וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזו מדינה הדרכון הכי יקר; וכמה עולה הישראלי?

24.11.2015 / 11:37

טורקיה היא המדינה שהכי יקר בה להוציא דרכון (251 דולרים) והאזרחים שם ייאלצו לעבוד 95 שעות בשכר מינימום כדי לשלם עליו. מחקר חדש מגלה לאילו מדינות יש את הדרכון היקר והחזק ביותר, אז איפה ממוקם הדרכון הישראלי?

דרכון ישראלי בין היקרים בעולם/קרדיט תמונה: שאטרסטוק

רבים משתמשים כיום בדרכון שלהם יותר מאשר בתעודת הזהות, אבל כמה בדיוק עולה הפנקס עם החותמות שמאפשר לנו להסתובב בעולם? חברת "גו יורו" (GoEuro), שעליהם כבר כתבנו בוואלה! במסגרת של אתר הזמנות טיסות זולות לחו"ל, פירסמה מחקר שערכה לאחרונה בנוגע למחיר של 50 דרכונים שונים בעולם, וכמה שעות עבודה של שכר מינימום יידרשו כדי לשלם עליהם.


עוד על הדרכון שלכם בוואלה! תיירות:
לאיזו מדינה יש את הדרכון הכי טוב בעולם?
לטייל בלי ויזה: איזה דרכון זר הכי כדאי להוציא?
מדהים: האם זהו הדרכון הכי מגניב בעולם?


הדרכון היקר ביותר שייך לטורקיה, שם ייאלצו אזרחי המדינה לשלם 251 דולרים להוציא אותו ולעבוד 95 שעות בשכר מינימום. במקום השני והשלישי נמצאות אוסטרליה ושווייץ עם סכום של 206 דולרים ו-159 דולרים (בהתאמה) לתשלום על דרכון. מקסיקו ממוקמת במקום הרביעי, עם מחיר של 155 דולרים לדרכון, אבל עם מספר עצום של שעות עבודה בשכר מינימום לשלם עליו - 266 שעות! הדרכון האמריקני סוגר את החמישייה הראשונה של הדרכונים היקרים בעולם, עם עלות של 135 דולרים ליחידה ועם 19 שעות עבודה בלבד של שכר מינימום כדי לשלם עליו.

אזרחי ליבריה שבאפריקה הם האנשים שנאלצים לעבוד הכי הרבה שעות בעולם בשכר מינימום כדי להוציא דרכון - 278 שעות עבודה, בשביל לשלם על דרכון שעולה 50 דולרים.

10 הדרכונים היקרים בעולם

Infographic: The World's Most Expensive Passports | Statista
You will find more statistics at Statista

הדרכון הכי זול: איחוד האמירויות הערביות

ומה עם ישראל? הדרכון הכחול שלנו ממוקם במקום ה-35 בעולם מבין מחירי הדרכונים היקרים ביותר, ועלותו 64 דולרים ועל מנת לשלם עליו יידרשו 11 שעות עבודה בשכר מינימום. הדרכון הישראלי מספק כיום כניסה ללא ויזה ל-147 מדינות בעולם, בעוד שבדיה, פינלנד, בריטניה, ארה"ב וגרמניה מחזיקות בדרכון החזק ביותר, המאפשר כניסה ללא ויזה ל-174 מדינות בעולם. לאפגניסטן יש את הדרכון החלש ביותר, והוא מתיר לאזרחי המדינה להיכנס ללא ויזה ל-28 מדינות בלבד.

בשנה שעברה ערך מגזין GOOD רשימה מפורטת ובה הוא "דירג" את "איכות הדרכונים" של כל מדינה בעולם. הדרכון הישראלי אפשר אז כניסה ל-144 מדינות ללא צורך בוויזה.

ולאיזו מדינה יש את הדרכון שהכי זול להוציא? באיחוד האמירויות הערביות, שידועה כמדינה עשירה עם חברת תעופה מהטובות והמפנקות בעולם, כמו בתי המלון היוקרתיים והמפוארים שלה, יעלה לאזרחים להוציא דרכון בסך הכל 14 דולרים.

בסקר שערך "גו יורו" נשאלו הנסקרים גם איזה דרכון נוסף הם הכי היו רוצים להוציא, מעבר לזה שהם מחזיקים. הדרכון הבריטי הוא הכי מבוקש (20.36 אחוזים), אחריו האמריקני (18.96 אחוזים), השוויצרי (17.05 אחוזים), הגרמני (10.56 אחוזים), הקנדי (9.54 אחוזים), והאוסטרלי (9.16 אחוזים).

  • עוד באותו נושא:
  • דרכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully