וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקורונה: זה הדרכון הכי חזק בעולם לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 12:04

נגיף האומיקרון לא מנע את פרסום דירוג הדרכונים שהכי פותחים דלתות למדינות בעולם ב-2022, כשהדרכון החזק השנה הוא היפני. ובאיזה מקום דורג הדרכון הישראלי?

הדרכון החזק בעולם, 2016/וואלה! תיירות

בעוד שהרעיון לטוס לחו"ל בתקופה זו, שבה הקורונה גואה ברחבי העולם, פחות קוסם למטיילים על פני הגלובוס, זה לא הפריע לאינדקס הדרכונים "הנלי", לסקור את דירוג הדרכונים החזקים בעולם לשנת 2022 של 199 מדינות ושש טריטוריות (טייוואן (סין), מקאו (סין), הונג קונג (סין), קוסובו, הרשות הפלסטינית והוותיקן).

בדירוג של הרבעון הראשון השנה, שהסתמך כמו כל שנה על כמות המדינות שכל דרכון מאפשר כניסה אליהן, לפי נתונים מארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), נמצא פער הולך וגדל בין החלק הצפוני לדרומי בעולם, בכל הקשור למידת התנועה החופשית בין מדינות, כלומר כניסה ללא צורך בוויזה. הפער נוצר עקב הגבלות כניסה של מדינות שונות בעקבות הקורונה, וזהו הפער הגדול ביותר שנרשם ב-17 שנות קיומו של מדד הדרכונים של הנלי. "בשנת 2006 המספר העולמי הממוצע של מדינות שניתן היה לבקר בהן ללא צורך בהוצאת ויזה מראש, עמד על 57. בשנת 2022 הממוצע עלה ל-107", נמסר מעורכי הסקר.

אז אילו אזרחים מחזיקים בדרכון שמכניס הכי הרבה למדינות בעולם?

דרכון ישראלי. ShutterStock
הדרכון הישראלי. מכניס ל-159 מדינות/ShutterStock

אם כן, תושבי יפן וסינגפור מחזיקים בדרכון החזק ביותר, שפותח הכי הרבה דלתות למדינות בעולם, עם 192 יעדים ללא צורך בוויזה. לאחר מכן דורגו גרמניה ודרום קוריאה עם 190 יעדים. במקום השלישי הדרכון של פינלנד, איטליה, לוקסמבורג וספרד שמכניס ל-189 מדינות בלי ויזה.

בעשרת המקומות הראשונים, הדירוג נשאר כמעט ללא שינוי מהשנה שעברה, כשמדינות האיחוד האירופי שולטות בראש הרשימה, כרגיל. צרפת, הולנד ושבדיה מטפסות מקום אחד כדי להצטרף לאוסטריה ודנמרק במקום הרביעי (כניסה ל-188 מדינות).

1. יפן, סנגפור (192 מדינות)
2. גרמניה ודרום קוריאה (190 מדינות)
3. פינלנד, איטליה, לוקסמבורג וספרד (189 מדינות)
4. אוסטריה, דנמרק, צרפת, הולנד ושבדיה (188 מדינות)
5. אירלנד, פורטוגל (187 מדינות)
6. בלגיה, ניו זילנד, נורבגיה, שווייץ, בריטניה, ארה"ב (186 מדינות)
7. אוסטרליה, קנדה, צ'כיה, יוון ומלטה (185 מדינות)
8. הונגריה, פולין (183 מדינות)
9. ליטא, סלובקיה (182 מדינות)
10. אסטוניה, לטביה, סלובניה (181 מדינות)

דרכון דרכונים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הדרכון היפני שוב מכניס להכי הרבה מדינות ב-2022/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

ומה עם הדרכון הישראלי?

הדרכון שלנו הוצב השנה במקום ה-24 ומחזיקיו יכולים להיכנס ל-159 מדינות בעולם - זוהי ירידה של מקום אחד מהשנה שעברה, שבה דורג הדרכון הכחול-לבן במקום ה-23 ואפשר כניסה ל-161 מדינות.

הדרכון הכי חלש בעולם שייך גם השנה לאפגניסטן (מקום 111) ומחזיקיו יכולים להיכנס ל-26 מדינות בלבד. לפני דורגו עירק, סוריה, פקיסטן, תימן, סומליה, נפאל והרשות הפלסטינית (כניסה ל-39 מדינות).

דרכון פלסטיני. ShutterStock
הדרכון הפלסטיני. מכניס ל-37 מדינות בעולם/ShutterStock

כמו "טיול אפרטהייד"

בנוסף, המדד האחרון של הנלי מציין, שההופעה בסוף השנה של האומיקרון הדגישה את הפער ההולך וגדל בניידות בינלאומית בין מדינות עשירות יותר לעניות, והצביעה על ההגבלות הקשות שהוכנסו בעיקר נגד מדינות אפריקניות, שמזכיר האו"ם אנטוניו גוטרש תיאר כמשהו שדומה ל"טיול אפרטהייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully