וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני הכאוס התעופתי בעולם: חברות תעופה "מאבדות" ילדים

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 8:48

עקב העומסים הרבים בשדות תעופה ברחבי העולם, רבים מתלוננים על מזוודות שהולכות לאיבוד. אבל מה עושים כשחברת התעופה "מאבדת" את הילד שלך? זה מה שקרה לבת 12 בארצות הברית ובן 13 בניו זילנד

נוסעת איבדה את בנה בטיסת אמריקן איירליינס/צילום: טיקטוק

הטירוף התעופתי בעולם נותן את אותותיו לא רק בנוגע לאיבוד של אלפי מזוודות - ולאחרונה החלו חברות תעופה "לאבד" גם ילדים שנאלצו לטוס לבדם בשירות של חברות תעופה, הקרוי "טיסת קטינים ללא מלווה", עבור נוסעים עד גיל 18 שטסים ללא הורה או אפוטרופוס.

חברת התעופה אמריקן איירליינס "איבדה" לכאורה ילדה בת 12 בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי, לאחר שהדיילות נפרדו ממנה ביציאה מהמטוס ללא הורה או אפוטרופוס. אמה של הילדה תיארה את היחס חברת התעופה לבתה כ"נטישה מוחלטת" וכ"כשלון מוחלט".

בתקשורת האמריקנית דווח כי התקרית התרחשה ביום שבת האחרון, לאחר שמוניקה גיליאם הורידה את בתה בת ה-12 בשדה התעופה של צ'טנוגה (Chattanooga) בטנסי כדי לעלות על טיסה למיאמי, שם היא היתה אמורה לפגוש את אביה. מוניקה לא טסה עם בתה אלא עשתה שימוש בשירות "טיסת קטינים ללא מלווה" של אמריקן איירליינס.

שירות זה כולל ליווי על ידי אנשי צוות האוויר או צוות הקרקע, המלווים את הילד למטוס וממנו. בהגעה אל היעד, פוגשים אותו אנשי צוות של החברה ומאמתים את זהותו של האדם שפוגש אותו, כדי לוודא שהילד אכן נמסר לאדם הנכון. בכדי לוודא שהכל יתנהל כשורה, על הילד לענוד שרשרת עם תג זיהוי בולט. על התג מופיעים פרטי הילד, פרטי הטיסה ומידע על קרובי משפחה.

ילדה בשדה תעופה. ShutterStock
ילדים שנאלצים לטוס לבד, נשכחים עקב הבלאגן בשדה התעופה (צילום אילוסטרציה)/ShutterStock

הדיילות פשוט אמרו לה "ביי"

עם זאת, בטיסה זו גיליאם סיפרה כי הדיילות פשוט נפרדו לשלום מבתה בעת שירדה מהמטוס, ללא כל ליווי, הישר אל שדה התעופה של מיאמי. "כמעט שעה לאחר שהטיסה שלה נחתה, קיבלתי טלפון מאמריקן איירליינס... זה היה מנהל אמריקן איירליינס במיאמי והוא אמר לי 'הילדה שלך נעדרת, סגרנו את הטרמינל, אנחנו לא יודעים איפה היא", סיפרה גיליאם בסרטון TikTok שהעלתה לרשת. "מסתבר שהדיילות נופפו לה מהמטוס לשלום ואמרו 'ביי'. היא אמרה שהיא לא יודעת מה לעשות אז היא המשיכה ללכת כי הם אמרו לה 'ביי'".

"וכך, היא צעדה ברחבי שדה התעופה עם השלט הגדול עליה, ללא כל ליווי, באחד ממוקדי התנועה הכי עמוסים במדינה", אמרה גיליאם והוסיפה כי אביה של הילדה הצליח לבסוף למצוא אותה, אבל בדרך החוצה אף עובד של אמריקן איירליינס לא עצר אותה כדי לבדוק אם יש לה ליווי של מבוגר. "אף אחד מעובדי שדה התעופה של מיאמי לא עצר אותה. אפילו איש הביטחון לא עצר אותה, לפני שהיא עזבה את האזור המאובטח".

בתגובה, טוענת חברת אמריקן איירליינס כי היא לוקחת את ההאשמות "ברצינות רבה" ופנתה לגיליאם כדי לברר מידע נוסף אל המקרה. דובר חברת התעופה אמר לתקשורת כי "אמריקן איירליינס דואגת מאוד לנוסעים הצעירים שלה ומחויבת לספק להם חוויית נסיעה בטוחה ונעימה".

עוד בוואלה!

אל תטוסו לאירופה! תור של 1.5 ק"מ נוסעים בשדה התעופה

לכתבה המלאה
ילד בשדה תעופה. ShutterStock
גם על נוסע בן 13 בניו זילנד, עבר לילה קשה בשדה התעופה (צילום אילוסטרציה)/ShutterStock

בן 13 בניו זילנד: לילה של סיוט

למקרה זה מצטרף מקרה נוסף, שהתרחש בחברת התעופה האוסטרלית קוואנטס (Qantas) ופורסם היום (רביעי) באתר Newstalkzb. מדובר בנוסע בודד בן 13, שהיה על טיסה מסידני שבאוסטרליה לוולינגטון שבניו זילנד. בשל תנאי מזג אוויר קשים ביעד, הוסטה הטיסה בשעת לילה מאוחרת ונחתה בשדה התעופה כרייסטצ'רץ' שבניו זילנד.

אחת הנוסעות, יאן טייט סיפרה כי בשל הסטייה מהמסלול המקורי, היא היתה סבורה שהנוסעים יקבלו סיוע מחברת התעופה ביעד, כגון אפשרויות לינה וכדומה, אך הדבר לא קרה. טייט, שנסעה לבדה, התחברה עם כמה נוסעים, בהם הנוסע הצעיר שהיה ללא מלווה. "כולנו היינו בהלם. הרי אם היינו ההורים שלו, היינו דואגים בטירוף", היא סיפרה. "ידענו שהוא בסדר, והוא ידע שהוא בסדר, אבל הוא היה רעב". לדבריה, אף נציג מחברת התעופה לא היה שם כדי לסייע.

מאוחר יותר, העלתה אמו של הילד פוסט ובו סיפרה כי עבר עליו לילה קשה בשדה התעופה. "הוא היה ממש מסכן. דאגתי מאוד. הוא לא ישן בכלל. תודה לאל שהוא מצא קבוצה של אנשים שלקחו אותו תחת חסותם", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully