וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה הסגירה נוסע, שנשלח בטעות למעצר ממושך

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 12:20

בגלל בלבול בזיהוי: נוסע שהיה דומה במראהו ובלבושו לחשוד בפריצה בטרמינל בנמל תעופה בדאלאס, הוסגר על ידי אמריקן איירליינס ושהה 17 יום במעצר בתנאים קשים. עכשיו הוא תובע

עובד אמריקן איירליינס תקף נוסעת עם עגלה והורד מהטיסה/צילום: פייסבוק

חברת התעופה האמריקנית אמריקן איירליינס נתבעת על ידי נוסע שהוסגר על ידה לידי רשויות החוק, מאחר שתיאורו תאם לתיאור של חשוב בפריצה. הנוסע נאלץ לבלות 17 יום בבית מעצר בניו מקסיקו. מעצרו בוצע כשנה לאחר התקרית. בהמשך הוא שוחרר, לאחר שהרשויות הבינו כי לכדו את האיש הלא נכון.

מייקל לואו, תושב מדינת אריזונה שבארצות הברית, עלה על טיסה מהעיר פלגסטף (Flagstaff) שבאריזונה לנמל התעופה הבינלאומי רינו-טאהו (Reno-Tahoe) בנבאדה ב-12 במאי 2020. טיסת אמריקן איירליינס שבה שהה עצרה לחניית ביניים והחלפת מטוס בנמל התעופה הבינלאומי בדאלאס, טקסס. בזמן ההמתנה, המשטרה המקומית פתחה בחקירה של פריצה לחנות דיוטי פרי בטרמינל D של נמל התעופה. הפשע התרחש ממש לפני הטיסה של לואו מדאלאס.

אמריקן איירליינס. Shutterstock, ShutterStock
לדברי הנוס, החברה לא צייתה לצו החיפוש בכך שמסרה את נתוניו לרשויות. אמריקן איירליינס/ShutterStock, Shutterstock

הזיהוי שלא היה

לאחר חקירה נוספת של החשוד, הרשויות עשו שימוש במעקב של מצלמות האבטחה במקום והצליחו "לזהות" אותו בטרמינל הספציפי, שבו גם שהה לואו, לקראת עלייתו למטוס. בנוסף, היו גם קווי דמיון מסוימים בצבעי הבגדים של החשוד ושל לואו.

הבלשים השיגו צו חיפוש, ואילצו את חברת התעופה אמריקן איירליינס למסור את כל הנתונים הזמינים באשר לכל הנוסעים באותה טיסה. עם זאת, עורך דינו של לואו טוען כי חברת התעופה סיפקה לרשויות רק את נתוני הלקוח שלו, מה שהוביל להוצאת שני צווי מעצר על שמו, כחודש לאחר מכן.

אתר Simple Flying מדווח כי צווים אלה הונפקו ללא ידיעתו של לואו. ואכן, הוא גילה עליהם רק בזמן שנעצר בעודו חוגג במסיבה ביום העצמאות האמריקני, ב-4 ביולי 2021, כאשר המשטרה הגיעה למקום לאחר תלונה על הפרת סדר, והריצה את שמו במאגר הנתונים.

עוד בוואלה!

נוסע הציע להראות לדיילת את איבר מינו, השתין במטוס - וצפוי למאסר

לכתבה המלאה
בחור בכלא. ShutterStock
מעצרו של הנוסע בוצע כשנה לאחר התקרית/ShutterStock

"נאלץ לישון על רצפת בטון"

כעת, מייקל לואו תובע את חברת אמריקן איירליינס על רשלנות, יחד עם נזקים נפשיים, פיזיים ופיננסיים שנגרמו כתוצאה משהות של יותר משבועיים בתנאים קשים במרכז המעצר בניו מקסיקו.

על פי מסמכים שהגיעו לידי תחנת טלוויזיה מקומית בדאלאס, נכתב בין השאר בתביעה: "התביעה מוסיפה וטוענת כי מר לואו נאלץ לישון על רצפת בטון והיה נתון לעימותים אלימים. הוא שוחרר ביום ה-17 למעצרו, כאשר הבלש שעבד על התיק ומשרד התובע המחוזי של מחוז טאראנט (Tarrant) הגיעו למסקנה שהוא חף מפשע. עם שובו לביתו החל לבדוק את הנושא ולבסוף הגיש אתמול את התביעה. הבסיס לטענתו הוא כי אמריקן איירליינס לא צייתה לצו החיפוש בכך שמסרה את נתוניו לרשויות. לכן, היא אחראית לגרימת בעיות פיזיות ונפשיות למר לואו". נכון לעכשיו, מחברת אמריקן איירליינס עדיין לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully