וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו הערים הטובות בעולם לשנת 2021. ובאיזה מקום תל אביב?

10.11.2020 / 12:22

אווירת הקורונה שנמשכת לא עשתה טוב לערי העולם השנה, ועם זאת דו"ח שנתי שדירג את הערים הטובות ביותר בעולם, כשגם תל אביב הגיעה למקום טוב באמצע וזכתה לשבחים, בעיקר הכל הקשור לתושביה

עורך מגזין שבדי שבחר בת"א כעיר הטובה ל-2018 בתוכנית בוקר/צילום: משרד התיירות

(בווידאו: מגזין שבדי בחר בת"א כעיר הטובה ל-2018 בתוכנית בוקר)

ערי העולם כולו סבלו בשנה האחרונה מהשפעות מגפת הקורונה העולמית, מה שאילץ אטרקציות ועסקים רבים להישאר סגורים למשך תקופות ממושכות. עם זאת, מסתבר שהערים הגדולות בעולם עדיין יודעות להציע תענוגות, גם בימים אלו.

הדו"ח, שנכתב על ידי חברת הייעוץ Resonance Consultancy, דירג 100 ערים גדולות ברחבי העולם. הדירוג כלל שלל פרמטרים - מאטרקציות ומזג האוויר ועד מספר האזכורים ברשתות החברתיות. השנה, לראשונה, כלל הדירוג גם את שיעור ההדבקות בקורונה.

נהר התמזה וקו הרגיע של לונדון. ShutterStock
שוב העיר הטובה ביותר בעולם/ShutterStock

זהו המחקר המקיף מסוגו בעולם, והוא כולל שש קטגוריות. הראשונה היא "מיקום" - כל מה שקשור בסביבה הטבעית והבנויה של העיר, התשתיות, מזג האוויר בה, אופי שכונותיה, רמת הבטיחות ועוד.
הקטגוריה השנייה היא "תוצר" - כאן הכוונה להימצאות מוסדות עירוניים השונים, קירבה לנמל תעופה בינלאומי, הימצאות מוזיאונים, מרכזי כנסים, ספורט ועוד.

קטגוריה נוספת היא "דברים לעשות" - אמנות, תרבות, סצנה קולינרית, שופינג וחיי לילה. הקטגוריה הרביעית היא "תושבים" - אופי המגוון האנושי בעיר, רמת השכלה ועוד. בהמשך נמצא את "רווחה כלכלית" - הימצאות חברות מובילות בעיר, שיעור המועסקים, פערי הכנסה ועוד, ולסיום, קטגוריית "תקשורתיות" - כמות האזכורים וההמלצות על העיר ועל האטרקציות שלה ברשתות החברתיות.

מגדלי אמירטס באבו דאבי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
היעד הלוהט של הישראלים במקום 15. אבו דאבי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

דירוג 20 הערים הטובות בעולם לשנת 2021:

1. לונדון
2. ניו יורק
3. פריז
4. מוסקבה
5. טוקיו
6. דובאי
7. סינגפור
8. ברצלונה
9. לוס אנג'לס
10. מדריד
11. רומא
12. שיקגו
13. טורונטו
14. סן פרנסיסקו
15. אבו דאבי
16. סנט פטרסבורג
17. אמסטרדם
18. ברלין
19. פראג
20. וושינגטון די.סי

תיירים תל אביב. ShutterStock
"עיר חוף שבה עמודי תווך תרבותיים". תל אביב/ShutterStock

תל אביב: במקום ה-45 מתוך 100

כזכור, תל אביב קטפה מספר תארים בשנה שחלפה, בהם אחת מ-20 הערים הטובות בעולם של מגזין "פורבס".

בדירוג זו, השתחלה תל אביב למקום טוב באמצע: מקום 45. וכך כתבו עליה עורכי המחקר: "עיר חוף שבה עמודי תווך תרבותיים. תל אביב ממזגת בתוכה את עברה, וצופה אל עבר עתיד מזהיר".
עוד צוין כי העיר מתאפיינת במזג אוויר מושלם לאורך כל עונות השנה, ולה אורח חיים נינוח, לצד הימצאות חברות טכנולוגיות מתקדמות.

"אין זה מפתיע לגלות כי תל אביב הפכה להיות מקום מבוקש בעבור בני הדור המילניום ותיירים מחו"ל. נוסף על כך, יש בה גיוון עשיר מבחינת הרכב האוכלוסייה" (בקטגוריית התושבים, מטפסת תל אביב למקום השמיני המכובד בדירוג).

לשבחים של ממש זכה מוזיאון תל אביב, שבו "אוסף מקיף של יצירות של אמנים מקומיים ובינלאומיים". עוד זכו לאזכור: מוזיאון הטבע החדש ע"ש שטיינהרדט. "שני המוזיאונים מתהדרים בארכיטקטורה מדהימה", כתבו עורכי המחקר.

וכמובן, גם נושא הבאוהאוס שבמרכז תל אביב, זכה לאזכור מפרגן: "בעיר שבה מצוי הריכוז הגדול ביותר בעולם של בניינים בסגנון הבאוהאוס, אדריכלות מרתקת נמצאת בכל מקום שאליו תביטו".

לדירוג המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully