וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שטסה ליותר מ-200 יעדים בעולם

חברת התעופה הטורקית, שבעבר טסה 14 טיסות יומיות בין תל אביב ואיסטנבול, טסה כיום רק 14 טיסות שבועיות בקו. עם זאת, עד סוף החודש היא תטוס ל-208 יעדים בעולם - הכי הרבה מכל חברה אחרת

Turkish Airlines

(בווידאו: מורגן פרימן בסרטון של טורקיש איירליינס נגד טראמפ)

חברת טורקיש איירליינס, שטסה למדינות רבות יותר מכל חברת תעופה אחרת בעולם, כולל חברת התעופה הזרה שטסה הכי הרבה לישראל עד לא מזמן (וויז אייר עקפה אותה), חוזרת לשמיים והיא חוזרת בגדול.

בינואר 2021 תטוס טורקיש תטוס למספר בלתי נתפס של 208 יעדים ברחבי העולם. אמנם שינויים צפויים, לאור חוסר הוודאות הגדול לגבי נגיף הקורונה, אך חברת התעופה מתכננת לטוס לכמה שיותר יעדים כדי לשרת כמה שיותר נוסעים. מאז חידשה את פעילותה הבינלאומית בחודש יוני האחרון, טורקיש איירליינס פועלת להקים מחדש את רשת הטיסות העולמית שלה, כשהיא נוגעת בכל יבשת מיושבת על פני הגלובוס, חוץ מאוקיאניה, חברת התעופה בונה שוב את מעמדה כחברת התעופה שטסה לארצות רבות יותר מכל ספק אווירי אחר בעולם.

לכל היעדים הללו מופעלות טיסות ממרכז התעופה בשדה התעופה באיסטנבול (IST), כשהאזורים החזקים ברשת ההקווים שלה הם אירופה ואפריקה. גם מבחינת טיסות מקומיות, טורקיש מנהלת לוח זמנים פעיל ביותר. תוכלו לראות את רשימת היעדים המלאה כאן.

עם זאת, ישנם כמה יעדים חשובים שיוצאים מן הכלל. למשל, חברת התעופה הפסיקה את טיסותיה לדרום אפריקה עד ל-31 בינואר ולסין היא טסה רק פעם בשבוע לעיר גואנגג'ואו. בנוסף, היא לא טסה לשום עיר בהודו.

מטוסים של חברת טורקיש איירליינס מקורקעים בגלל הקורונה בשדה התעופה של איסטנבול. רויטרס, רויטרס
מטוסי טורקיש איירליינס מקורקעים בגלל הקורונה בשדה התעופה של איסטנבול, אפריל 2020/רויטרס, רויטרס

הולכת על יעדים קרובים

משבר הקורונה המתמשך בענף התעופה אילץ את טורקיש איירליינס לנהל את מפת הקווים שלה ליעדים קצרי טווח. המוטציה החדשה בנגיף הקורונה, שנמצאה במדינות כמו בריטניה ודרום אפריקה, הביאה ממשלות שונות להכתיב מגבלות כניסה חדשות לארצן, מה שגרם לטורקיש לנהל את הטיסות ליעדים קצרים בצורה שונה. מעבר לביקוש נמוך ליעדים אלו שעמו צריכה חברת התעופה הטורקית להתמודד, היא צרירה להחליט אם היא תמשיך להפעיל טיסות ליעדים מסוימים.

במהלך החודשים הקרובים, רשת הקווים של טורקיש איירליינס תעבור ככל הנראה כמה שינויים, בעיקר עקב ההתמודדות עם הגבלות הכניסה ליעדים שונים בעולם, אולם ברגע שאלה ייעלמו צפוי שחברת התעופה תחדש את טיסותיה ליעדים המרכזיים שלה. המצב גם גרם לטורקיש לדחות פתיחה של קווים חדשים, למשל ניוארק (ניו ג'רזי) בארה"ב.

עוד בוואלה!

2016: הישראלים ברחו מטורקיה אבל לא מוותרים על טורקיש איירליינס

לכתבה המלאה
טורקיש איירליינס. Turkish Airlines,
תטוס ל-208 יעדים עד סוף ינואר השנה. טורקיש איירליינס/Turkish Airlines

מ-14 טיסות ביום לת"א, ל-14 בשבוע

בעוד טורקיש ידועה בתדירות הנהדרת והתכופה של טיסותיה, היא נאלצה לצמצם את מספר הטיסות, וכן את היעדים, בעקבות משבר התעופה. לרבים מיעדיה מופעלות כיום טיסות רק מספר פעמים בשבוע, כשבעבר הופעלו בתדירות יומית ואף מעבר לכך. כך למשל, בדצמבר האחרון וינואר טסה/תטוס טורקיש לתל אביב 14 טיסות שבועיות. בעבר היא טסה 14 ואף 17 טיסות יומיות בקו.

אולם, עם הופעת החיסון שמשפיע על יותר ויותר מדינות ואזרחים בעולם להתחסן, יותר מדינות מתחילות להקל על הנחיות הכניסה לארצן ותיירות הפנאי צפויה להתחדש בחודשים הקרובים. לכן צפוי לוודאי שטורקיש איירליינס תחזור להיות אחת מחברות התעופה הראשונות שיחזרו לפעול לפי לוח טיסות מלא, כשתוך פחות משנה היא כבר בנתה מחדש את מרבית רשת הקווים שלה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully