וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-2,500 מקרים בשנה: נוסע תקף דיילת ושבר את שיניה

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 10:04

המקרה אירע לאחר שהנוסע בחברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס, סירב לציית להוראות במהלך הטיסה. לפי החברה, בחודש האחרון נרשמו לא פחות מ-477 אירועים שבהם נוסעים התנהגו באופן לא הולם כלפי אנשי הצוות

נוסע נגח בראשו של דייל בטיסה/צילום: רשתות חברתיות

דיילת של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines) הותקפה בסוף השבוע האחרון על ידי נוסע, ועקב כך נשברו שתיים משיניה. כך עולה ממכתב ששלח איגוד הדיילים בארצות הברית אל מנכ"ל חברת התעופה, ובו דרישה להגביר את אמצעי הגנה לדיילים ודיילות.

"בסוף השבוע האחרון, אחת הדיילות שלנו הותקפה באופן קשה, וכתוצאה מכך נפגעה בפניה ואיבדה שתי שיניים", מציינת במכתבה לין מונטגומרי, נשיאת האיגוד. "למרבה הצער, זוהי רק אחת מבין התרחשויות רבות. אני פונה אליך מאחר שאי אפשר עוד לסבול זאת ויש לשים קץ לזלזול באנשי הצוות".

על פי האיגוד, בתקופה שבין 8 באפריל ל-15 במאי השנה, נרשמו בחברת התעופה לא פחות מ-477 אירועים שבהם נוסעים התנהגו באופן לא הולם כלפי אנשי הצוות. "מספר התקריות חסר התקדים הזה, הגיע לרמה בלתי נסבלת, כאשר גם מקרים של אי ציות להוראות נעשו אגרסיביים יותר", אמרה מונטגומרי.

סאות'ווסט איירליינס. ShutterStock
לא פחות מ-477 אירועים לא הולמים נרשמו בחברה בשנה האחרונה. סאות’ווסט איירליינס/ShutterStock

"השילוב עם אלכוהול מגביר את הסיכון"

אתר USA Today מדווח כי דובר חברת התעופה אישר שנוסע תקף פיזית דיילת בטיסה מספר 700 מסקרמנטו לסן דייגו שבקליפורניה. "הנוסע התעלם שוב ושוב מההוראות הסטנדרטיות בטיסה, ופגע בה מילולית ופיזית, עם הנחיתה", אמר דובר החברה בתשובה לעיתונאים. לדבריו, "גורמי אכיפת החוק התבקשו להגיע למטוס עם הנחיתה, והנוסע נלקח למעצר. לא נעבור בשתיקה ולא נסבול מקרים של פגיעה מילולית או פיזית בצוותי האוויר שלנו, האחראים על בטיחותם של נוסעינו".

על פי האיגוד, בתקופה זו נרשמת התגברות במקרים מעין אלו, רבים מהם בשל ההוראות לחבוש מסיכה בכל זמן הטיסה. "הדיילים והדיילות מנסים לאכוף את ההוראות, אך הם זקוקים לגיבוי של הנהלת חברות התעופה כאשר הדברים יוצאים משליטה. הדבר קרה במיוחד כאשר מגישים אלכוהול בטיסה, מה שרק עלול להעצים את הסיטואציה המתוחה ממילא".

מאז תחילת השנה, דווחו בארצות הברית על כ-2,500 מקרים של התנהגויות בלתי הולמות מצד נוסעים, בהם 1,900 מקרים שבהם נוסעים סירבו לחבוש מסכה במהלך הטיסה. עד כה, הוטלו על נוסעים בארצות הברית קנסות בסכומים כוללים של מאות אלפי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully