וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת ההדבקה: כ-80% מהנוסעים נמצאו חיוביים לקורונה

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 17:39

בטיסה של חברת הצ'רטר הפורטוגלית יורו אטלנטיק איירווייס, שהמריאה מאיטליה להודו, נמצאו עם הנחיתה 125 נוסעים חיוביים לקורונה מתוך 179 הנוסעים. הנוסעים המאומתים הוכנסו להסגר בבתי חולים בהודו

בווידאו: נוסע ישראלי לא נשמע להוראות הבטיחות - המטוס נאלץ לנחות ביוון/צילומים: שניאור שיף, מנחם סגל, חב״ד און ליין COL

125 נוסעים מתוך 179 (160 מבוגרים ו-19 ילדים) בכל המטוס, שטס אתמול (רביעי) ממילאנו, איטליה (BGY), לאמריצר שבהודו (ATQ), נדבקו בנגיף הקורונה.

הטיסה הופעלה על ידי חברת הצ'רטר הפורטוגלית יורו אטלנטיק איירווייס (EuroAtlantic Airways) וארכה כשבע שעות בערך. עם ההגעה להודו, מכיוון שהמדינה נחשבת ליעד "בסיכון גבוה", כל הנוסעים המבוגרים היו צריכים להיבדק עם ההגעה ומתוך אותם 160 נוסעים מבוגרים, 125 נמצאו חיוביים לקורונה - כלומר שיעור של 78%.

רבים מהנוסעים הופתעו לדעת שהם חיוביים לקורונה והחלו לשאול את הרשויות אם הנוסעים האחרים במטוס עברו בדיקות טרום הטיסה, ואלו השיבו שאכן כך והנוסעים כולם עלו למטוס כשהם שליליים.

הנוסעים הוכנסו להסגר

קרובי משפחתם של חלק מהנוסעים, שהגיעו לקבל אותם בשדה התעופה, היו מאוכזבים כשנודע להם שקרוביהם נמצאו חיוביים לנגיף ולפיכך יכנסו להסגר. מאוחר יותר, הנוסעים המאומתים הוכנסו לאמבולנסים שנסעו למתקן הסגר עד החלמה.

לטיסה הייתה עצירת ביניים אחת בלבד בטביליסי שבגיאורגיה, שם תודלק המטוס, אולם לא ברור אם זהו מקור ההדבקה ואם מישהו נוסף, אולי צוות טכני של המטוס, עלה לסיפון. כך או כך, איטליה היא אחת המדינות בסיכון גבוה עבור אומיקרון לפי משרד הבריאות של האיחוד האירופי.

לאחר הגעת דוחות הבדיקה, חלק מהנוסעים לא היו מרוצים מהתוצאות שקיבלו ויצרו מהומה בטרמינל, וחלקם סירב להיכנס למחלקת הבידוד של כל אחד מבתי החולים בעיר והיו כאלו שלחצו על הרשויות לשחרר אותם. גורמים ממשרד הבריאות המקומי ניסו לשכנע את הנוסעים להתפנות למחלקת קורונה בכל אחד מבתי החולים שירצו באמריצר. רשויות שדה התעופה באמריצר צייצו בטוויטר כי נקטו בכל הפעולות הנדרשות כדי למנוע את תפוצת המחלה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully