפורט. לופטהנזה עשויה גם לבצע מספר שינויים במועדי הטיסות בקווים השונים, החל מחודש אוקטובר.

מטוס בואינג 747 לופטהנזה. ShutterStock
ביטולים במיוחד בשדה התעופה של פרנקפורט. לופטהנזה/ShutterStock

בריטיש איירווייז: שמונה אחוזים מהטיסות יבוטלו

בריטיש איירווייז הודיעה כי היא מבטלת יותר מ-1,000 טיסות לפני ה-29 באוקטובר, עקב הארכת המגבלות על מכסת הנוסעים שיכולים לעבור בשדה התעופה הבינלאומי הית'רו שבלונדון, כפי שפרסמנו בזמנו בוואלה! תיירות. המכסה פורסמה ביולי, והגבילה את מספר הנוסעים בכל יום ל-100,000 במטרה למנוע ביטולים של הרגע האחרון.

בנוסף, עוד 10,000 טיסות יורדו אף הן מלוח הזמנים של חברת התעופה הבריטית בין ה-29 באוקטובר למרץ בשנה הבאה. מדובר בכשמונה אחוזים ממספר טיסות החברה באותה תקופה.

מטוסים של חברת בריטיש איירווייס מקורקעים בגלל הקורונה בשדה התעופה של בורנמות' באנגליה. רויטרס, רויטרס
מבטלת יותר מ-1,000 טיסות לפני ה-29 באוקטובר. בריטיש איירווייז/רויטרס, רויטרס

סקנדינביאן איירליינס: בגלל השביתה הגדולה

חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס (SAS), שהגישה בקשה לפשיטת רגל, ביטלה 1,600 טיסות מלוח הטיסות המתוכנן שלה לחודשים ספטמבר ואוקטובר. החברה טוענת כי פעולה זו היא חלק מההשפעה המצטברת של שביתת הטייסים שלה, בחודש יולי האחרון, כמו גם בגלל עיכובים במסירת מטוסים חדשים.

מטוס חברת SAS. ShutterStock
שביתת הטייסים נתנה את אותותיה. SAS/ShutterStock

וויז אייר: פגיעה ביעדי הנופש

פחות נוגע כרגע לישראל, אבל יתכן וגם אנחנו נושפע מכך: חברת הלואו-קוסט ההונגרית מבטלת כמעט את כל הטיסות שלה משדה התעופה של קרדיף (Cardiff) בוויילס מספטמבר למשך יותר משישה חודשים. התוצאה תהיה פגיעה בקווים הפוקדים יעדי נופש פופולריים באירופה, בהם אליקנטה (Alicante) בספרד, האי היווני קורפו ולנזרוטה (Lanzarote) שבאיים הקנריים. וזו רק רשימה חלקית. מהחברה נמסר כי הסיבה נובעת ממה שהוגדר "לחצים כלכליים".

וויז אייר Wizz air. וולף PR,
וויז אייר/וולף PR

אמריקן איירליינס: עשרות אלפי טיסות מבוטלות

החברה האמריקנית מתכננת לבטל יותר מ-29,000 טיסות בחודש נובמבר, במאמץ לצמצם את הכאוס התעופתי. התדירות של חלק מהקווים הקבועים של החברה הולכת ומצטמצמת, בעוד שאחרים נמחקים לחלוטין.

מטוס של חברת אמריקן איירליינס 2 בדצמבר 2021. רויטרס
מתכננת לבטל יותר מ-29,000 טיסות בחודש נובמבר. אמריקן איירליינס/רויטרס

דלתא איירליינס: מחסור לא צפוי של עובדים

גם חברת התעופה דלתא איירליינס, שהשקיה במאי השנה קו מתל אביב לבוסטון, מקצצת בטיסותיה. בנובמבר הקרוב צפויות להתבטל יותר מ-4,000 טיסות עקב מחסור בכוח אדם, שנגרם ממספר לא צפוי של עובדים שהצהירו על חופשות מחלה.

איירבאס A330-900neo של דלתא איירליינס. איירבאס,
צפויות להתבטל יותר מ-4,000 טיסות בנובמבר. דלתא איירליינס/איירבאס

ריינאייר: מפתיעה לטובה

ביטולי הטיסות הללו מתרחשים על אף העובדה שמספר הולך וגדל של אנשים מחפשים לטוס לחופשות לאחר המגיפה. כך, ביקוש גבוה מאוד לצד מחסור בצוותים הובילו לרוב העיכובים, הביטולים והתורים הארוכים שחווה הענף הקיץ.

עם זאת, חברת תעופה אחת מנצלת את הביטולים הללו ומגדילה את מספר הטיסות שלה: חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר הוסיפה זה עתה יותר ממיליון מושבים ללוח הטיסות שלה לחורף. מספר זה מתייחס לטיסות הפוקדות את בריטניה לבדה. "בעוד שבריטיש איירווייז מבטלת שמונה אחוזים מלוח הטיסות של החורף בגלל מחסור בצוותים ומגבלות הקיבולת של הית'רו, ריינאייר מוסיפה כעת יותר מושבים לתקופת החורף, במספר הגדול ביותר שלנו עד כה", אמר מנכ"ל החברה מייקל או'לירי בהצהרה שפרסם. על-פי הפרסום, יעד החברה לשנה הקרובה צמח מ-165 מיליון ל-166.5 מיליון נוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully