וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב דורגה במקום ה-5 כיעד האופניים הטוב בעולם

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 11:02

מחפשים להכיר יעד חדש באמצעות דיווש? דוח מקיף דירג את 40 הערים הידידותיות ביותר בעולם לרוכבי אופניים. קופנהגן ניצבת בראש, תל אביב דורגה במקום מצוין וחיפה הידרדרה למקום נמוך יחסית בגלל שהאוויר בה הכי מזוהם (ביחד עם צ'יאנג מאי שבתאילנד)

מתוך הספר "רוכבים בשביל החומוס: מסלולי אופני שטח, חומוסיות ומה שביניהם"/צילום: בשביל החומוס

אחת הדרכים המהנות ביותר לחקור עיר חדשה היא באמצעות רכיבה על אופניים, אך עם זאת, לא תמיד אנו יודעים בדיוק למה לצפות כאשר אנחנו עולים על אופניים ביעד לא מוכר. ערים רבות בעולם נבדלות אלו מאלו ברמת הידידותיות שהן מציעות לרוכבי אופניים - מאופי תשתיות הרכיבה, דרך מזג האוויר ועד למחיר ההשכרה עצמה.

מחקר מקיף שנערך על ידי אתר הפיננסים הבריטי money.co.uk ומתפרסם בימים אלו, מדרג את 40 הערים הידידותיות ביותר לרוכבים על שני גלגלים. לכל עיר נקבע ציון המורכב משקלול של מדדים שונים.
תל אביב, הצליחה להתברג למקום החמישי בדירוג (ציון של 192 מתוך 280), וגם את חיפה אפשר למצוא ברשימה (מקום 34 מתוך 40). את המקום הראשון קוטפת קופנהגן שבדנמרק, ואת המקום האחרון - ליובליאנה שבסלובניה.

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
תל אביב הצליחה להתברג למקום החמישי בדירוג/ShutterStock, Shutterstock

ידידותיות לרוכבי אופניים: העשיריה הפותחת

1. קופנהגן, דנמרק
2. טאלין, אסטוניה
3. אמסטרדם, הולנד
4. הלסינקי, פינלנד
5. תל אביב, ישראל
6. אוסלו, נורבגיה
7. אדלייד, אוסטרליה
8. פרת', אוסטרליה
9. קנברה, אוסטרליה
10. ולנסיה, ספרד

הדירוג נקבע כאמור בהתאם לשקלול של מדדים שונים, בהם מחיר השכרת האופניים ל-24 שעות, רמת בטיחות הדרכים ביעד ומספר תאונות הדרכים, אורך שבילי האופניים ביחס למספר התושבים בעיר, המבנה הטופוגרפי של העיר (ממישור ועד עליות וירידות מרובות), רמת זיהום האוויר בעיר, מזג האוויר ומספר ימי הגשם הממוצע בשנה, תקנות הרכיבה על אופניים (נדרשת תאורה על האופניים, מותרת רכיבה על המדרכה וכו'), מספר חנויות תיקון אופניים בעיר ועוד.

עוד בוואלה!

לרכוב אל הניגוב: 18 טיולים שבסופם תחכה לכם חומוסייה

לכתבה המלאה
טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
מחיר השכרה יומית של אופניים בתל אביב עומד כ-23 שקלים/ShutterStock, Shutterstock

תל אביב יקרה לרכיבה? תחשבו שוב

לצד העובדה כי קופנהגן, טאלין ואמסטרדם דורגו כערים הידידותיות ביותר בעולם לאופניים, הרי שהיעדים המשתלמים ביותר לשכירת אופניים הם צירך בשוויץ וקלוז'-נאפוקה (Cluj-Napoca) שברומניה - בהם השכירות היא חינמית. על פי הדוח, מחיר השכרה יומית של אופניים בתל אביב עומד על 5.11 ליש"ט (כ-23 שקלים). ואם זה נראה לכם יקר, נסו את אוטווה שבקנדה - 40.31 ליש"ט (177 שקלים).

באשר למזג האוויר, תל אביב לקחה את המקום השלישי מבחינת מינימום ימי גשם בשנה. במקום הראשון ניצבת מסקט בעומאן, ובמקום השני - לימסול שבקפריסין.

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
באשר למזג האוויר, תל אביב במקום השלישי מבחינת מינימום ימי גשם בשנה/ShutterStock, Shutterstock
חוף הים, חיפה. ShutterStock
מבחינת זיהום אוויר, אנחנו לא במצב טוב. חיפה/ShutterStock

ואיפה יש הכי הרבה חנויות אופניים?

הערים צ'יאנג מאי בתאילנד ולוקסמבורג נחשבות מובילות בדירוג בכל הקשור למספר החנויות הרב ביותר לתיקון אופניים.

סינגפור, שווייץ ונורבגיה דורגו במקומות הגבוהים ביותר מבחינת הבטיחות בדרכים. באשר לנתון זה - מעניין לגלות כי מבחינת הבטיחות, תל אביב ניצבת במקום השמיני, ומיד לאחריה - חיפה.

מבחינת זיהום אוויר - חיפה וצ'יאנג מאי בתאילנד דורגו במקום הגרוע ביותר, עם רמות הזיהום הגבוהות ביותר. מסיבה זו, הידרדרה חיפה למקום נמוך במיוחד בדירוג הכללי. עורכי הדוח מציינים כי שתי הערים הללו ירוויחו רבות אם יקדמו מעבר של תושבים ותיירים לרכיבה על אופניים, וצמצום השימוש ברכב. רמת זיהום האוויר הנמוכה ביותר נרשמה בהלסינקי שבפינלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully