וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 הערים הידידותיות ביותר לתיירים בעולם. איפה דורגה ת"א?

2.11.2017 / 10:14

דירוג שבדק חוות דעת של 15 אלף עיתונאים וש?כלל מדדים של ידע באנגלית, בטחון אישי, מגורים ועוד - דירג את 100 הערים הכי "פרנדלי" לתיירים. ת"א אומנם עוקפת את פריז ומיאמי בדירוג, אבל צריכה להשתפר ביחס המקומיים. ואיזו עיר הכי מזמינה עבור התיירים?

צילום: ChangiAirport

בווידאו: שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור, שנחשב לטוב בעולם

אם הייתם צריכים להמר על העיר שזכתה בתואר העיר הידידותית ביותר בעולם, סביר להניח שהייתם מהמרים על ברלין הליברלית והירוקה, אולי על ניו אורלינס עם תושביה החמים והאנרגיות החופשיות, או שטוקהולם המחוייכת והנעימה. תתפלאו לשמוע שאין מדובר באף אחת מהן, ושהעיר הידידותית ביותר בעולם היא למרבה הפליאה אחת שבה אסור ללעוס מסטיק ברחוב ועלייה עם אוכל למטרו שלה תגרור קנס כבד. בתואר הזה, זכתה סינגפור. איך זה קרה?

אחרי שנים שבה שלטה שטוקהולם בראש דירוג הערים הידידותיות ביותר של אתר TravelBird, היא הודחה השנה לטובת העיר האסייתית, בדירוג שמנתח את 500 יעדי התיירות הפופולאריים ביותר על פני כדור הארץ על פי ארגון התיירות העולמי. הדירוג לוקח בחשבון פרמטרים שיש להם השפעה על התחושה של התיירים: שדה התעופה וההגעה אל העיר, שביעות הרצון מהמגורים, ביטחון אישי ואבטחה, היקף תיירות היתר, פתיחות והיחס לתיירים והיקף השימוש בשפה האנגלית. לאחר מכן שוחחו עורכי הדירוג עם למעלה מ-15 אלף עיתונאים בתחום התיירות והנסיעות על החוויות האישיות שלהם כפרמטר נוסף, ולבסוף ערכו מהתוצאות דירוג של 100 הערים הידידותיות ביותר בעולם.

קו הרקיע של סינגפור בלילה. ShutterStock
הכי "וולקאמינג" לתיירים. קו הרקיע של סינגפור/ShutterStock

המחקר נערך בצל מחאות אנטי-תיירותיות שהתקיימו השנה בכמה מהערים הפופולריות ביותר באירופה. בברצלונה ניקבו מפגינים צמיגי אוטובוסים של תיירים והשחיתו אופניים להשכרה, ובוונציה נרשמו כמה וכמה התנגשויות אלימות בין מקומיים לבין תיירי ספינות התענוגות ששוטפים את העיר באלפיהם. תיירות-היתר לשתי הערים הללו הורידה, מטבע הדברים, את מקומן בדירוג והן אפילו לא בעשירייה הראשונה. הבירה הקטלונית והעיר הצפה מדורגות במקומות 78 ו-77, בהתאמה.

לא כולם מופתעים מכך שסינגפור קטפה את המקום הראשון. "זה באמת אחת הערים הכי מסבירות פנים שקיימות בעולם" אומרת אוולין צ'ן, מחברת מדריך התיירות של מגזין הטלגרף הבריטי, המתגורת בעיר. "אתה מרגיש את זה כבר ברגע שאתה מגיע לנמל התעופה צ'אנגי שבו התורים בכל מקום קצרים מאוד". נמל התעופה סינגפור צ'אנגי הוא הגדול ביותר בעיר, והוא מתגאה בין היתר בגן פרפרים, שני בתי קולנוע הפועלים ללא תשלום 24 שעות ביממה ובבריכת גג, וזכה גם בתואר שדה התעופה הטוב ביותר בעולם מזה חמש שנים רצופות. "אני חושבת שזה גם עוזר שהשפה הרשמית פה היא אנגלית, וזה פשוט הופך את התקשורת בין המקומיים והתיירים להרבה יותר קלה", מוסיפה צ'ן. "למעט פקקי התנועה מידי פעם או תקלות ברכבת, התחבורה בדרך כלל עובדת חלק. לפעמים הסינגפורנים מתלוננים קצת, אבל מי לא? בסך הכל אנחנו די מאושרים".

יחד עם סינגפור ושטוקהולם שהודחה למקום השני, את החמישיה הפותחת משלימות הלסינקי, סן פרנסיסקו ורוטרדם. לרשימת עשרת הערים הידידותיות ביותר העולם נכנסו, בסדר יורד; ליסבון, טוקיו, אוסלו, ציריך ואורלנדו.

קפה שדרות רוטשילד תל אביב. ShutterStock
קיבלנו דירוגים נמוכים במדד יחס המקומיים לתיירים. תל אביב/ShutterStock

תל אביב דורגה במקום ה-39, עם 6.76 נקודות בשקלול הכולל מתוך 10. בחלוקה לפרמטרים, קיבלה תל אביב ציונים גבוהים יחסית בתחומי שביעות הרצון מהמגורים והיקף השימוש בשפה האנגלית, אבל דירוגים נמוכים במדד יחס המקומיים לתיירים ובמדד היקפי תיירות היתר. עיתונאי התיירות העניקו לתל אביב גם הם דירוג גבוה יחסית, והיא עוקפת בין היתר בשקלול הכללי את מדריד (42), מיאמי (45), פראג (48), אמסטרדם (52), סידני (55), פריז (65), רומא (71) וברצלונה (78).

מתוך מאה הערים הפופולאריות בקרב תיירים, חמש הערים הכי פחות ידידתיות ואלה המופיעות בתחתית הרשימה הן קולומבו, מוסקבה, האנוי, בוקרשט ובודפשט.

ומה אתם חושבים על תל אביב: האומנם ידידותית לתיירים? טקבקו לנו!

בניין הפרלמנט בודפשט. ShutterStock
הכי פחות מסבירת פנים לתייר. בודפשט/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully