העיירה וסיליקי לפקדה יוון. Shutterstock, ShutterStock
העיירה וסיליקי לפקדה יוון/ShutterStock, Shutterstock

לפקדה: שאננות יוונית

21.7.2019 / 10:16

לא תמצאו בלפקדה היסטוריה מרתקת, טברנות מרימות וגם לא בתים פוטוגניים בכחול-לבן. אבל דבר אחד יש לו ובגדול - חופים מטריפים, שאף נבחרו ליפים ביותר ביוון. כך נראית חופשה באי שמאיים לתפוס את מקומם של מיקונוס וכרתים

כששאלו אותי אם אי פעם שמעתי על לפקדה, הודיתי בכנות שלא. אבל מתברר שאני לא היחידה, אחרת איך תסבירו את זה שהטיסה הישירה לשם מנתב"ג הייתה רק חצי מלאה? ובכל זאת, אנחנו מדברים על טיסה ישירה לאי ביוון ביולי-אוגוסט - טיסה שכזו אמורה להיות מלאה עד אפס מקום, אבל זה לא היה המקרה בטיסה ללפקדה. מעטים הישראלים ששמעו על האי הזה, אבל נראה שהוא בדרך הנכונה להפוך למיינסטרים ולהחליף את מיקונוס היקרה, סנטוריני הציורית או כרתים ורודוס המשפחתיים.

האי לפקדה נמצא במרחק שעתיים טיסה בלבד מישראל. כשהגענו אליו, דאגו להסביר לנו - לא תמצאו שם היסטוריה מרתקת, אין פה טברנות מרימות וגם לא בתים פוטוגניים בכחול-לבן. מה שכן יש באי, חוץ משלווה אינסופית ותחושת חופש מושלמת, זה חופים מטריפים. מתברר שהחופים של לפקדה נבחרו ליפים ביותר ביוון ואחרי ביקור בהם, אפשר לגמרי להבין למה.

צפו: כך נראה האי לפקדה

לפקדה, יוון/צילום: גל סלונימסקי, עריכה:עמית שמחה

ליוונים יש טיים-זון משלהם

למלון שלנו, איוניין בלו (onian Blue), שנמצא בין שתי הערים המרכזיות - לפקדה ונידרי (נידרי (Nydri) - נסענו כ-40 דקות משדה התעופה. אופציה נוספת באותו הסטנדרט ובאותו המיקום היא המלון פורטו גליני (Porto Galini). המלונות השווים עם הנופים המיוחדים נמצאים כולם על קו התפר שבין שתי הערים, ולמרות שהם לא "במרכז העניינים", הם הבחירה הנכונה לישראלים שאוהבים להתפנק בבריכות מעוצבות, ספא יוקרתי וחוף פרטי עם צבעים משגעים.

אחרי שטבלתם בבריכה או ביקרתם בחוף הים של המלון, כדאי לצאת לשוטט באחת מבין שתי הערים הסמוכות וכדאי שתעשו זאת רק אחרי השעה 18:00 בערב. היוונים בלפקדה מתעוררים רק אחרי הצהריים, השאננות שלהם לפעמים יכולה להוציא ישראלי מדעתו, אבל היא גם הקסם שהופך את השהות באי לרגועה במיוחד. היוונים לא ממהרים לשום מקום, דבר לא לוחץ והזמן לא דוחק בהם. יש להם טיים-זון משלהם, שונה בתכלית מה"יאללה יאללה" הישראלי, ואחרי שמפסיקים להתרגז מזה, זה הופך להיות פלא שמשרה רוגע נהדר ומספק את הניתוק הכל כך נחוץ מהלחץ של ישראל.

לפקדה יוון איוניין בלו מלון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
המלונות השווים עם הנופים המיוחדים נמצאים על קו התפר שבין שתי הערים. המלון איוניין בלו/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
האי לפקדה יוון. ShutterStock
החופים שלו נבחרו ליפים במדינה. לפקדה/ShutterStock

סיאסטה יומית מ-15 עד 18

בתרבות של לפקדה נהוגה הסיאסטה המוכרת מספרד - בין השעה 15:00 ועד השעה 18:00 החנויות בשתי הערים המרכזיות סגורות. יש כמה בתי קפה ומסעדות פתוחות, אבל התנועה האמיתית מתחילה רק בשעות הערב. אם תוסיפו למשוואה את השמש היוקדת בשעות הבוקר והצהריים, תבינו היטב למה הם מעדיפים לחיות מחוץ לבית רק בערב.

למרות שכבר אפשר להגיע אליהן בשעה 18:00, הערים הללו מתעוררות באמת רק אחרי השעה 21:00. זה לא שיש להם חיי לילה מטורפים עם מסיבות משוגעות, אבל המסעדות מלאות עד אפס מקום בשעה 22:00, שזו שעת ארוחת הערב של המקומיים. בהרבה מקומות אפילו תמצאו happy hour עד השעה 22:00 עם מבצעים והנחות. לישראלים שרגילים לאכול ארוחת ערב ב-19:00 ולקנח עם קוקטייל ב-21:00 - זה סידור מעולה. בהקשר הזה, אל תתבלבלו במשמעות המילה "טברנה". בלפקדה המשמעות שלה היא מסעדה. אל תצפו שם ל"יאסו" בקולי קולות או לשבירת צלחות, אבל כן לאוכל מקומי מעולה.

לפקדה יוון נידרי. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
להגיע אחרי השעה 18:00 בערב, רק אז העיר מתעוררת. הרחוב המרכזי בנידרי/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
לפקדה יוון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
יש באי חופים פרטיים עם צבעים משגעים של הים/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

סטייל של כפר אירופי

גם בנידרי וגם בלפקדה, מרכז העניינים נמצא סמוך למרינה. האווירה בשתיהן די דומה וכיף לצעוד בהן. אפילו ששתי הערים הללו לגמרי מוכוונות תיירים עם המון חנויות מזכרות ותפריטים באנגלית, ההרגשה היא שנחיל תיירים המוני עדיין לא השתלט עליהן, וזה בהחלט נחמד לצעוד בערים כמעט בתוליות בהיבט הזה.

בנידרי תמצאו שני רחובות ארוכים עם בתי קפה, מסעדות, ברים וחנויות, ואפילו שוק מזכרות חמוד בסוף הרחוב של המרינה. לפקדה לא שונה בהרבה, כאמור, וגם שם תמצאו רחובות ארוכים עם חנויות, מזכרות, מסעדות ובתי קפה ובתים צבעוניים מתוקים עם סטייל של כפר אירופי.

לפקדה יוון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
כדאי לשדרג את החופשה עם סיורים על סירות/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

אופנוע, אוטובוס או מונית?

יש שלוש דרכי התניידות באי. אתחיל מהדרך הכי פחות מומלצת - האוטובוס. זמני ההגעה שלו מאוד לא מדויקים והתחנות לא מאוד ברורות. העלות זולה - 1.80 אירו, אבל תצטרכו לחכות זמן רב בתחנה ולקוות שלא פספסתם אותו. אם בכל זאת עליתם על אוטובוס, ייתכן שתרגישו קצת חזרה בזמן כאשר כרטיסן יכתוב לכם בכתב יד קבלה עבור הנסיעה.

דרך התניידות נוספת היא בעזרת מוניות. דרך יותר נוחה, אבל גם יותר יקרה ולא בהכרח מדויקת. לפקדה אינה ניו יורק, וקצת קשה לתפוס מונית סתם ככה באי, ולכן כדאי להזמין אותה מראש. ואולם, גם אחרי שהזמנתם ייתכן שתאלצו לחכות עד שהיא תבוא לאסוף אתכם. נראה כאילו יש מעט מאוד מוניות באי עבור הרבה יותר תיירים ומקומיים שעושים בהן שימוש.

דרך ההתניידות העדיפה היא רכב או אופנוע שכור. יש מקומות חנייה חינמיים בכל פינה באי, וכך תוכלו לשלוט בזמן של עצמכם - פתרון מעולה להתנגשות בין הלו"ז הצפוף של ישראלים בחו"ל לשאננות היוונית.

לפקדה יוון איגרמני חוף. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
מים קסומים בצבע כחול-טורקיז וחוף לא ממוסחר שנראה כמו פיסת גן עדן. חוף איגרמני/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

החוף התכול שניתן להגיע אליו רק בסירה

אם מאסתם בבטן-גב בבריכה של המלון, יש כמה סיורים מומלצים שישדרגו את החופשה שלכם. בכל בוקר בשעה 9:30 יוצאים מהמרינה בנידרי כמה סיורים בסירות. אני הצטרפתי לשניים מהם. הראשון הוא סיור לחופים בצד השני של האי. החוף הראשון שהגענו אליו הוא גם היפה מבין כל החופים שראיתי בלפקדה. מדובר בחוף אגרמני (Egremni) שהדרך אליו נהרסה ברעידת אדמה ב-2015. מאז, ההגעה אליו מתאפשרת רק באמצעות סירות. שיט של שעה וחצי לגמרי שווה את זה. מדובר בחוף עם מים בצבע כחול-טורקיז שלא ראיתי באף מקום אחר - לא בתאילנד ולא בקריביים. המים חלקים, נטולי גלים ועם טמפרטורה מושלמת.

בחוף אין שירותים, אין מצילים ואין קיוסק למים קרים או גלידה, אז צריך לבוא מוכנים. המוח הישראלי שלי ישר חשב איך אפשר היה למסחר את החוף, אבל מצד שני, דווקא היעדר ההתמסחרות הישראלית היא גם מה שמשאירה אותו כל כך נקי וקסום, כאילו מדובר בפיסת גן עדן. חיסרון אחד נרשם באגרמני המהפנט, אבל הוא משותף לכל החופים בלפקדה - תשכחו מחול זהב, נעים ורך - החופים מלאי אבנים. זה לא נורא כל כך עם הנעליים הנכונות, אבל גם לא הכי לא נעים לכף רגל יחפה.

אחרי שעתיים של קסם באגרמני ממשיכים לעוד שני חופים מרהיבים לא פחות. הראשון הוא פורטו קציקי
(Porto katsiki), אחד מהחופים המפורסמים של לפקדה עם מים צלולים בגוון כחול עוצר נשימה. אחרי שטבלנו שם המשכנו לחוף האחרון בסבב - אגיופילי (Agiofili), שהוא מדהים לא פחות מהקודמים לו. הסיור מסתיים בשעה 17:30 חזרה בנידרי והעלות שלו, 35 אירו, לגמרי שווה את כל סנט.

לפקדה יוון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
כל חוף יותר יפה מהקודם. פורטו קציקי/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

סיור נוסף באותה עלות שיוצא באותן השעות ומאותו הנמל, ייקח אתכם לאיים קרובים ולא מאוכלסים שסובבים את לפקדה. בסיור הזה ישנן חמש תחנות. הראשונה היא מערת פאפאניקוליס (Cave Papanikolis), שלשם נכנסים עם הסירה, השנייה היא עצירה בלב ים שבה אפשר לקפוץ ולהשתכשך במים הקסומים, העצירה השלישית היא באי קסטוס (Kastos), שם תוכלו להסתובב בין בתי הקפה והמסעדות החמודות או לטבול בחוף הים. העצירה הרביעית היא באי קלאמוס (Kalamos), והחמישית היא באי סקורפיוס סקורפיוס (Skorpios). בשניהם תיהנו מחופים כחולים מדהימים עם מים צלולים בטמפרטורה מושלמת.

כשחוזרים בשעה 17:30 לנמל נידרי, זו בדיוק השעה לקינוח מתוק, שתייה צוננת או ארוחה קרה במדרחוב של העיר - ולטבילה בבריכה במלון רגע לפני השקיעה המאוחרת, שמתרחשת רק בשעה 22:00. אם אתם מחפשים אי יווני נטול המוניות ישראלית, עם אווירת חופש אמיתית וחופים עוצרי נשימה - זה האחד בשבילכם. כדאי למהר, לפני שיתר הישראלים ישתלטו גם עליו, וזה בטח כבר לא יהיה אותו הדבר.

לפקדה יוון מערת פאפאניקוליס. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
חוויה בפני עצמה. מערת פאפאניקוליס/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

וקצת לגבי מחירים

סוף יולי, תחילת אוגוסט:
טיסות עם כבודה, העברות ושלושה לילות במלון פורטו גליני, כולל ארוחת בוקר, יעלה לכם בממוצע 689 אירו לאדם. חבילה דומה במלון איונייאן בלו תעלה בממוצע 749 אירו לאדם.

אוגוסט:
טיסות עם כבודה, העברות ושלושה לילות במלון פורטו גליני, כולל ארוחת בוקר, יעלה לכם בממוצע 739 אירו לאדם. חבילה דומה במלון איונייאן בלו תעלה בממוצע 799 אירו לאדם.

ספטמבר:
טיסות עם כבודה, העברות ושלושה לילות במלון פורטו גליני, כולל ארוחת בוקר, יעלה לכם בממוצע 619 אירו לאדם.


הכותבת היתה אורחת של חברת "איילה אל האופק".

לפקדה יוון קסטוס. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
מווכנים לתיירים, אבל הם לא נמצאים באי בהמוניהם. קסטוס/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
לפקדה יוון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
חובות ארוכים עם חנויות, מזכרות, מסעדות ובתי קפה. העיר לפקדה/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
לפקדה יוון איוניין בלו מלון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
בריכות מעוצבות, ספא יוקרתי וחוף פרטי. מלון איוניין/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
לפקדה יוון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
אי יווני נטול המוניות ישראלית, עם אווירת חופש אמיתית וחופים עוצרי נשימה/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
לפקדה יוון. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
מהרו, לפני שהישראלים יגיעו גם לכאן/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully