וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונדון מבקשים מחברות התעופה: הפסיקו למכור טיסות לקיץ

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 15:51

לאחר ההמלצה לצוותי אוויר שלא לשלוח מזוודות במטוס, בלונדון ממליצים כעת לחברות התעופה לא למכור כרטיסים הקיץ, עד לחודש ספטמבר

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

בשדה התעופה הית'רו שבלונדון מבקשים מחברות התעופה להפסיק למכור כרטיסי טיסה לקיץ זה. בנוסף, הוטלה מגבלה יומית של 100,000 נוסעים בלבד שיוכלו לצאת משדה התעופה. זאת בשל הקושי להתמודד עם העלייה החדה בביקושים לטיסות.

אתר הגארדיאן הבריטי מדווח כי הית'רו, כמו גם שדות תעופה אחרים בעולם, חווה סצנות כאוטיות בשבועות האחרונים. אלו כוללות תורים ממושכים וארוכים על רקע מחסור בעובדי צוות קרקע, וחברות תעופה שמבטלות אלפי טיסות. אתמול (שני) פרסמנו בוואלה! תיירות ידיעה לפיה גם צוותי האוויר, בהם טייסים, מתבקשים שלא לשלוח את המזוודות בצ'ק-אין, בשל הסיכון כי אלו עלולות ללכת לאיבוד.

עומס נוסעים בשדה התעופה הית'רו, 30.6.22. רויטרס
יגבילו את מספר הנוסעים למאה אלף ביום. הית'רו/רויטרס

"להפסיק למכור את הקיץ"

משדה התעופה נמסר כי חברות התעופה תכננו להפעיל טיסות שבהן יפקדו את הית'רו כ-104,000 נוסעים ביום, והוסיפו כי בממוצע, כ-1,500 מתוך 4,000 המושבים היומיים העודפים כבר נמכרו. מסיבה זו, התבקשו חברות התעופה "להפסיק למכור את הקיץ", כלשון ההודעה. זאת, במטרה להפחית את ההשפעה (השלילית) על הנוסעים". לפיכך, לא מעט מהטיסות יועברו לשדות תעופה אחרים או שמועדן ישתנה. ויהיו גם כמובן כאלו שיתבטלו לחלוטין.

"במהלך השבועות האחרונים, מאחר שמספר הנוסעים היוצאים עבר באופן קבוע את ה-100,000 ביום, היינו עדים לתקופות שבהן השירות יורד לרמה שאינה מקובלת: זמני תור ארוכים, עיכובים לנוסעים הזקוקים לסיוע, מזוודות שאינן מגיעות לנוסעים או שמגיעות באיחור וביטולים של הרגע האחרון", כתב היום (שלישי) מנכ"ל הית'רו, ג'ון הולנד-קיי, במכתב פתוח לנוסעים. "חברות תעופה מסוימות נקטו בפעולות משמעותיות, אך אחרות לא עשו זאת, ואנו מאמינים כי יש צורך בפעולה נוספת כעת כדי להבטיח לנוסעים טיסה בטוחה ואמינה. לפיכך קיבלנו את ההחלטה הקשה להטיל מגבלת קיבולת שתהיה בתוקף מה-12 ביולי עד ה-11 בספטמבר. אמצעים דומים לשליטה בביקושים מיושמים בשדות תעופה אחרים, הן בבריטניה והן ברחבי העולם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עומס בשדה התעופה הית'רו, לונדון, 19 ביוי 2022. רויטרס
עומס בשדה התעופה הית'רו, לונדון, בחודש שעבר/רויטרס

כמו 40 שנים בארבעה חודשים בלבד

בחודש שעבר, פנו משרד התחבורה הבריטי ורשות התעופה האזרחית במדינה, אל חברות התעופה במטרה לוודא כי הן ערוכות להתמודד עם כמות הנוסעים הצפויה הקיץ באופן בטוח, ותוך מזעור התקלות וההפרעות. לאחר מכן, חלק מחברות התעופה הסירו מספר טיסות מלוחות הזמנים שלהן, מבלי שיוטלו עליהן סנקציות. ביניהם ניתן למנות את איזי ג'ט ובריטיש איירווייס.

בהית'רו אומרים כי עם חזרת הטיסות לאחר הקורונה "חזינו בגידול הנוסעים ברמה של 40 שנים, בתוך ארבעה חודשים בלבד". כידוע, במהלך המגפה, פיטרו שדות התעופה וחברות התעופה עובדים רבים, שחלקם לא שבו לתפקידם. בהית'רו מציינים כי עד סוף יולי, כמות עובדי הבידוק הביטחוני יהיה דומה לזה שהיה לפני המגפה. "הצוותים החדשים למדו מהר, אבל עדיין לא הגיעו לשיא היעילות", נמסר משדה התעופה. עם זאת, עדיין קיים מחסור בצוותים קריטיים, בפרט אנשי צוות קרקע המסוכמים בידי חברות תעופה לבצע צ'ק-אין, להעלות ולפרוק מטענים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully