וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב וירושלים ברשימת 100 הערים הטובות בעולם

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 18:22

הדירוג הנחשב של חברת המחקר Euromonitor, סקר את 100 הערים הטובות בעולם. תל אביב וירושלים נכנסו לרשימה והציגו הישגים מיוחדים לצד כמה אכזבות. ישראל מככבת גם בקטגוריית "המזרח התיכון ואפריקה"

לאחר יותר משנה: קבוצת תיירים ראשונה נחתה בישראל/צילום: ראובן קסטרו

בימים אלו פרסמה חברת מחקר השווקים הבריטית Euromonitor International, דוח מקיף ומפורט המדרג את 100 הערים הטובות בעולם לשנת 2021, ותל אביב וירושלים מדורגות בתוכו.

את המקום הראשון כעיר הטובה ביותר השנה תפסה פריז. אחריה דובאי הפופולרית בעיניי הישראלים, אמסטרדם, מדריד ורומא סוגרת את החמישייה הרראשונה. עורכי הסקר כותבים ומסבירים כי תפקידן של הערים ממשיך להתפתח כל העת, יחד עם חשיבותן הגוברת בעבור הכלכלות הלאומיות של כל מדינה ומדינה. כיום, יותר מתמיד, הולכות והופכות ערי העולם למרכזי צריכה והשקעות, כמו גם התיירות.

עוד הם מוסיפים, כי עם זאת היעדר נתונים מספקים ברמת העיר בלבד, ולא רק ברמה הלאומית, מהווה מכשול מרכזי בכל דיון העוסק בהתקדמות הערים. לכן, נולד הצורך לבצע מדידה של מה שמכנים עורכי הדוח "ביצועי התיירות העירונית".

המדד הייחודי שפיתחו עורכי המחקר משווה בין 54 מדדים שונים. אלו מתרכזים בשש קטגוריות עיקריות: ביצועים כלכליים ועסקיים; מדיניות תיירותית ואטרקטיביות של היעד; תשתית תיירותית; בריאות וביטחון; קיימות; ביצועי התיירות. בקטגוריה האחרונה, נכללים בין השאר הביקושים לתיירות באותו יעד. לבסוף, ששת המדדים העיקריים משוקללים לכדי ציון כולל, הנע מ-1 ועד 100.

בית קפה בשדרות רוטשילד בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
רשמה ציון גבוה בקטגוריית "מדיניות תיירות ואטרקטיביות". תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

10 הערים הטובות בעולם על פי Euromonitor

1. פריז
2. דובאי
3. אמסטרדם
4. מדריד
5. רומא
6. ברלין
7. ניו יורק
8. לונדון
9. מינכן
10. ברצלונה

עוד בוואלה!

עוד דירוג: הערים הטובות בעולם לשנת 2021. ובאיזה מקום תל אביב?

לכתבה המלאה
מדריך תיירים מורה דרך ירושלים. Shutterstock, ShutterStock
אוחזת בציון הגבוה ביותר בקטגוריית תשתיות תיירותיות. ירושלים/ShutterStock, Shutterstock

ההפתעות של תל אביב וירושלים

אל רשימה ה-100, התברגו גם תל אביב (מקום 70) וירושלים (מקום 81). עם זאת, ראוי לציין כי תל אביב רשמה ציון גבוה למדי (88) בקטגוריית "מדיניות תיירות ואטרקטיביות", לעומת ציון נמוך יחסית (36) בקטגוריית הביצועים הכלכליים והעסקיים.

ירושלים אמנם במקום ה-81, אך היא אוחזת בציון הגבוה ביותר האפשרי (100) בקטגוריית תשתיות תיירותיות. עוד הצטיינה ירושלים בקטגוריית הביצועים הכלכליים והעסקיים, עם ציון 94. במקרה זה, תל אביב יכולה רק לקנא, אך בכל הקשור לקטגוריית ביצועי התיירות, מציגה ירושלים ציון נמוך מאוד של 18 בלבד.

מבט בדוח לפי יבשות ואזורים, חושף גאווה מקומית גדולה עוד יותר: ברשימת היעדים העירוניים המובילים במזרח התיכון ואפריקה, תל אביב ניצבת במקום החמישי המכובד, ומיד אחריה - ירושלים. "ישראל היא אחת המדינות המובילות בכל הקשור לשיעורי החיסונים", ציינו עורכי הסקר. "באופן זה, ההיצע התיירותי בערי ישראל סייע לגידול בתיירות דתית, תיירות קולינרית ועוד. אלו רשמו התאוששות מהירה יותר בתקופה זו".

מגדל אייפל. CSLD, ShutterStock
פריז. העיר הכי טובה בדירוג Euromonitor השנה/ShutterStock, CSLD

הערים הטובות ביותר במזרח התיכון ואפריקה

1. דובאי
2. אבו דאבי
3. דוחה
4. שארג'ה (איחוד האמירויות)
5. תל אביב
6. ירושלים
7. קהיר
8. מרקש
9. ריאד
10. מכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully