וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם טיסה של 150 דולר הלוך-חזור, הישראלים נוהרים לנפוש בטורקיה

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 15:14

מעצרם של בני הזוג אוקנין באיסטנבול לא הדיר את רגלי הישראלים מטורקיה, ורק הבוקר יצאו עשרות טיסות מנתב"ג ל"ארץ הקלאבים", בעיקר עם של אזרחים מהחברה הערבית. היחלשות הדולר מול הלירה הטורקית גרמה למבול הזמנות

בווידאו: ישראלים בטורקיה לא חוששים למרות מעצר הזוג אוקנין/צילום: יואב איתיאל

החשש כי מעצרם בסוף השבוע של בני הזוג אוקנין בטורקיה, שצילמו את ארמונו של ארדואן, ידיר את רגלי הישראלים מטורקיה בהמוניהם - התבדה וכבר הבוקר יצאו עשרות טיסות מלאות של ישראלים, רובם אזרחים ערבים, לקלאבים באנטליה וביעדים נוספים. מה הסיבה? נתחיל במחירים שבדקנו היום לאיסטנבול ועומדים על 150 דולרים הלוך-חזור!

"כרגע אנחנו לא רואים ביטולים לטורקיה ליעדים איסטנבול ואנטליה", אומר לוואלה! תיירות מנהל השיווק בקווי חופשה הדקה ה-90 אילן שלו. לדבריו, רק הבוקר (ראשון) יצאו לשני היעדים 16 טיסות. "הטיסות לאנטליה שמופעלות באמצעות חברת התעופה Tailwind, ולאיסטנבול באמצעות חברת התעופה פגסוס יצאו מלאות וזה מה שמסתמן גם לגבי הטיסות המתוכננות להמשך השבוע", הוא אומר. "צריך להבין שרוב מוחלט של הטסים לטורקיה הינו קהל מהמגזר הערבי שאינו מושפע מהאירועים האחרונים. בנוסף, אנטליה תמיד נתפסה כיעד בטוח ומחבק עבור הקהל הישראלי, יהודים וערבים כאחד, גם בתקופות הכי מתוחות בין המדינות".

גם בחברת השטיח במעופף לא נרשמו ביטולים לנופשונים באנטליה, לטענתה. "הטיסות בימים הקרובים מלאות והביקושים ליעד ממשיכים כסדרם", אומר סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה אורן כהן מגורי. גם סמנכ"ל קשרי תעופה ניר מזור סיפר שבשישי-שבת לא היו שינויים לגבי הזמנות לטורקיה.

לדברי שליח וואלה! באיסטנבול יואב איתיאל, יש הרבה בלבול אצל התיירים האם כן לצלם לא לצלם. "טורקיה זה מקום יפה מאוד ואולי גם אני אתקרב למקומות כאלה, כמו זוג התיירים שצילמו את הארמון, בלי לדעת, בלי כוונה", אומרת אסמה מורד חואלד משפרעם, שהגיעה הבוקר באותה טיסה עם בעלה, לביקור ראשון באיסטנבול. "זה מאד מפחיד. אני אחשוב פעמיים אם לצלם ליד בניין או ארמון כזה או אזור כזה. אין ספק שאני אהיה זהירה יותר".

"40 שנה שאני מגיע לטורקיה ולא מכיר מקרה אחד שעצרו על צילום", אמר יוסי צרפתי מראשון לציון, חובב גדול של איסטנבול שמגיע אליה במסגרת עיסוקו זה עשרים שנה. "לא מזהירים את התיירים ולא מזהירים את המדריכים שמטיילים עם התיירים. רק במוזיאונים, וזה בכלל מסיבה אחרת שאנשים מעתיקים את היצירות".

נוסעים לאנטליה של קווי חופשה 14 בנובמבר 2021. אילן שלו,
המטוסים יוצאים מלאים, בעיקר עם נוסעים מהחברה הערבית. טיסה לאנטליה, הבוקר/אילן שלו
ישראלים בטורקיה: לא חוששים, מקווים שזה אירוע חד פעמי 
14.11.21. יואב איתיאל
ישראלים באיסטנבול. לא חוששים, מקווים שזה אירוע חד פעמי/יואב איתיאל

טורקיה יורדת - האמירויות בעלייה

עם זאת, בחלק מסוכנויות הנסיעות כן דיווחו על ירידה בהזמנות, אולם לא דרסטית. "כרגע אנחנו רואים האטה מתונה יחסית של כ-15 אחוזים בהזמנות חדשות לטורקיה, ולקוחות שכבר הזמינו מתקשרים כדי לברר, אך עדיין אין ביטולים", אומרת סמנכ"ל אשת טורס שירלי כהן עורקבי. "אנחנו נמצאים בעיצומו של האירוע, והאופן והמהירות שבו הוא יסתיים ישפיעו מאוד על הביקושים".

עורקבי מסבירה שאיסטנבול ואנטליה היו בין היעדים הכי נמכרים של הסוכנות בחודש האחרון, ולדבריה אם האירוע יסתיים במהירות - "הישראלים לא יוותרו על טורקיה בקלות". לעומת טורקיה, באשת טורס מדווחים על עלייה קלה בביקושים לגיאורגיה ואיחוד האמירויות הערביות, שייתכן שבאים על חשבון ביקושים חדשים לטורקיה.

גם לדברי מגורי יש הסתערות על דובאי ,שלא הייתה הרבה שנים בענף התיירות. "אנחנו מפעילים טיסה יומית לדובאי ובעקבות הביקושים העצומים אנחנו מתגברים את הקו בטיסה יומית נוספת", הוא אומר. "החודשים הקרובים הינם שיא עונת התיירות בדובאי והשילוב של החורף אצלנו, מזג האוויר האידאלי של דובאי בתקופה זו ושער דולר בשפל היסטורי מוביל לעליה עצומה בביקושים".

"אני מרחם על הזוג הזה, אמר בסאם עראבה איש עסקים מכפר מנדא, שטס אתמול עם אשתו בטורקיש איירליינס לחופשה קצרה באיסטנבול. "המקרה הזה מוזר לי קצת. עד היום חשבתי שהכל חופשי כמו במדינה שלנו, לטייל, לצלם את המקומות היפים. אבל הם כנראה לא חשבו. האמת היא שכבר חשבתי לבטל ולנסוע במקום זה לדובאי".

עוד בוואלה!

ביקרנו, בדקנו, כתבנו: הכתבה הכי חשובה שתקראו על חופשה בדובאי

לכתבה המלאה
איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
היחלשות הלירה הטורקית קוסמת לתיירים, השווארמה עולה דולר. איסטנבול, היום/יואב איתיאל
נציגי חברת בלמונדו באנטליה. אילן שלו,
בין היעדים הכי נמכרים. ישראלים באנטליה/אילן שלו

מנת שווארמה עולה היום דולר אחד

"יש ביקוש אדיר לטיסות לאיסטנבול, בעיקר על טיסות החזור", אומר לוואלה! תיירות ראשיד אבו חנא מ"ראשיד טורס" בנצרת. לדבריו הערבים הישראלים משתגעים על העיר. "כל החפלות שהיינו עושים בטאבה עברו לאיסטנבול בזכות היחלשות הדולר", הוא מסביר. "כיום 10 לירות טורקיות שוות דולר אחד, יעני כל מנה שווארמה שהיתה עולה 12 לירות עולה היום דולר בלבד. אפשר לחיות טוב ולאכול ב-15 דולר ביום", הוא מוסיף. "אין חששות ולא מרגישים שיש דעיכה בהזמנות אלא רק עלייה".

לדברי אבו חנא, ירידת שער הדולר משפיעה גם על מחירי המלונות שהופכים למוזלים ועל מוצרי צריכה שונים שקורנים ערביי ישראל. "מי שיש לו חתונה ורוצה לקנות בגדים - טס לשם (לאיסטנבול - ז.ר), זה כאילו בית שני שלהם".

בדיקת טיסות לאיסטנבול שערכנו, כאמור, היום להמשך נובמבר מעלה מחירים של 155 דולרים לטיסות הלוך-חזור עם פגסוס הטורקית ו-178 דולרים עם טורקיש איירליינס. כך גם בדצמבר, סביב ה-150 עד 200 דולרים לאדם. ואנטליה עם מחיר של החל מ-185 דולרים הלוך-חזור החודש ובחודש הבא. גם מזג האוויר החם באנטליה כרגע (26-24 מעלות) מאריך את תקופת הקיץ ביעד הקלאבים הפופולרי.

"ייתכן והמקרה יגרום לרתיעה מסויימת מצד הישראלים לצאת לאיסטנבול בתקופה הקרובה", מסכם שלו, "אבל לא נראה שהאירוע של הישראלים, שאנו מקווים שישתחחרו במהרה ובשלום, יגרום לאיזה זעזוע בטיסות לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully