וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו שתי המילים שלעולם אסור לכם להגיד אותן בזמן טיסה

16.11.2021 / 23:42

לנוסעים על המטוס יש נטייה להתבדח עם הדיילים, אבל מומחה תעופה מזהיר: אלו המילים שאסור, פשוט אסור לכם להשתמש בהן על המטוס. כי ההשלכות יכולות להיות הרסניות. כן, גם אם רק צחקתם

נוסע עירום ושיכור התאגרף במטוס וגרם לנחיתת חירום/יוטיוב

הקורונה בדעיכה ואחת המשמעויות של זה: אנשים חוזרים לטוס, והרבה. אבל האווירה בטיסות מתוחה מאוד ואנחנו נתקלים בעוד ועוד דיווחים על התפרעויות במטוסים והיתקלויות עם דיילים, לעיתים אלימות. הדיילות והדיילים נדחקים לקצה גבול סבלנותם על ידי נוסעים סוררים או בעלי דרישות לא סבירות - ואפילו אלימים. תנאי עבודה מאתגרים שכאלה עלולים ליצור מתח וחרדה בזמן הטיסה, ובאווירה שכזו בחירה של כמה מילים עלולה להתפרש בצורה לא נכונה, אפילו כאשר הנוסעים יודעים שהם צוחקים או רק מנסים לנהל שיחה מביכה. לכן, בטיסה הבאה שלכם, כדאי לכם לדבר עם הדיילות והדיילים לא רק באדיבות ובחמלה, אלא גם תוך מתן תשומת לב למילים בהן אתם משתמשים.

אם אתם אנשים ציניקנים שאוהבים להתבדח, כדאי שתדעו שיש דברים שפשוט לא אומרים לדיילים, אפילו לא בצחוק. וויליס אורלנדו, מומחה לתעופה, פירט בשיחה עם חדשות Yahoo באלו מילים אסור לנו להשתמש על המטוס וכדאי שגם אתם תדעו את זה, אחרת אתם עלולים להסתבך.

נוסע לוחש לדיילת. 365 ימים, Netflix, צילום מסך
יש דברים שלא אומרים לדיילת - גם לא בצחוק/צילום מסך, 365 ימים, Netflix

ובכן, לפחות על פי אורלנדו, צמד המילים הכי גרוע שאתם יכולים להגיד בזמן טיסה הוא - "אני שיכור". הוא מזהיר לעולם לא להגיד את זה לדיילת או לדייל על המטוס. כן, גם אם ברור שאתם צוחקים, כי זה לא מצחיק. "אנשים נוהגים להיות מאוד שמחים ועליזים כשהם מדברים עם הדיילים", הסביר אורלנדו, "הם רוצים להסתחבק איתם ולכן מנסים להצחיק אותם, אבל זה רעיון גרוע מאוד. לפי החוק הפדרלי, הם יכולים להוריד אותך מהמטוס אם אתה שיכור. החוק אוסר עליך לשתות כל משקה אלכוהולי שהבאת מהבית, זאת כדי למנוע מהנוסעים להיות שתויים על המטוס".

מסתבר שההשלכות של בדיחה שכזו עלולות להיות יותר רחבות והדיילים יפסיקו לשרת אותך אם הם יחשבו שאתה שיכור, אבל לא רק זה. הם יכולים למנוע ממך לעלות על טיסת ההמשך שלך וגם לשים אותך ברשימת הנוסעים הבעייתיים - כל זה בגלל בדיחה פשוטה.

דיילת ונוסע עם מסכות בטיסה. Yaroslav Astakhov, ShutterStock
גם בלי בדיחות על מסיכות ועל הקורונה/ShutterStock, Yaroslav Astakhov

כמובן שזה לא הדבר היחיד שאסור להגיד על המטוס, מה שיותר ברור זה שאסור בתכלית האיסור להתבדח על אלימות, טרור או חטיפה של המטוס. "לפעמים האלכוהול זורם ואנשים מדברים שטויות, אבל בדיחות על אלימות, פצצות, חטיפות או אביזרים שיכולים לשמש כנשק - אף פעם לא מצחיקות", הוסיף אורלנדו.

באופן דומה, בדיחות הנוגעות למגיפת הקורונה פשוט אינן מצחיקות ואינן רצויות. "בדיחות על קורונה, על מסכות, לבקש החרגה מחוקי המסכות - הדיילים עובדים קשה מאוד, והדבר האחרון שהם רוצים זה לתהות האם אתה צוחק או רציני לגבי הכוונה שלך לציית לחוק או לא", אומר אורלנדו. "אתה אולי חושב שזה קליל ומצחיק, אבל הם עובדים ממש קשה. אז תניח להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully