וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיש איירליינס סילקה בת 6 מהטיסה כדי שתוכל להגיש בוטנים במטוס

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 10:14

בני המשפחה התריעו בפני החברה הטורקית כי בתם אלרגית לבוטנים. לטענתם, אנשי הצוות לא הסכימו להימנע מהגשתם, ולאחר מכן אף הורידו אותם מהמטוס

מרים דוקרה למאי מתה בגלל נשיקה מהחבר שלה/מערכת סיפור בדקה

משפחה בריטית טוענת כי סורבה לעלות על טיסה של חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס, או בשמה החדש ששינה לאחרונה ארדואן ופירסמנו כאן, Türk Hava Yolları, בשל בקשתם שלא להגיש בוטנים במטוס מאחר שבתם בת השש אלרגית למזון זה.

אירן דרוויש היה עם משפחתו בחופשה בקפריסין. הם טסו מלונדון ללרנקה עם חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייז ומשם בחזרה ללונדון מנמל התעופה ארג'ן (Ercan) שבצפון קפריסין דרך איסטנבול. דרוויש אמר לכתבים שהוא התקשר הן לחברה הבריטית והן לחברה הטורקית שבוע לפני הנסיעה, והתריע על האלרגיה של בתו לבוטנים. ואכן בחברה הבריטית לא הוגשו כלל בוטנים במהלך הטיסה מלונדון לקפריסין.

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
בוטנים ואגוזים מחולקים דרך קבע במטוסים, אך הם אסון לאלרגים/ShutterStock

"הקברניט והצוות הבכיר רוצים להמשיך ולהגיש בוטנים"

אך עם העלייה לטיסה הטורקית שלהם לאיסטנבול, דרוויש הזכיר את הנושא בפני אנשי הצוות, אך זכה למבטים עמומים ובלתי מובנים. מאחר שהוא שולט מעט בשפה הטורקית, הצליח דרוויש להסביר את העניין. לדבריו, אנשי הצוות שאלו אותו באיזה מרחק מבתו ניתן להגיש בוטנים. דרוויש הסביר כי בסביבה אטומה כמו מטוס נוסעים, הדבר הבטוח ביותר הוא כלל לא להגיש פיצוחים. אך אחד מאנשי הצוות ענה: "ובכן, הקברניט והצוות הבכיר רוצים להמשיך ולהגיש בוטנים".

השיחה בין הצדדים נמשכה, וכאשר דרוויש הציע לשאול כל נוסע בנפרד במחלקת עסקים האם הם יימנעו מרצון מאכילת פיצוחים בטיסה שנמשכת 90 דקות בלבד (מקפריסין לאיסטנבול) - הצוות סירב לכך.

לאחר מכן, עלה למטוס איש צוות קרקע וסימן לדרוויש לרדת מהמטוס. בהמשך נאמר לו כי אם המשפחה תרצה להישאר בטיסה, יהיה עליו לחתום על כתב ויתור, לפיו הוא מקבל על עצמו כל אחריות אם יקרה משהו לבתו. דרוויש סירב לחתום, המשפחה הורדה מהמטוס, וחברת התעופה סירבה לאשר להם לבצע הזמנה חדשה. בסופו של דבר, נאלצה המשפחה לנסוע ברכב לעיר לרנקה בקפריסין, ומשם לעלות על טיסה ישירה לביתם שבלונדון, באמצעות חברת התעופה הבריטית.

על סיפון המטוס היו עדים רבים לתקרית, ביניהם עיתונאי מהגארדיאן הבריטי.

עוד בוואלה!

טיפול חדשני הצליח לרפא ילדים מאלרגיה לבוטנים

לכתבה המלאה
טורקיש איירליינס. ShutterStock
האבא זכה למבטים עמומים ובלתי מובנים מהצוות. טורקיש איירליינס/ShutterStock

סיטואציה לא פשוטה בעבור חברות תעופה

מת'יו קלינט, כתב אתר Live and Let's Fly, שדיווח על התקרית מציין כי זוהי אינה הפעם הראשונה שמקרים כאלו צצים. כך למשל, רק לאחרונה אירע מקרה דומה בחברת התעופה אמריקן איירליינס, בעת שנוסעת אלרגית הורדה מהטיסה, כי הדיילים חוייבו לחלק בוטנים, כפי שפורסם בוואלה! תיירות. הכתב מציין כי במקרים מעין אלו, חברות התעופה מצויות בסיטואציה לא פשוטה. מצד אחד, יש להן אחריות רבה, ומאידך - יש לתהות מדוע על מאות אנשים מוטלת מגבלה בגלל נוסע אחד או שניים. עם זאת, מציין הכתב, יש לראות את העניין בפרספקטיבה הנכונה: מה חשוב יותר: ההנאה של הנוסעים משקית בוטנים או חיי אדם אחר?

"אני סבור שטורקיש איירליינס הכשילה את המשפחה בגדול", מציין קלינט. "יש אירוניה מסוימת בכך שדיילות מתלבשות כמו מנתחים בבית חולים ומגישות רק סנדוויצ'ים אטומים בטיסות ארוכות מסיבות של 'בריאות ובטיחות', אבל לא מוכנות להיענות לבקשה לוותר על פיצוחים, מאותה סיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully