וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ברשימת היעדים החמים של CNN לקיץ 2022

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 9:25

ערוץ התיירות הנחשב של הרשת האמריקנית, דירג את ישראל ברשימת ההמלצות ל-11 היעדים הטובים לקיץ הקרוב ביחד עם ניו יורק, אוסטרליה, צרפת - וגם כמה יעדים פחות מוכרים

מלון דויד קמפינסקי תל אביב/צילום: אתר רשת קמפינסקי

לאחר תקופה ממושכת של גלי קורונה עולמיים, נראה שהקיץ הקרוב יביא עמו קצת נחת, במיודח בכל הקשור לטיולים בעולם. במיוחד כיום, לאחר מגבלות שהומטרו עלינו במשך יותר משנתיים, נראה שאנו יותר זקוקים לחוויות, להנאות ולגילויים של מקומות חדשים. ערוץ התיירות של אתר רשת CNN, ממליץ על 11 היעדים החמים ביותר בקיץ, כאשר ישראל זוכה בו לשבחים של ממש.

אוסטרליה

נכון, טיסה מישראל לאוסטרליה היא עניין מייגע, אבל כדאי לדעת כי בעונת הקיץ שלנו, מתהדרת אוסטרליה במזג אוויר נעים במרבית אזוריה. בין היעדים המומלצים ניתן למצוא את העיר קיירנס (Cairns), המהווה את שער הכניסה לחלק הצפוני, הטרופי, של היבשת. מי שירצו לחוות במלוא העוצמה את שונית המחסום הגדולה - בשיט, בשחייה או בצלילה - מוזמנים לשהות באי המילטון (Hamilton Island) או עיירת החוף פורט דאגלס (Port Douglas). אלו יוכלו להוות גם נקודת מוצא לטיולים ביער הגשם של דיינטרי (Daintree). עוד אתר חובה הוא וויטסאנדיי (Whitsunday), ארכיפלג שבו 74 איים טרופיים אל מול חופי קווינסלנד. אל תוותרו גם על הפארק הלאומי אולארו (Uluru), הידוע גם בשם "איירס רוק", ובו ניצב המונולית המקודש לאבוריג'ינים, העשוי אבן חול אדומה.

עוד בוואלה!

10 יעדים שווים ופחות מוכרים לחופשת קיץ באירופה

לכתבה המלאה
ארכיפלג וויטסאנדיי באוסטרליה. ShutterStock
74 איים טרופיים מול חופי קווינסלנד. ארכיפלג וויטסאנדיי באוסטרליה/ShutterStock

סינגפור

סינגפור, אחת המדינות הקטנות והצפופות בעולם, מורכבת מאי מרכזי אחד ויותר מ-60 איים קטנים יותר, מול חופי חצי האי המלאי שבדרום מזרח אסיה. אבל אל תתנו לגודל הצנוע להרתיע אתכם - אינספור פעילויות מחכות לכם במקום. כך למשל, באי פולאו אובין (Pulau Ubin) ניתן לחקור מקרוב בתי גידול מגוונים ומגוון חיות בר. בנוסף, כדאי לבקר ברכסים הדרומיים (Southern Ridges), רצועה של כעשרה קילומטרים ובה שטחים פתוחים ירוקים המשתרעים על גבעות וגנים. בנוסף, אפשרויות האוכל והשתייה בסינגפור הן אינסופיות, וכדאי לדעת כי 49 ממסעדות האי אוחזות בכוכב מישלן אחד או יותר. לצד אלו, יש בה שפע של דוכני אוכל ברחוב.

הרכסים הדרומיים בסינגפור. ShutterStock
שטחים ירוקים המשתרעים על גבעות וגנים. הרכסים הדרומיים בסינגפור/ShutterStock

ישראל

בתיאור של ישראל, נכתב כי זוהי "כארץ הקדושה לרבות מהדתות בעולם, ישראל מציעה אטרקציות מרתקות רבות. אלו כוללות את עיר הנופש אילת לחופי הים האדום, ים המלח ומבצר ההר של מצדה, מעוז היהודים במלחמתם ברומאים". עוד צוין כי "מקומות חובה נוספים במדינה הקטנה הזו, שטחה כשטח מדינת ניו ג'רזי, הם עיר הקודש ירושלים, תל אביב - עיר שוקקת, קוסמופוליטית, ים תיכונית, והכנרת - אתר סיפור ישוע המהלך על המים בברית החדשה".

בנוסף, נכתב כי ישראל מפורסמת בארוחות הבוקר השופעות שלה הכוללות את הכל - החל מסלטי ירקות, חומוס, גבינות ועד דגים ביצים, לחמים ומאפים. בהקשר זה, תל אביב צוינה כביתן של מסעדות רבות, תוצר של כור ההיתוך של עולים ממדינות רבות. עוד צוין לטובה מלון קמפינסקי בטיילת של תל אביב, "מלון חדש על חוף הים שזוכה לביקורות נלהבות".

מלון קמפינסקי תל אביב. יחסי ציבור,
"מלון חדש על חוף הים שזוכה לביקורות נלהבות". קמפינסקי תל אביב/יחסי ציבור

יוון

גם שכנתנו יוון, האהובה על ישראלים רבים, התברגה לרשימת ההמלצות של CNN, עם המלצה חמה לבקר בה, במיוחד לאור צמצום המגבלות. באשר לאיים, סנטוריני, כרתים ומיקונוס צוינו כפופולריים ביותר. עם זאת, כמה מהחופים המדהימים ביוון מצויים באיים כגון זקינתוס. מעבר לאלו, חצי האי פלופונסוס מפורסם בעתיקות וביקבים שלו. באי מיקונוס, צפויים היפתח בחודש יולי מלונות חדשים, בהם Kalesma Mykonos ו-Cali Mykonos.

גלעד פישר. גלעד פישר, צילום מסך
גלעד פישר/צילום מסך, גלעד פישר

צרפת

המדינה האירופית הפופולרית בקרב תיירים מהעולם כולו הזו, מציעה תמיד מגוון רחב של אטרקציות והרפתקאות. כך למשל, בחודש הבא ייפתח במרסיי Cosquer Mediterranée, שהוא העתק בקנה מידה מלא של מערת קוסקר (Cosquer) הפרהיסטורית, כולל ציורי הקיר והתחריטים. חובבי אסטרונומיה יכולים לבקר במצפה כוכבים בשמורת אור הכוכבים של דרום האלפים הצרפתיים, השמורה השלישית מסוגה והחדשה ביותר בצרפת. חובבי היין מוזמנים לפסטיבל היין של בורדו בחודש יוני, וחובבי ג'אז מוזמנים להשתתף בפסטיבל Jazz à Juan בעיר אנטיב (Antibes) ביולי, בהשתתפות מוזיקאים מפורסמים.

אנטיב צרפת. ShutterStock
פסטיבל ג'אז יתקיים בה ביולי. אנטיב, צרפת/ShutterStock

בריטניה

חגיגת יובל הפלטינה למלכות אליזבת השנייה, שהחלה בחודש פברואר, נמשכת עד תחילת הסתיו. בין האירועים המיוחדים הצפויים יהיו מצעד יום ההולדת של המלכה בלונדון והדלקת המשואות בארמון בקינגהאם וברחבי בריטניה (2 ביוני). בנוסף, מגדל לונדון יעטה על עצמו מיליוני פרחים ויתקיימו תערוכות מיוחדות של דיוקנאות המלכה, שמלת ההכתרה שלה התלבושות שלבשה בעת חגיגות יובל הכסף, הזהב והיהלום שלה. אלו ייערכו בארמון בקינגהאם, טירת ווינדזור ובארמון הולירוד שבאדינבורו. גם פריטים המייצגים את אהבתה של המלכה לבעלי חיים ולטבע בכלל, יוצגו בבית האחוזה שלה, בית סאנדרינגהאם (Sandringham).

בית סאנדרינגהאם באנגליה. ShutterStock
בית האחוזה של המלכה. בית סאנדרינגהאם באנגליה/ShutterStock

פנמה

האטרקציה המפורסמת ביותר במדינה שבמרכז אמריקה היא כמובן תעלת פנמה, הנחשבת לאחד משבעת פלאי תבל החדשים. היא הוקמה בתחילת המאה ה-20 במטרה להפחית את משך השיט של ספינות בין האוקיינוס השקט לים הקריבי. בסמוך, הרובע העתיק של פנמה סיטי, קסקו וייחו (Casco Viejo) מתוארך לשנת 1673 והוא הוכרז אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. חובבי הטבע ייהנו מהפארק הלאומי בארו (Baru) שבו הר הגעש שפסגתו מדורגת במקום ה-12 במרכז אמריקה מבחינת גובהה. זהו גם המקום היחיד בעולם שבו, ביום בהיר, ניתן לראות את האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס השקט בו-זמנית. ובפארק הלאומי קויבה (Coiba), בסמוך לחוף האוקיינוס השקט במפרץ צ'יריקי (Chiriqui), תוכלו למצוא מגוון ביולוגי אדיר, כמו גם אפשרות לצאת לצלילות ברמה בינלאומית.

הרובע העתיק קסקו וייחו בפנמה סיטי. ShutterStock
אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הרובע העתיק "קסקו וייחו" בפנמה סיטי/ShutterStock

הימות הגדולות

הימות הגדולות (Great Lakes) הן ימות קרחוניות המצויות באמריקה הצפונית. החודש משיקה חברת השיט Viking River Cruises ספינת משלחת חדשה, ששמה Octantis. זוהי הספינה הראשונה של החברה המוקדשת לשיט הרפתקאות. היא תוכל לאכלס 378 נוסעים ותכלול מרכזי הרצאות ומכון כושר, מרפסת חיצונית, ספא, בריכות, מעבדה שבה יכולים הנוסעים להשתתף במחקר המדעי של הספינה, ארבע מסעדות ושתי צוללות שכל אחת מהן יכולה לשאת שישה נוסעים. מסלול השיט שלה, שינוע באגמים הגדולים, ייצא לדרך בסוף חודש יוני, וכן בתחילת ובאמצע חודש ספטמבר. המסלול מתחיל מת'אנדר ביי (Thunder Bay) שבאונטריו בקנדה ומסתיים במילווקי בארצות הברית.

אגם מישיגן ושיקגו. ShutterStock
אגם מישיגן ושיקגו. אחת הנקודות בשיט הימות הגדולות/ShutterStock

דיסני וורלד

היעד האגדי הזה - שממשיך בחגיגות היובל שלו שהחלו באוקטובר האחרון ויימשכו עד מרץ 2023 - מציע כמה אטרקציות חדשות. כך למשל, The Star Wars: Galactic Starcruiser מתוכננת כהרפתקה סוחפת שנמשכת שני לילות, ובה המבקרים יכולים לחוש במלוא העוצמה את חוויית מלחמת הכוכבים". בין השאר, הם ינועו בכלי רכב בדומה לאלו שבסדרת הסרטים, יסעדו במסעדות גלקטיות ויפגשו דמויות ידועות, יאחזו ב"חרבי אור", יחקרו את גשר הפיקוד של ספינות חלל ועוד. כמו כן, מושקת החודש Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind, רכבת תחתית שתזמין את המבקרים להשתתף ב"מרדף בין-גלקטי בחלל ובזמן עם שומרי הגלקסיה".

טירת סינדרלה, דיסניוורלד, פלורידה. AP
ממשיך בחגיגות היובל שלו. דיסניוורלד/AP

ניו יורק

כמו תמיד, התפוח הגדול מקבל את פני המבקרים עם מלונות חדשים שנפתחים כל העת. במרכז מנהטן נפתח בחודש שעבר מלון Hard Rock שכל-כולו מחווה לאולפני ההקלטות וחנויות המוזיקה שעמדו בעבר ברחוב שבו ממקום המלון: West 48. ככזה, הוא מציע הופעות של מוזיקה חיה בכל חלליו הציבוריים ושאר הפתעות מוזיקליות. במרכז העיר, בשדרה החמישית ורחוב 57, ייפתח בתחילת אוגוסט מלון Aman New York המפואר ובו 83 סוויטות. הוא יכלול מסעדות איטלקיות ויפניות, מרתף יין, מרפסת גן, מועדון ג'אז עם הופעות חיות ומרכז ספא רחב ידיים עם בריכת שחייה מקורה. באותו חודש, צפוי להיפתח בעיר גם מלון Barrière Fouquet's, בהשראת האר-דקו הצרפתי. וזוהי רק רשימה חלקית.

מלון Hard Rock בניו יורק. מלון Hard Rock, אתר רשמי
נפתח בחודש שעבר. מלון Hard Rock בניו יורק/אתר רשמי, מלון Hard Rock

מונטריאול

לוח השנה של פסטיבלי קיץ 2022 של מונטריאול כבר עמוס כמעט עד אפס מקום. בין הפסטיבלים שייערכו במסגרתו ניתן למנות את פסטיבל Go Velo המוקדש לרוכבי אופניים, פסטיבל הפרינג' של מונטריאול הנמך שלושה שבועות, פסטיבל MURAL לאמני גרפיטי בינלאומיים, פסטיבל זיקוקין די-נור בהשתתפות חברות ברמה בינלאומי, פסטיבל ג'אז, פסטיבל אמני קרקס, אירועי הגאווה של מונטריאול ופסטיבל אופנה ועיצוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully