וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק יותר זולה מתל אביב: דירוג הערים היקרות בעולם

18.11.2020 / 13:51

דירוג הערים שהכי יקר לחיות בהן פורסם על ידי מגזין האקונומיסט, כשהעיר הישראלית "מככבת" ברשימה ומדורגת במקום החמישי והלא מכובד. בשנה שעברה דורגה תל אביב במקום השביעי

עורך מגזין שבדי שבחר בת"א כעיר הטובה ל-2018 בתוכנית בוקר/צילום: משרד התיירות

(בווידאו: מגזין שבדי שבחר בת"א כעיר הטובה ל-2018)


לא מפתיע שמאוד יקר לחיות בישראל, ובמיוחד בתל אביב, אבל עכשיו גם מגזין האקונומיסט מצהיר זאת: דיורג הערים שהכי יקר לחיות בהן פורסם היום על ידי העיתון הכלכלי, כשהעיר הישראלית מדורגת במקום החמישי מתוך 133 ערים שנבדקו.

את רשימת הערים היקרות ביותר פותחת פריז, בירת צרפת, כשמאחוריה הונג קונג, ציריך, סינגפור ואוסקה , שבסקר במרץ בשנה שעברה תפסו את שלושת המקומות הראשונים. תל אביב חולקת ביחד עם אוסקה היפנית את המקום החמישי והלא מכובד. בדוח הקודם דורגה תל אביב במקום השביעי, כלומר עלייה של שני שלבים בהתייקרות העיר למחייה.

השנה השינויים מסומנים במיוחד, כאשר הסקר מכפיל את הערכת ההשפעה של מגפת הקורונה על המחירים ברחבי העולם.

תנודות המטבע עקב המגיפה - שכללו ירידה בדולר האמריקני - גרמו לכך שיעדים באפריקה, אמריקה ומזרח אירופה התייקרו מאז חודש מרץ, ואילו במערב אירופה, שם האירו עלה בערכו לעומת הדולר, נרשמה עלייה במחירים. גם הפרנק השוויצרי עלה בערכו.

תיירים תל אביב. ShutterStock
גם ככה אין תיירים, אבל גם אם יהיו - כ"כ יקר פה. תל אביב/ShutterStock

טהראן התייקרה עקב הסנקציות האמריקניות

את העשירייה הראשונה של הערים הכי יקרות השנה השלימו ג'נבה, ניו יורק, קופנהגן ולוס אנג'לס. סידני דורגה במקום ה-15, לונדון ב-20 וניירובי 77. מוסקבה דורגה במקום 106, ודלהי במקום ה-121.

העלייה הגדולה ביותר בדירוג מגיעה מטהראן, בירת איראן, שטיפסה בסולם מהמקום ה-106 ל-79, וזאת עקב הסנקציות האמריקניות שהשפיעו על האספקה. רייקיאוויק, ריו דה ז'ניירו וסאו פאולו מציגות את ירידות המחירים הגדולות ביותר. האקונומיסט מייחס את דירוג הערים הברזילאיות ל"מטבע חלש ועלייה ברמת העוני". ברזיל, כידוע, סבלה מאוד במהלך המגיפה.

עיר נוספת שקרובה אלינו, לפחות תקשורתית, היא דמשק שבסוריה, שדורגה כעיר עם יוקר המחייה הנמוך ביותר. אחריה טשקנט של אוזבקיסטן, לוסקה בזמביה, קראקס בירת ונצואלה ואלמטי של קזחסטן.

את העשירייה התחתונה סוגרות קראצ'י (פקיסטן), בואנוס איירס (ארגנטינה), אלג'יר (אלג'יריה) ובנגלור וצ'נאי בהודו. ממשלת ארגנטינה הציגה פיקוח מחירים במהלך המגפה, מה שיכול להסביר את מיקומה בטבלה של בואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully