וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והשקשוקה ברשימה: 10 המדינות עם ארוחות הבוקר הטובות בעולם

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 8:00

ממקסיקו ועד הפיליפינים, מדנמרק ועד אוסטרליה: גם ארוחת הבוקר היא עניין של גיאוגרפיה. אתר התיירות The Travel הרכיב את רשימת 10 המדינות עם ארוחות הבוקר הכי טובות. "את השקשוקה ניתן להגיש עם לחם או אורז", כתבו עורכי האתר על ארוחת הבוקר הישראלית

שקשוקה של תרד ועגבניות לחות/מערכת וואלה!

אפשר לומר כי הלילה הוא למעשה "תקופת הצום" הארוכה ביותר ביממה, ולכן ארוחת הבוקר היא ההזדמנות לחדש את האנרגיה הדרושה לנו לקראת היום החדש. מסיבה זו, נחשבת ארוחת הבוקר לבריאה במיוחד. כמובן, ארוחת בוקר היא גם עניין של גיאוגרפיה ותרבות. אתר התיירות The Travel הרכיב את רשימת 10 המדינות עם ארוחות הבוקר הטובות בעולם. וכן, ישראל בהחלט בפנים, בזכות השקשוקה.

מחפשים מתכון לשקשוקה מנצחת? היכנסו לוואלה! אוכל

הנה 10 המדינות (ממקום 10 ועד למקום הראשון) שבהן מגישים את הברקפסט הכי טוב ביקום.

10. בריטניה: לא לבעלי לב חלש

ארוחת בוקר אנגלית מלאה אינה מיועדת לבעלי לב חלש או לחסרי תיאבון. היא גם לא תתאים לצלחות קטנות, בשל פריטי המזון הרבים המוגשים בה, כולל בייקון, ביצים, לחם, פטריות, שעועית אפויה, נקניקים ועגבניות. רבים מהם מטוגנים ומתובלים לפני ההגשה.

עוד בוואלה!

אוכלים את ארוחת הבוקר לאט במלון? תשלמו על זה קנס

לכתבה המלאה

9. הפיליפינים: לאוהבי האורז

בפיליפינים, יש לארוחת הבוקר חשיבות רבה, והיא מוגשת באופנים שונים במקומות שונים במדינה. עם זאת, כמעט תמיד תמצאו בה שפע של אורז. ארוחת בוקר פופולרית במיוחד קרויה טפסילוג (TapSilog), והיא כוללת ביצים מטוגנות, נתחי בקר ואורז מטוגן עם שום ולעתים גם סלט. אוהבי החריפות מוסיפים פלפל למנת האורז.

8. ישראל: בזכות השקשוקה

"לעם היהודי יש אהבה לעגבניות טריות וארוחת הבוקר היא בדרך כלל הזדמנות להצהיר על אהבתו לפריט מזון זה" כתבו עורכי האתר, ואף הוסיפו כי ארוחת הבוקר הישראלית כוללת ביצים, כאשר לדבריהם, "ארוחת הבוקר הישראלית הנפוצה ביותר הכוללת ביצים היא השקשוקה, הפופולרית ברחבי המזרח התיכון". עוד נכתב כי "ניתן להגיש שקשוקה עם לחם או אורז וכוס קפה".

7. אוסטרליה: מאמצים את הבריטית

בדיוק כמו הבריטים, גם האוסטרלים מגיעים לארוחת הבוקר שלהם עם תיאבון גדול. מדובר בארוחה דשנה מאוד, שגם בה תמצאו ביצים מטוגנות, טוסטים, בייקון, עגבניות, שעועית ופטריות. קפה, מיץ או תה כלולים בחוויה.

6. יפן: אל תאכלו בבוקר מה שאינכם יכולים לאכול בערב

כצפוי ממדינה שבה תוחלת החיים כה גבוהה, ארוחת הבוקר היפנית מכילה שפע של אורז ומינימום פריטי מזון שומניים. הארוחה, הקרויה אסגוהן (Asagohan, "אורז בוקר" ביפנית), כוללת לצד האורז המאודה גם מרק מיסו, דגים, ביצים, אצות וסלט ירקות. זוהי ארוחה שהיא גם מזינה וגם מספקת אנרגיה רבה לתחילת היום.

5. איטליה: מוצרי חלב אינם מיועדים לילדים בלבד

ארוחות הבוקר באיטליה תמיד יכללו פריטים מתוקים יחסית, וגם חלב. החלב נלגם עם ולצד דגני בוקר, קורנפלקס או לחם. עם זאת, איטלקים רבים רואים בארוחה כזו "ארוחה לילדים", ומעדיפים את אופציית הקרואסן, עם קפה ומיץ.

4. ארצות הברית: בסיסי ומהיר

ישנם שני סוגים עיקריים של ארוחות בוקר פופולריות בארצות הברית. האחת כוללת ביצים מטוגנות, בייקון, נקניקים וכוס קפה, מיץ תפוזים או תה. השנייה כוללת כמובן את דגני הבוקר המפורסמים.

3. מיאנמר: צבעוניות מפתה

ארוחת הבוקר האהובה במיאנמר (לשעבר בורמה) היא ארוחה מסורתית המכונה מוהינה (Mohinga), ועתים אוכלים אותה גם בשעות אחרות של היום. מדובר על בסיס דגים המורכב מביצים מבושלות, גבעולים של צמח הבננה, שעועית מטוגנת, נודלס, בצל ותבלינים שונים. בעת הבישול מניחים תחילה את הנודלס על הצלחת, ולאחר מכן את רוטב הדגים שלאחריו לרוב את הביצים המבושלות - מה שיוצר מראה צבעוני ומפתה.

2. מקסיקו: הגודל קובע

המקסיקנים אוכלים ארוחות בוקר גדולות במיוחד, ואחת הנפוצות שבהן היא וובוס מוטולניוס (Huevos Motulenos). היא כוללת ביצים מטוגנות על טורטיות בשילוב פריטי מזון אחרים כגון שעועית שחורה, גבינה, פרוסות בצל, פלפל, נקניקיה עם עגבניות ומין של בננה הקרוי פלאטנו (Plantain).

1. דנמרק: פשוט ושמח

במדינה המדורגת כמאושרת בעולם, ארוחת הבוקר היא די פשוטה. היא מורכבת מביצים, לחם שיפון וקפה. למרות פשטותה, היא מאפשרת לדנים להתחיל יום שמח ומלא באנרגיה. הארוחה נערכת בחברת בני משפחה או חברים, מה שרק מוסיף לחוויה. בנוסף, גם הדייסות חביבות במיוחד על הדנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully