וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת אלרגית הורדה מהטיסה, כי הדיילים חוייבו לחלק בוטנים

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 17:43

נוסעת בטיסת אמריקן איירליינס ציינה כי היא סובלת מאלרגיה חמורה לבוטנים. תגובת אנשי הצוות: "אנו מחויבים על פי חוזה להגיש תערובת בוטנים ואגוזים"

עובד אמריקן איירליינס תקף נוסעת עם עגלה והורד מהטיסה/צילום: פייסבוק

נוסעת שסובלת מאלרגיה לבוטנים הורדה ממטוס של חברות התעופה האמריקנית אמריקן איירליינס, מסיבה מוזרה במיוחד: לטענתה, אנשי הצוות הסבירו כי הם "מחויבים על פי חוזה להגיש תערובת בוטנים ואגוזים במחלקה הראשונה והביזנס".

אתר Live and Lets Fly מדווח כי הנוסעת, סופי דרייפר בת ה-26, הייתה אמורה לטוס מלונדון לניו יורק. דרייפר סובלת מתגובה אלרגית חמורה כאשר היא נחשפת לבוטנים. במהלך הזמנת הטיסה, היא חיפשה כיצד לסמן בטופס המקוון כי היא סובלת מאלרגיה זו, אך לא מצאה כל מקום או אפשרות לציין זאת.

במהלך הצ'ק-אין לטיסה היא הזכירה את העובדה הזו בפני אנשי צוות הקרקע אך נאמר לה שעליה לשוחח על כך עם אנשי הצוות בשער העלייה למטוס. בשער עצמו, אמרו לה לדבר עם צוות האוויר במטוס. כאשר עלתה למטוס, היא שוחחה עם כלכל הטיסה, שטען בפניה כי הם מחויבים מבחינה חוזית להגיש תערובת אגוזים ובוטנים, וכי פרסום הודעות הנוגעות לאלרגיות למזון הוא "מנוגד למדיניות החברה".

למרות שדרייפר טסה במחלקת תיירים, שבה לא מוגשים בוטנים, נוכחותם של הפיצוחים הללו במחלקה הראשונה ובמחלקת העסקים, מהווה עבורה סיכון של ממש, בשל הימצאות האלרגנים במרחב הסגור של המטוס.

מטוס של חברת אמריקן איירליינס 2 בדצמבר 2021. רויטרס
הדיילים חוייבו מחויבים על פי חוזה להגיש תערובת בוטנים ואגוזים. אמריקן איירליינס/רויטרס

"הוא יודע איך להשתמש במזרק האפיפן שלך, נכון?"

"חברת אמריקן איירליינס גרמה לי לחוש כי הבריאות והבטיחות שלי ושל נוסעים אחרים עם אלרגיות חמורות למזון אינן חשובות", היא סיפרה מאוחר יותר לכתבים. "אין לי שליטה על האלרגיה שלי לבוטנים ועל הסכנה שהיא מהווה לחיי אם אגיע למצב של אנפילקסיס (תגובה אלרגית קשה). מבוגרים וילדים עם אלרגיות חמורות לבוטנים מתמודדים עם חסמים ומגבלות רבות בכל הקשור לנסיעות וחוויות. המעט שחברות תעופה יכולות לעשות הוא להתייחס למצב הבריאותי הזה ברצינות, על ידי פרסום הודעות מתאימות והחלפת הבוטנים בחטיף אחר".

בן הזוג של דרייפר שאל את אנשי הצוות מה יקרה אם היא תיכנס להלם אנפילקטי מעל האוקיינוס האטלנטי. לדבריו, בתגובה הביטה אחת הדיילות על דרייפר ואמרה: "הוא יודע איך להשתמש במזרק האפיפן שלך, נכון?"

כתוצאה מסיטואציה זו, הוחלט להרחיק את בני הזוג ולהורידם מהמטוס. השניים עלו על טיסה של חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייס, שבה החוויה היתה שונה לחלוטין. "בחברה זו הפסיקו להגיש פיצוחים מכל סוג, ואף שוחחו עם כל הנוסעים שישבו באזור שלי, כדי ליידע אותם על האלרגיה שלי", סיפרה דרייפר.

לאחר הנחיתה העלתה ציוץ לחשבון הטוויטר שלה, וסיפרה על התקרית: "העיפו אותנו מטיסת אמריקן איירליינס בגלל האלרגיה שלי לבוטנים (ומדוע זוהי חברת תעופה מסוכנת לאנשים עם אלרגיות למזון)".

עוד בוואלה!

נשים לא מורשות לעלות לטיסות בגלל לבוש חושפני: האם קיים קוד לבוש שלא ידענו עליו?

לכתבה המלאה
פיצוחים קלויים עם מלח. ShutterStock
לקבל נשנוש עם אפריטיף בטיסה. תערובת אגוזים ובוטנים/ShutterStock

400 אנשים צריכים לסבול בגלל אדם אחד או שניים?

מאוחר יותר, הגיב דובר חברת התעופה וציין כי "הגנה על הבריאות והבטיחות של מי שטסים איתנו מצויה בראש סדר העדיפויות שלנו. המטרה שלנו לדאוג ללקוחותינו בזמן שהם טסים. אנו מצטערים שאכזבנו את גב' דרייפר ושותפה לטיול. הצוות שלנו פנה אליהם בכדי להתנצל ולשמוע עוד על החוויה שלהם".

כתבת הידיעה מציינת כי בעבר התייחסה לנושא זה, וטענה כי חברות התעופה מצויות בבעיה של ממש בנושא זה. "אני מבינה את האחריות, ולא יהיה זה מופרך לתהות מדוע 400 אנשים צריכים לסבול בגלל אדם אחד או שניים. אבל אם נשים את הדברים בפרופורציה, מה יותר חשוב? ההנאה שלכם משקית בוטנים או מנה תאילנדית עם רוטב בוטנים חריף - או חייו של אדם אחר? עד כמה שהדבר מעצבן, אני מוכנה לוותר על בוטנים. מצד שני, לא הייתי רוצה שאנשים שמביאים מזון משלהם לטיסה יתבעו את חברת התעופה, בשל האיסור לצרוך מזון המבוסס על בוטנים. עם זאת, נראה שאמריקן איירליינס יכלה לעשות קצת יותר במקרה הזה, ובוודאי לא הייתה צריכה להיות כל כך קשה, לכאורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully