וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרנו, בדקנו, כתבנו: הכתבה הכי חשובה שתקראו על חופשה בדובאי

זיו ריינשטיין, דובאי

11.12.2020 / 7:04

דובאי רותחת מביקוש של ישראלים, אז כתבנו חזר משם השבוע ובדק אילו אטרקציות הן מאסט ועל מה כדאי לוותר, מצא את השופינג הכי זול, השווקים השווים וגם דגם 4 מלונות ואת המחירים שלהם. כתבה שתחסוך לכם הרבה כסף בדובאי

בווידאו: דובאי איחוד האמירויות הערביות/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה מעולה: ניר חן וירדנה עבודי פוקס

בתוך בליל המידע שמוצף בימים אלה על דובאי, וגם לא מעט אי ודאות לגבי מה מותר לעשות ומה אסור, האם באמת יקר שם, האם מותר לזוגות לא נשואים לישון באותו חדר במלון ושאר שאלות - חזרנו ממש השבוע מחמישה ימים שכללו את כל הנושאים הכי חשובים שעל ישראלים לדעת לפני שהם ממריאים ל"ווגאס של המזרח התיכון".

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ואת הפייסבוק של וואלה! תיירות אתם מכירים?
ויש לנו גם טיקטוק!

בדקנו את המחירים, את האטרקציות חובה ואת אלו שכדאי לוותר עליהן, סיירנו בלא מעט מלונות ובדקנו את החדרים והעלות ללילה, את המוניות, הקניונים היקרים מול הזולים, השווקים ומה לא - תתכוננו להרבה הפתעות.

יא סלאם - כל מה שצריך לדעת על חופשה באמירויות

שדה התעופה בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עשרות אלפי ישראלים ינחתו פה רק החודש. שדה התעופה בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

שופינג

נתחיל בדבר הכי חשוב - שופינג. אז יש והרבה.
בדובאי 13 קניונים, כשההגדול שבהם הוא הוא "דובאי מול" שבו כ-1,400 חנויות. יקח לכם בערך 45 דקות לחצות את כולו. יש בו את כל המותגים שאתם יכולים לחשוב עליהם - מבננה רפבליק ועד גוצ'י. המחירים בו לא זולים, אבל לא יותר יקרים מהארץ, לפחות בחלקם.

קניון נוסף הוא "אמירטס מול", שבו מותגים רבים, גם הוא אינו תמיד זול, אבל יש בו את "דובאי סקי" - סקי האינדור הגדול בעולם - כך שניתן גם לגלוש ואחרי זה לעשות שופינג, או פשוט להתפצל למי שלא בעניין של סקי. הקניון הזול בדובאי הוא "דובאי מול סיטי סנטר דיירה", שהוא פחות מפואר ועמוס, אבל המחירים בו יותר נוחים. תמצאו שם את המותגים המוכרים שיש בארץ, מ"פול אנד בר ועד זארה.

חשוב: המחירים בדובאי כוללים 5% תוספת מס קנייה, שניתן לקבל בחזרה בשדה התעופה.

עוד בוואלה!

ההשוואה הגדולה: עם מי באמת הכי זול לטוס לאמירויות? בדקנו

לכתבה המלאה
ספורה קניון דובאי מול. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
1,400 חנויות - תנוחו טוב לפני. ספורה בקניון "דובאי מול"/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

שווקים: להיזהר מנודניקים

בניגוד לקניונים, שבהם המחירים קבועים, דווקא בשווקים נהוג להתווכח עם המוכרים. בשוק התבלינים תמצאו צעיפי פשמינה, בשמים בבקבוקי זהב וכמובן תבלינים שונים כשהמלך הוא הזעפרן. השווקים יפים ונקיים, וכל חנות מציעה בגדול את אותם דברים, ובעיקר עובדים זרים מהודו, פקיסטן וכדומה שלא יעזבו אתכם לרגע, ויפצירו להיכנס לחנות שלהם "טו טייק א לוק".

שוק אחר מומלץ הוא שוק "מדינת ג'ומיירה" המקורה, שפתוח מ-12 עד חצות, אבל כדאי לבוא אליו דווקא בלילה כשהכל מואר ויפה. יש בו המון חנויות של מנורות מוארות ויפות, כמו גם מזכרות ושאר פיצ'קעס, אבל גם מסעדות ובתי קפה שכיף לשבת בהם. שימו לב לתצפית למלון בורג' אל ערב, שנראה היטב מואר מהשוק.

שוק התבלינים בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כל מוכר יתחנן שתיכנסו רק לראות. שוק התבלינים בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מלונות: וואו ועוד פעם וואו

בדובאי לבדה מספר עצום של יותר מ-700 בתי מלון, ויותר ממאה אלף חדרים. קשה מאוד ליפול בבחירת מלון, שכן קיימים בה מלונות מדרגת 4 כוכבים ועד המלון עם הדירוג הרב ביותר של 7 כוכבים - בורג' אל ערב. יש בו 27 קומות של דופלקסים, כלומר 54, אבל לא ניתן להיכנס ולראות אותו, אלא אם הזמנתם לילה במינימום אלף דולר ללילה, או אם תזמינו מקום במסעדה שבו במינימום 80 דולר לאדם.

עם זאת, בימים אלה של הקורונה מחירי המלונות הרבה יותר נגישים לישראלים, כך שתוכלו ללון במלונות מפוארים במחירים זולים. אנחנו בדקנו כמה מלונות, ברמות שונות, אבל כולם היו מצוינים, נעימים ונקיים. הנה כמה מהם.

מלון V מרשת הילטון - מלון צעיר ושיקי, עם עיצוב מגניב בדאון טאון של דובאי, צופה על ה"קריק" - תעלה מלאכותית שנחצבה מהים הערבי וסובבת את דובאי. יש בו חדרים יפים, חדר אוכל מעולה בהגשה ומסעדה אסייתית נהדרת בשם "סאמר פלייס". מחיר ללילה: החל מ-150 דולרים לזוג.

מלון שרתון גרנד - מלון נהדר עם בריכה יפה על הגג בקומה ה-54, ממנה נשקף יופי של נוף, אפילו אל הארמון של השליט מכתום. לילה בסוויטה בימים אלו יעלה 350 דולרים. מחירן של שתי הסוויטות היקרות כ-5,000 דירהם (שקלים) ללילה, אבל במלון מציינים שיש שם כרגע אורחים לשבועיים הקרובים.

מלון V הילטון בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עיצוב מגניב בדאון טאון של דובאי. מלון V מרשת הילטון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מלון בורג' אל ערב בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
היחיד שיש לו 7 כוכבים. מלון בורג' אל ערב/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

עולים ברמה

מלון וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה - נמצא על האי המלאכותי Palm Jumeirah, והוא אחד המפנקים שיש. העיצוב המוקפד עם השיש והנברשות הנוצצות מאפיין את כל מלונות הרשת, כולל וולדורף אסטוריה שבירושלים. יש לו בריכה נהדרת על חוף הים הפרטי שלו, ובשבוע שעבר נערכה בו גם חתונה חרדית, כך שניתן להביא לשם גם אוכל כשר, כמו לכל מלון בעיר.

מלון פאלציו ורסאצ'ה - אחד המלונות המפוארים ביותר שיש שנפתח ב-2016, והעיצוב של דונטלה ורסאצ'ה ניכר בכל מקום - משיש טוסקני בן 300 שנה ועד כיסויי מיטה בשווי 4,000 דולרים. יש בו 215 חדרים, 65 סוויטות, כשמחירי לינה מתחילים ב-250 דולרים ללילה בחדר הפשוט ביותר.

אבל, וזה אבל גדול - סוויטת אימפריאל היא ה-מקום להיות, אם יש לכם 20 אלף דולרים ללילה (לא כולל מע"מ). על שטח של 1,200 מ"ר ושתי קומות נבנתה אחת הסוויטות המדהימות בדובאי ואולי גם בעולם, עם שני חדרי שינה, שני חדרי סלון (אחד מהם עם שולחן ביליארד), בריכה פרטית, חדר משרתים ומה לא. את הקירות מעטרות תמונות של דוגמניות על שציירה בעצמה דונטלה ורסאצ'ה. עוד במלון - מסעדת "אניגמה", אחת מתוך שש מסעדות במלון, של השף האיראני-גרמני מנסור ממריאן (2 כוכבי מישלן) שמציע מטבח פרסי-מזרח תיכוני. בנוסף, יש מלונות שמשכירים אופניים לאורחים שלהם, בפלאציו ורסאצ'ה משכירים יאכטות לאורחים לסיבוב יומי ב"קריק" או בים.

הבריכה במלון וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
ויש גם חוף פרטי. הבריכה במלון וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
סוויטה אימפריאל במלון פאלציו ורסאצ'ה דובאי. זיו ריינשטיין
20 אלף דולרים ללילה פנויים למישהו? סוויטה אימפריאל במלון פאלציו ורסאצ'ה/זיו ריינשטיין

אטרקציות חובה

להיות בדובאי זה כמו להיות בחנות של ממתקים ערביים, ולרצות לטעום גם מהכנאפה, הקטאייף, הבקלוואה והתמרים גם יחד - הכל טעים ומתוק, אבל אי אפשר לאכול הכל. אז נעשה לכם סדר בהיי-לייטס שמציעה העיר.

מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית - אמירתים ערבים כמעט ולא רואים בדובאי, אלא את העובדים הזרים שבה, והם רוב התושבים באמירויות. אבל פולקלור אמירתי אמיתי תמצאו במרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית, שבו ביקרו גם כמה שועי עולם, ביניהם ג'ורג' בוש הבן ואליזבת מלכת אנגליה. במקום תוכלו ליהנות מסיורי עומק מודרכים בשכונות העתיקות של דובאי, בשווקים וגם מארוחות מסורתיות. מחיר: החל מ-100 שקלים לסיור, לא כולל ארוחות.

מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית דובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
להכיר אמירתים אמיתיים. מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בורג' חליפה - הבניין הגבוה בעולם שמגיע לגובה של 828 מטרים. יש בו 160 קומות, אבל לתצפית ניתן להגיע לקומה ה-148 בלבד. המחיר יקר מדי ועומד על 360 שקלים. אבל אפשר לתצפת גם ב-130 שקלים מהקומה ה-124 ו-125, שאליהן מגיעים רוב התיירים. אל הבניין מגיעים דרך "דובאי מול".

בניין בורג' חליפה בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מתנשא לגובה של 828 מטרים, אבל בונים גבוה ממנו. בניין בורג' חליפה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
דובאי, מבט מבניין בורג' חליפה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
וזה מה שרואים מהקומה ה-125 בבורג'/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אטרקציות אקסטרימיות

Yellow Boats - אחת החוויות המיוחדות היא לראות את דובאי מהים. ב-Yellow Boats מציעים סיור קופצני בסירות מהירות, שמהן נראה מלון אטלנטיס היוקרתי וגם עשרות גורדי השחקים שפרוסים לאורך החוף. המחיר לא זול - החל מ-170 שקלים לאדם לשעה, ויש סיורים ארוכים ויקרים יותר. עם זאת, החוויה של שיט בספיד בואוטס למי שלא חווה, שווה את המחיר היקר.

דובאי איחוד האמירויות הערביות. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שיט מהיר וקופצני, ממש כמו דובאי. ה-Yellow Boats/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

סקי דובאי - ומהמים לשלג. כן, יש סקי בדובאי המדברית, ופה מדובר בסקי ה"אינדור" (המקורה) הגדול בעולם. אתר הסקי נפתח ב-2005, אליו באים כ-700 אלף איש בשנה, טרום הקורונה. מחיר כניסה מתחיל ב-150 שקלים כולל ציוד, אבל הוא לא כולל את כל הפעילויות ולכן יש גם כניסה במחיר של 250 שקלים ואפילו ב-500 שקלים, שבה ניתן לפגוש את הפינגווינים מסוג "המלך" שחיים שם, והעובדים מבטיחים שמטפלים בהם הכי טוב שאפשר. פתוח מ-09:00 ועד 22:00 ולפעמים עד חצות.

דובאי סקי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הסקי המקורה הגדול בעולם. דובאי סקי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

דובאי אוטודרום - אדרנלין אחר מחכה לחובבי הנהיגה ב-Dubai Autodrome, שם ניתן לנהוג במכוניות מרוץ שונות, מרנו קליאו ב-600 שקלים, ועד פורמולה 1 בעשרת אלפים שקלים ל-10 דקות. אבל ניתן גם להצטרף לנהיגת מרוץ עם נהג מיומן, ובמחיר יותר נוח של 250 שקלים.

מכונית מרוץ מקלרן בדובאי אוטודרום. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
נהיגת מרוץ בפורמולה 1 תעלה 10 אלף שקלים. מכונית מקלרן בדובאי אוטודרום/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אטרקציות שאפשר לוותר עליהן

מיראקל גארדן - גן פרחים צבעוני, שבו כ-150 מיליון פרחים בצורות שונות, כולל של דמויות דיסני המוכרות אבל גם של מטוס ענק בגודל אמיתי שכולו פורח. מקום די קיטשי אבל הילדים בטוח יאהבו וגם ההורים אחרי שיבלעו את הקיטש. מה יש לעשות שם? בגדול כלום חוץ מלהסתובב בין הפרחים שנשתלו או חוברו למיקי ודונלד, לבלרינות מסתובבות ולפינגווינים וסוסים ענקיים. כניסה: 50 שקלים לאדם.

מג'יקל גארדן בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כ-150 מיליון פרחים צבעוניים וקיטשים. המג'יקל גארדן/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

ספארי ג'יפים - בגדול יופי של אטרקציה כדי לצאת קצת מהעיר ונשום מדבר אמיתי. הדיונות האדמדמות שליד שארג'ה, כשעה נסיעה מדובאי, הן מצע נהדר לחובבי רכבי שטח שאוהבים קצת אקשן. בנוסף, יש גם גלישת חולות בסנובורד שאפשר לצרף לזה. אזה למה לוותר? או, אז חבילת הספארי מגוונת וכוללת בדרך כלל גם אטרקציות אחרות, כמו "ארוחה בדואית" גרועה ומופעי ערב של רקדנית בטן. רק קחו בחשבון שזה הכל חוץ מבדואי - הנהגים ה"בדואים" הם כולם הודים, והרקדנית מרוסיה וכנראה למדה ריקודי בטן ב"בולשוי". חוויה בדואית זה בטוח לא, וכדאי לוותר עליה. מחיר: החל מ-125 שקל לאדם, תלוי בחבילה ובזמן.

ספארי ג'יפים בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אטרקציה נחמדה, רק אל תלכו על ה"אירוח הבדואי". ספארי ג'יפים בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

דובאי אקווריום - דגים וכרישים שחיים בכלוב מזכוכית זה אף פעם לא נחמד, גם אם זה נראה יפה. מעבר לכך, האקווריום נמצא בתוך "דובאי מול" ואחת הדפנות של האקווריום היא שקופה לבאי הקניון, כך שניתן לראות כרישים וברקודות כשאתם בקניון מבלי לשלם מחיר מופקע של החל מ-150 שקלים לאדם, תלוי אם אתם רוצים להיכנס גם לקומה השנייה ולראות פינגווינים, מה שיעלה לכם יותר מ-200 שקלים לאדם.

עוד ב"לא חובה":
1. שיט על סירה בקריק, שמציעה ארוחת ערב בינונית מאוד ב-100 דולרים ונמשכת שעתיים מיותרות מאוד.
2. מופע "לה פרלה", שהוא שילוב של אופנועים, עם אקרובטים, שחיינים ובובות טלטאביז - שעה וחצי מיותרות במחיר של החל מ-200 דירהם.
3. הכפר הגלובלי - מעין "מיני ישראל" של העולם, לא בשביל זה באים לדובאי.

דובאי אקווריום בדובאי מול. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
דובאי אקווריום. כניסה יקרה ולא משתלמת/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
דובאי אקווריום בדובאי מול. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
למה להיכנס אם אפשר לראות מבחוץ, כמו האמירתי הזה וילדו?/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בקטנה, אבל כדאי לדעת

סופר: קולה עולה 2.5 שקלים, חפיסת סיגריות 22 שקלים.

קפה: קפה אמירתי די דומה לתה, קצת דלוח ואינו חזק. אבל יש סטארבקס ו"קוסטה קפה" עבור קפוצ'ינו.

מטרו: נסיעה משדה התעופה לעיר בסאבווי תעלה 5 עד 10 דירהם.

מוניות: יש יותר מ-50 אלף מוניות בדובאי ולכן הנסיעה זולה בהם. יש מוניות עם גג ורוד, שבהן יש נהגות והם מיועדות לנשים רווקות או למשפחות עם ילדים. גברים אינם יכולים לעלות עליהם, רק עם משפחה. ניתן לשלם גם בכרטיס אשראי במונית.

טקסי בואוט: סירת טקסי של כמה דקות כדי לחצות את התעלה צריך לעלות 1 דירהם (שקל). כדאי לשוט, חוויה נחמדה, שבה ה"סקיפר" מושיב אתכם בצידי הסירה לפי שיווי משקל.

טיסות: יש כרגע 4 חברות תעופה שטסות לדובאי: ישראייר, ארקיע, אל על ופליי דובאי.

בדיקות קורונה: יש להציג בכניסה ללמירויות ולעשות נוספת עם הנחיתה בשדה (אפשר מהירה שעולה 45 דולר והתוצאות מתקבלות עד 8 שעות)

זוגות: אין שום בעיה לזוגות לא נשואים לישון באותו חדר יחד במלון.

נעליים: בדובאי לא נהוג להראות את הסוליות של הנעליים לאנשים, זה נחשב עלבון.

מופע מזרקות מים: כל חצי שעה באזור שנקרא Pointe. כדאי וחינמי.

קהילה גאה: יש אבל מתחת לרדאר, כולל מועדונים.

פורנו: השלטונות חוסמים את הגלישה באתרי פורנו בוויי-פיי (חבר בדק :)

נהגת מונית בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
רק לנשים ומשפחות מותר לעלות. נהגת מונית בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מופע מזרקות מים בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כל חצי שעה זה קורה. מופע מזרקות מים בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
ריקוד אמירתי מסורתי בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
באזור שנקרא Pointe, יש בערבים מופעי מזרקות על המים וריקודי פולקלור/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מונורייל רכבת לאי ג'ומיירה פאלם בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המונורייל - רכבת לאי ג'ומיירה פאלם, שעוצרת בשלוש תחנות/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הבריכה במלון וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מזג אוויר נהדר בחורף שלנו. הבריכה במלון וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הכותב היה אורח של ישראייר ומשרד התיירות בדובאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully