וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב השנה: השאיר את בתו בשדה כי דרכונה לא היה בתוקף, וטס לחופשה

"הרגשתי אומלל כשהשארתי אותה מאחור", סיפר האב, שהמשיך בחופשה המתוכננת עם שאר בני המשפחה. המקרה יוצא הדופן זכה לתגובות מעורבות ברשתות החברתיות. ומה אתם הייתם עושים?

הדרכון החזק בעולם, 2016/וואלה! תיירות

בווידאו: איזה דרכון הכי חזק בעולם?

יציאה לחופשה כרוכה בלא מעט תכנונים וסידורים מקדימים - מההחלטה לאן נוסעים ומה אורזים ועד בדיקה שלכולם יש דרכון בהישג יד. כך גם באשר לאותו זוג בריטים, שחסכו במשך שנים כדי לצאת סופסוף לחופשה עם שלושת ילדיהם - שני ילדים בני 9 ו-11 ובתו של האב מנישואיו הקודמים, בת 14. אלא שבמקרה זה, הם לא בדקו דבר אחד קריטי.

הדבר שהכי חשוב לבדוק בדרכון לפני שטסים

לילדה הבוגרת, שכבר יצאה בעבר לחופשה בחו"ל עם אמה הביולוגית, היה דרכון משלה, והיה צורך להוציא דרכון חדש רק לשני הקטנים, שמעולם לא נסעו לחו"ל. את הדרכון של הבכורה הוציאה בעבר אמה, והוא היה ברשותה. היא העבירה אותו לאב רק לקראת הטיסה. היא הבטיחה לו שהדרכון בתוקף לעוד כשנה.

ואז, הגיעו בני המשפחה לנמל התעופה - ונדהמו. רק בעת שעמדו בתור לדלפק הצ'ק-אין, גילה האב כי תוקף דרכונה של בתו עומד לפוג בעוד חודשיים. המשמעות היא כי חברת התעופה לא תתיר לה לעלות על המטוס, בשל המדיניות לפיה על דרכוני הנוסעים להיות בתוקף לתקופה עתידית של לפחות חצי שנה.

נוסע מזוודה שדה תעופה טרמינל. Shutterstock, ShutterStock
האב גילה כי תוקף הדרכון של בתו עומד לפוג בעוד חודשיים/ShutterStock, Shutterstock

האב: "הבטחתי לה שכפיצוי אקח אותה בעתיד לטיול נוסף"

נוסף על הצרה הזו, ה-Mirror מדווח כי לדברי האב מדובר היה בחופשה שאין עליה החזר כספי. האב הציע שרק אשתו תטוס עם שני הילדים הנותרים, והוא יישאר בבית עם בתו. אך זוגתו הטילה וטו על ההחלטה וטענה כי לא תוכל להתמודד לבדה עם שני הקטנים בחו"ל.

לאחר דין ודברים, החליט האב להצטרף לאשתו החדשה ולשני ילדיו הקטנים, ולהשאיר את בתו הבכורה בנמל התעופה. "באופן טבעי, בתי היתה מאוד מאוכזבת, וזאת למרות שהבטחתי לה שכפיצוי, אקח אותה בעתיד לטיול נוסף, לאחר שנסדיר את הארכת תוקף הדרכון שלה", סיפר האב, והוסיף כי ביקש מאביו (סבה של הילדה) לאסוף אותה בחזרה הביתה. "הרגשתי אומלל על כך שנאלצתי להשאיר אותה מאחור", אמר.

ילדה עם דרכון. ShutterStock
"באופן טבעי, בתי היתה מאוד מאוכזבת", סיפר האב/ShutterStock

הבת הפכה לבדיחה בבית הספר

לאחר שובם מהחופשה, הבת סירבה לפגוש אותו או לדבר עמו. היא אף שוקלת לעבור לבית ספר אחר, מאחר שהפכה לבדיחה בבית ספרה, לאחר שסיפרה כי היא טסה לחו"ל, אבל המשיכה להגיע כרגיל לבית הספר.

"המצב הזה קשה לי", הוסיף האב. "רק אנחנו נהנינו בחו"ל, והיא התאכזבה. קשה לי גם עם העובדה שהיא לא מדברת איתנו כעת". למרות שהיה בטוח שקיבל את ההחלטה הנכונה, הוא פרסם את סיפורו באתר המדיה החברתית Reddit, וביקש עצות מהגולשים.

כצפוי, הגולשים היו חלוקים בדעותיהם. "אני לא מאשים אותו בכלל על שיצא לחופשה", כתב אחד המגיבים. ואחר הוסיף: "אם הם היו מבטלים את כל הטיול בגלל שאשתו לשעבר שיקרה לו, הרי שהאחים הקטנים שלה היו מאשימים אותה בכך שהרסה להם את החופשה. הם צעירים מכדי להבין שזוהי לא אשמתה".

מצד שני, רבים טענו כי המעשה שעשה האב אינו ראוי. "היא בת 14. כל מה שהיא יודעת זה שאביה ושאר בני משפחתה החדשה השאירו אותה בנמל התעופה", כתב אחד הגולשים. ומישהו אחר הוסיף: "עדיף שכל המשפחה תישאר יחד, גם אם הדבר יגרום להפסד של אלפי דולרים והחמצה של חופשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully