וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם נהנים בה: העיר המפתיעה ש-93% מהביקורות עליה חיוביות

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 10:22

מעל או מתחת לציפיות? מחקר חדש ניסה לגלות אילו ערים בעולם הפתיעו את התיירים לטובה, ואילו ערים גרמו לציפיות גבוהות - אך אכזבו בגדול. את שטוקהולם כולם אוהבים ואת מי הכי לא?

בווידאו: דובאי איחוד האמירויות הערביות/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה מעולה: ניר חן וירדנה עבודי פוקס

מסתבר ש"תסמונת פריז" היא עניין אמיתי לחלוטין: בשל ציפיות ראשוניות גבוהות, תיירים רבים נוטים לעתים להתאכזב בעת ביקור בבירה הצרפתית. לעומת זאת, בשטוקהולם המצב הפוך - רבים מגיעים עם ציפיות נמוכות - ומופתעים לטובה באופן ניכר.

אלו הם רק שתיים מהמסקנות שעולות ממחקר חדש שנערך בידי חברת Radical Storage, שנועד לבחון מה הרגישו תיירים לגבי הביקור שלהם ב-20 הערים הכי פופולריות לתיירים בעולם. המחקר התבסס על ביקורות חיוביות ושליליות כאחד, שפורסמו בביקורות בגוגל. החוקרים עשו שימוש בכ-140,000 ביקורות שנותחו.

נוסף על כך, ניתוח הנתונים נועד, בין השאר, לחשוף את המצב הפסיכולוגי של המטיילים לפני ובזמן הטיול, כדי לבחון עד כמה קיימות תסמונות בדומה ל"תסמונות פריז", לפיה גודל הציפיות מביא לאכזבות רבות יותר, בעת שהפנטזיה נתקלת במציאות.

הערים עם הנשים היפות בעולם. ShutterStock
התיירים מופתעים ממנה לטובה. שטוקהולם/ShutterStock

שטוקהולם בראש: חמש הערים שהפתיעו לטובה

מהמחקר עולה שמותיהן של מספר ערים בעולם, שבהן הציפיות הראשוניות היו נמוכות מהחוויה בפועל. כלומר, ערים שהביקור בהן הפתיע לטובה. במקום הראשון ניצבת כאמור שטוקהולם, בירת שבדיה. 93 אחוזים מהביקורות שנכתבו עליה בגוגל בידי תיירים, היו חיוביות. זאת ועוד, בכ-27.7 אחוזים מהביקורות נרשמה המילה "מעולה" (Great).

מיד אחריה ניצבת, במקום השני, דובאי, עם 92.9 אחוזי ביקורות חיוביות. גם כאן, כיכבו המילים "טובה ביותר", "מדהימה" ועוד. טבלת חמש הערים שהפתיעו לטובה, על פי המחקר הן הבאות (ניו יורק למשל, לא נכנסה לרשימת החמש, ודורגה במקום השישי).

1. שטוקהולם - 93.0%
2. דובאי - 92.9%
3. קייפטאון - 92.0%
4. אמסטרדם - 91.6%
5. קואלה לומפור - 91.4%

בית האופרה של פריז. ShutterStock
אִכזבה תיירים רבים. פריז/ShutterStock

פריז והונג קונג: הערים שאכזבו

ומה באשר לערים שאינן עומדות בציפיות? על אף שהמחקר נועד לגלות את זהות הערים שהפתיעו לטובה, הרי שבאופן בלתי נפרד ממנו, נבדקו גם הערים שבהן הציפיות ההתחלתיות מצד המבקרים היו גבוהות - אך החוויה בפועל היתה מאכזבת.

פריז, שהוזכרה קודם לכן, נכנסה לראש רשימת חמש המאכזבות, והיא בהחלט אִכזבה תיירים רבים: 18 אחוזים של ביקורות שליליות (אחד מכל חמישה תיירים התאכזב). חלק מהביקורות אף עשו שימוש במילה "נוראית" (Horrendous). במקום השני ניצבת הונג קונג, עם 21.6 אחוזים. בביקורות רבות שנכתבו עליה, צוינה המילה "גסות רוח". ואלו הן חמש הערים המאכזבות בעולם, על פי המחקר:

1. פריז - 18.1%
2. הונג קונג - 15.9%
3. סיאול - 13.3%
4. בנגקוק - 12.6%
5. סינגפור - 12.2%


בנוסף לחמישייה זו, מסתבר שלונדון נמצאת במקום השמיני ברשימת המאכזבות, עם 11 אחוזים של ביקורות שליליות. בקרוב למחצית מהביקורות השליליות על ברית בריטניה, הופיעה המילה "מאכזבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully