וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי עולה, הפלסטיני יורד: דירוג הדרכונים החזקים בעולם ל-2021

מגפת הקורונה השפיעה גם על דירוג הדרכונים העולמי, כשהישראלי עולה שני שלבים, היפני והסינגפורי נשארו הכי חזקים ואיפה מדורג הפלסטיני? (כמעט בסוף)

דרכון ישראלי בין היקרים בעולם/קרדיט תמונה: שאטרסטוק

(בווידאו: הדרכון היקר בעולם)

בעולם שבו החופשות העתידיות שלנו הן לוט בערפל (כולל זה שידענו השבוע בישראל), יש מי שכבר רואה את האור לקראת האביב והקיץ הקרוב, ופרסם את מדד הדרכונים החזקים ביותר בעולם, אלו שפותחים הכי הרבה דלתות למדינות ברחבי הגלובוס.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!
ואחרי הפייס שלנו אתם בטח כבר עוקבים


אז בשנת 2021 שרק החלה, הדרכון היפני הוא החזק ביותר בעולם זו השנה הרביעית ברציפות, כך לפי הדירוג החדש של מדד Henley Passport המתפרסם בכל שנה ומבוסס על נתונים בלעדיים של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA). הדירוג השנה לא לוקח בחשבון מגבלות נסיעה זמניות שייתכן ונוצרו ממגיפת נגיף הקורונה.

אם כן, אזרחי ארץ השמש העולה יכולים לבקר ב-191 מדינות ברחבי העולם ללא צורך בוויזות. הדרכון הסינגפורי דורג במקום השני, ממש כמו ב-2020, ומחזיקיו יכלים להיכנס ל-190 מדינות ללא צורך בביורוקרטיה כזו או אחרת. במקום השלישי המשותף נמצא הדרכון הגרמני והדרכון הדרום קוריאני, שאינם מצריכים ויזה ל-189 מדינות.

דרכון ישראלי. ShutterStock
עלייה לדרכון הישראלי בדירוג ב-2021/ShutterStock

הדרכונים האירופיים שולטים

במקום הרביעי המשותף נמצאים הדרכונים של פינלנד, איטליה, לוקסמבורג וספרד (שני האחרונים עלו מהמקום החמישי), שמכניסים ל-188 מדינות.

אחריהם הדרכון האוסטרי, שעולה מהמקום השביעי, והדני, שניהם במקום החמישי עם כניסה ל-186 מדינות.

את המקום השישי תופס הדרכון הצרפתי, האירי, ההולנדי, הפורטוגלי והשבדי, כאשר מחזיקי הדרכונים שלהם נהנים מגישה ללא ויזה ל-186 מדינות.

את המקום השביעי חולקים הדרכונים הבריטי, האמריקני, הבלגי, הניו זילנדי, הנורבגי והשוויצרי. למרות הברקזיט, הדרכון הבריטי עלה לדירוג מהמקום השמיני בתחילת 2020 למקום השביעי בשנה.

שאר העשירייה הראשונה מורכבת מהדרכון האוסטרלי, הצ'כי, היווני והמלטזי במקום השמיני, הדרכון הקנדי במקום התשיעי וההונגרי בעשירי.

הדרכון הישראלי דורג במקום ה-23, עלייה של שני מקומות מהדירוג של הנלי אשתקד, ואנו יכולים להיכנס עמו ל-161 מדינות ללא צורך בוויזה.

עוד בוואלה!

בשנה שעברה: זה הדרכון החזק בעולם ל-2020; הישראלי במגמת ירידה

לכתבה המלאה
דרכון איחוד האמירויות הערביות. Shutterstock, ShutterStock
מכניס ל-173 מדינות בעולם. דרכון של איחוד האמירויות הערביות/ShutterStock, Shutterstock

זינוק חד לדרכון של איחוד האמירויות

מדד הדרכון של הנלי מציין, כי נראה כי מדינות אסיה באוקיינוס השקט חולשות על החלק העליון של דירוגו בשנת 2021 - ולפי ההסבר של מדרגי הדרכונים מדובר בתופעה חדשה יחסית. "במהלך הדירוג ב-16 השנים האחרונות, הדרכונים החזקים היו באופן מסורתי של מדינות באיחוד האירופי, בריטניה או ארה"ב, ומומחים מציעים כי עמדת הכוח של האזור האסייתי-פסיפי יימשך, כיוון שבו שוכנות כמה מהמדינות הראשונות שהצליחו בתהליך ההתאוששות מהמגפה.

בשבע השנים האחרונות הדרכון האמריקני נפל מהמקום הראשון למקום השביעי, מקום שהוא חולק כיום עם בריטניה.

אצל ידידתנו החדשה, איחוד האמירויות הערביות, דורג הדרכון במקום ה-16, מה שמכניס את מחזיקיו ל-173 מדינות בעולם., כולל ישראל כמובן. לפי הנלי, "איחוד האמירויות הערביות ממשיכה במסלול המדהים שלה במדד הדרכון, לאחר שחתמה בשנה שעברה על כמה הסכמי ויתור על ויזה הדדיים, כולל הסכם ציון דרך בתיווך אמריקני המקיים קשרים רשמיים עם ישראל והענקת כניסה למדינה השנייה ללא צורך באשרה". עם זאת, אנו יודעים שלא כך הדבר, והתגלו בעיות גדולות בכניסה של ישראלים לדובאי ואבו דאבי במהלך החודש האחרון והצורך בוויזה הוחזר ומטופל כיום על ידי חברות התעופה, עד שיוחלט אחרת. לצורך ההשוואה, עם תחילת הדירוג בשנת 2006, דורגה איחוד האמירויות הערביות במקום ה-62 ואזרחיה יכלו להיכנס ללא ויזה רק ל-35 מדינות.

בקצה התחתון של הטבלה, במקום 110, נמצא הדרכון הכי פחות חזק בעולם שמונפק על ידי אפגניסטן (שוב), ולאזרחיה יש גישה חופשית מוויזה ל-26 מדינות בלבד. הדרכון הפלסטיני, אגב, מדורג כמעט בסוף - במקום ה-105 ומכניס ל-35 מדינות בלבד.

לדירוג המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully