וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלירה מתרסקת - והתיירים חוזרים לטורקיה ומתפנקים כמו עשירים

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 9:53

ירידת ערך הלירה הטורקית מאפשרת לתיירים רמות חדשות של פינוקים במחירים נמוכים במיוחד. כעת, החיים אמנם קשים יותר לתושבי טורקיה, אבל עבור מי שמבקרים בה - הסיפור שונה לחלוטין

בווידאו: בעלי חנויות מוחים על קריסת הלירה הטורקית/צילום: רויטרס

זוהי עונת החורף גם בטורקיה, אבל איסטנבול נהנת גם מימי שמש, ממש כמו בישראל. האתרים הדתיים הפופולריים בעיר, כמו המסגד הכחול ואיה סופיה, נהגו למשוך בעבר מיליוני תיירים לטורקיה. למעשה, על פי ארגון הסחר העולמי, בשנת 2019 היתה טורקיה היעד השישי בדירוג הפופולריות העולמי.

בדומה למקומות אחרים בעולם, מספר המבקרים צנח בחדות בעת שמגפת הקורונה הורידה את תעשיית התיירות העולמית על ברכיה, בשנת 2020. עם זאת, בזכות העלייה בשיעורי ההתחסנות במדינות המפותחות, לצד הסרת חלק ממגבלות התנועה, מה שבעיקר מחזיר את התיירים לטורקיה הוא שער החליפין הנוח.

תיירים באיסטנבול. frantic00, ShutterStock
אתרים דתיים נהגו למשוך בעבר מיליוני תיירים לטורקיה. המסגד הכחול באיסטנבול/ShutterStock, frantic00

התיירים מרגישים עשירים

אתר Marketplace.org מציין כי הלירה הטורקית השילה כמעט מחצית מערכה בשנה שעברה. זאת בעיקר בשל העובדה שהבנק המרכזי במדינה וקובעי המדיניות הכלכלית, בחרו לפעול בשונה מתיאוריות כלכליות מסורתיות. וכך, במקום להשתמש בריביות גבוהות יותר בכדי להתמודד עם עליית המחירים המתמשכת, הם החליטו להפחיתן. התוצאה: אינפלציה שנתית של 36 אחוזים ומשבר כלכלי שיצר לחצים על תקציביהם של משקי הבית במדינה. כעת, החיים אמנם קשים יותר לתושבי טורקיה, אבל עבור מי שמבקרים בה - הסיפור שונה לחלוטין.

כך למשל, תיירים רבים מסוגלים לסעוד כמעט בכל מסעדה שיחפצו בה, יוקרתית ככל שתהיה, ולהרגיש עשירים בכל קנה מידה. כיום, שקל אחד יספק לכם 4.2 לירות טורקיות. רק לשם השוואה, לפני שנה, בפברואר 2021, השקל היה שווה ל-2.1 לירות טורקיות.

עוד בוואלה!

אוכל טוב, מלונות בשליש מחיר וחופים משגעים: היעד הקרוב שחוזר ובזול

לכתבה המלאה
שוק התבלינים באיסטנבול. ShutterStock
הלירה הטורקית השילה כמחצית מערכה בשנה שעברה. שוק התבלינים באיסטנבול/ShutterStock

מנצלים את המצב

על פי לשכת הסטטיסטיקה הלאומית של טורקיה, מספר המבקרים הזרים בה בשנה שעברה, זינק ב-97.5 אחוזים, לעומת שנת 2020. ניתן לחוש היטב בחולשתה של הלירה במוקדים תיירותיים כגון הבזאר הגדול של איסטנבול. השוק המפורסם הוקם במאה ה-15 ומהווה מוקד משיכה לתיירים רבים, המוצאים בו הכל מהכל - משטיחים טורקיים וגופי תאורה ועד ביגוד, מזכרות ופריטי נוי מגוונים. בימי טרום המגפה, אירח השוק 150,000 מבקרים מדי יום.

כיום, מסבירים בעלי חנויות במקום, כי למרות ההתאוששות במספר התיירים, הם מנסים שלא לגלגל את עלויות התפעול הגבוהות שלהם (הנובעות מהיחלשות הלירה), על הצרכנים.

נוסף על כך, המגיפה שינתה לא רק את התדירות שבה אנשים נוסעים, אלא גם את הדרך שבה הם מתכננים את הטיולים שלהם. סבנם אלטין, מדריכת טיולים מקומית בחברת Grand Circle Travel, מספרת כי היא חוששת שחלק מההתאמות הזמניות שהיא ועמיתים רבים שלה ביצעו במהלך המגיפה, יהפכו לציפיות קבועות של מטיילים. "אנשים יכולים פשוט לבטל את הסיורים שלהם ברגע האחרון והסוכנויות די גמישות עם העניין הזה, וזה משהו חדש", היא אומרת. "מסיבה זו, למרות שיש לנו הזמנות והכל נראה ורוד להפליא לשנה הקרובה, לעולם לא נוכל להיות בטוחים שהן אכן יתממשו. הכל הופך להיות הרבה יותר שברירי מבעבר". כך או אחרת, היא מציינת כי מספר ההזמנות עלה, והיא מקווה שהפחתת מגבלות התנועה ושער החליפין הנוח, ימשכו מבקרים רבים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully