וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

450 דולר ו-5 שעות טיסה: זה מה שמחכה לנו במרוקו

13.12.2020 / 10:22

נרמול היחסים עם מרוקו פותח אפשרויות רבות לטיול בערים כמו קזבלנקה, מרקש, פז ואחרות, כמו גם בטבע של הרי האטלס וספורט ימי בחופי הים התיכון והאטלנטי. הנה מה שמחכה לכם ביעד החדש שיפתח ככל הנראה באביב הקרוב לטיסות ישירות מישראל

בווידאו: נתניהו מצהיר שההסכם עם מרוקו הוא "אור גדול לישראל לכבוד החנוכה"/צילום: לע"מ

(בווידאו: נתניהו על ההסכם עם מרוקו, 10.12.2020)

אין ספק שב-2021 תהיה שנה מעניינת. החיסון לקורונה כבר נכנס בימים אלה לתוקפו, ומאידך יעדים חדשים נפתחים לישראלים, כשהצעקה האחרונה בענף התיירות מתייחסת למרוקו.

זה לא שישראלים לא טיילו במרוקו לפני, אבל נאלצו לעשות זאת בדרך כלל בקבוצות מאורגנות, או כאלו שהיו יוצאי מרוקו וחזרו לטיול שורשים, עסקים וכדומה. עתה, בעקבות ההכרזה על כינון היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בסוף השבוע האחרון, מתכוננים בענף הנסיעות להפעיל טיסות ליעד המרתק כבר במרץ הקרוב.

חברת ארקיע הודיעה שהיא תהיה ערוכה מיידית עם חתימה על הסכם התעופה להפעלת תדירויות יומיות ליעד. "החברה תשווק חבילות, טיולי מסורת וטיולים מאורגנים ליעד", נמסר. גם חברת אל על כבר החלה בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה, בכפוף להשגת כל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות. "קזבלנקה הוא אחד השווקים בישראל שאין אליו טיסות ישירות, ולכן כל החברות הישראליות רוצות לטוס לשם", אמר מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר באל על בשיחה לוואלה! תיירות. "ניסינו בשנים האחרונות להפעיל דרגים גבוהים כדי להגיע לשם וזה לא הצליח, למרות שהטסנו קבוצות דרך רומא ופריז באמצעות רויאל אייר מרוקו, אבל היתה לנו ציפייה ברוח השלום שזה יתאפשר". לדבריו, ככל הנראה תפעיל אל על שתי טיסות יומיות ברגע שיהיה אפשר, כולל סיום משבר הקורונה.

גם בישראייר מתכוונים להפעיל טיסות כבר במרץ הקרוב. "אם כיום הדרך היחידה להגיע למרוקו הנה דרך טיסות קונקשיין הנמשכות כ-12 שעות, כשמחיר כרטיס ממוצע הינו סביב 850 דולרים - הרי שברגע שיחלו הטיסות הישירות מחיר כרטיס הטיסה יעלה החל מ-450 דולרים לאדם ומשך הטיסה יהיה קצת יותר מחמש שעות", אמר גיל סתיו סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה.

מסגד חסן השני בעיר קזבלנקה, מרוקו. ShutterStock
מסגד חסן השני בעיר קזבלנקה, מרוקו/ShutterStock
מדבר סהרה מרוקו. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
מדבר סהרה במרוקו/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל

"ההיסטוריה שלנו שזורה בהיסטוריה המרוקאית"

ב-2018 טסו 60 אלף ישראלים רק לקזבלנקה - מה שאומר נתון התחלתי גבוה לפתיחה של קו. "בניגוד לדובאי, יש במרוקו יתרון עיקרי - ביקורים משפחתיים, ומאידך זה לא יעד קלאסי לנופשונים, שזה כן קיים בדובאי", מסביר שטרסבורגר. עם זאת, לדבריו מדובר על יעד של עונתיות הפוכה וזה רלוונטי לחורף בארץ בזמן ששווקים תיירותים באירופה פחות קוסמים לישראלים. "אני מעריך שטיסה תעלה סביב 450 דולרים", הוא אומר.

הטיול במרוקו לא יהיה קצר, היות והיא מלאה בתוכן ובערים מעניינות, כמו קזבלנקה, פז, אגדיר, מרקש, שפשאוון ואחרות, כמו גם טבע של הרי האטלס והדיונות של הסהרה. "מרוקו היא יעד אהוב מאוד על המטיילים הישראלים", מסביר איתמר ניר סמנכ"ל פגסוס טיולים. "כינון היחסים והנורמליזציה עם מרוקו יחזקו את הקשר בין המדינות בהיבט התיירותי ויאפשרו לייצר מגוון טיולים רחב נוסף, מעבר למוצע ולקיים". לדבריו, הטיסות הישירות יפתחו פתח לתעבורה עסקית ותיירותית ענפה ורחבה יותר. "אין ספק כי הטיסות הישירות שיהיו בהמשך להסכם יקלו על המטייל הישראלי בהגעה ליעד ויאפשרו מעבר נוח יותר מאשר דרך מדינות באירופה כפי שנדרש עד היום", הוא מוסיף.

"נרמול היחסים עם מרוקו מחזק את קשרי התיירות העמוקים והקשרים המיוחדים שהיו לאורך השנים האחרונות בין המדינות", אומר איל אלפרט מנהל פיתוח עסקי בחברת "דרכים" המתמחה בחופשות ביעדים אקזוטיים. לדבריו, התיירות למרוקו שגשגה לאור היחס החם שקיבלה ישראל מהממלכה ומהמקומיים בפועל. "נחשפנו לתרבות חמה עתיקה ומפוארת, כולל הסיפור המרגש של יהדות מרוקו, ואני צופה כי עם המצב החדש נפרוץ גבולות חדשים וננגיש עוד יותר את מרוקו לקהל הישראלי".

עוד בוואלה!

הצבעים של מרוקו: המקום שבו הרי האטלס פוגשים במדבר סהרה

לכתבה המלאה
שפשאוון מרוקו. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
תערובת של צבעים ומבנים. העיר שפשאוון במרוקו/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל
כיכר התבלינים מסגד אל קוטוביה מרוקו. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
כיכר התבלינים וברקע מסגד אל קוטוביה במרוקו/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל

"אנשים יוכלו לטוס לסופ"ש במרוקו"

ענת פוגל, שמדריכה ב-22 יעדים בעולם מטעם חברת נתור, מספרת שהטיסות הישירות שיחלו, הן הישג עצום. "אנו כבר מטיילים במרוקו הרבה מאוד שנים, והנורמליזציה נתנה תוקף רשמי לכל מה שעשינו עד היום וזה מאפשר את הטיסות הישירות. במקום לטוס דרך אירופה ב-12 שעות, נוכל להיות במרקש תוך 6-5 שעות, שהיא תמצית כל מרוקו", היא אומרת. לדבריה, אנשים יוכלו לטוס לסופ"ש במרקש כי זו עיר אוניברסלית, קוסמופוליטית, ויוכלו לצאת ממנה להרי האטלס. "ההר הגבוה במרוקו, הר טובקאל, נמצא 45 דקות ממרקש וזה אומר שגם מטרקים יוכלו לצאת לטיול טבע ולחזור לעיר", היא מוסיפה.

מרקש מציעה גם חיי לילה טובים, שמתחרים במועדונים וברים בכל העולם. "העיר יכולה לאפשר נופש אקסקלוסיבי ולכל כיס", אומרת פוגל. "בנוסף, ההיסטוריה שלנו שזורה בהיסטוריה המרוקאית, וכשאני מגיעה לבית כנסת יהודי ומוצאת מטיילים מיפן, ארה"ב, מספרד, המדריכים אומרים שההיסטוריה המרוקאית מוסברת על ידי ההיסטוריה היהודית".

מרוקו גם מציעה ספורט ימי נרחב, ולא מעט תיירים באים אליה עבור כך. בדחלה (Dakhla) ואסאוירה (Essaouira), שתי ערים שיושבות על חופי האוקיינוס האטלנטי והים התיכון, מפורסמות בגלישת הגלים שלהן. גם קולינריה במיטבה תמצאו במרוקו. "גם אוכל רחוב וגם לכל אזור במרוקו יש ייחוד קולינרי משלו, מנהגים שונים, ואנשים שנראים שונה - ברברים וערבים - וכל אחד שונה", אומרת פוגל.

לדבריה, גדולה תהיה בתיירות הפנים אלינו. "המרוקאים כמהים להגיע לישראל", היא אומרת, "כל פעם שאנו נפרדים, הם אומרים אינשאללה שנוכל להגיע לישראל. מאז ההודעה הרשמית הם לא מפסיקים לשלוח הודעות שסוף סוף יוכלו לבקר בארץ".

אסאוירה, מרוקו. ShutterStock
ידועה בחופי הגלישה שלה. העיר אסאוירה, מרוקו/ShutterStock
מבצר איט בנהאדו מרוקו. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
מבצר איט בנהאדו/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל
בית הקברות היהודי במרקש מרוקו. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
בית הקברות היהודי במרקש/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל

כמה זה יעלה לנו?

לפי הערכות, חופשה של כשבוע ימים עם טיסות ישירות תעלה סביב אלף דולרים לאדם בחדר זוגי. כאמור, רק הטיסה לבדה תעלה כ-450 דולרים לאדם. בחברת פגסוס למשל, מציעים טיולים בחודשי מרץ ואפריל, ע"ב חצי פנסיון, למשך 11 ימים ו-10 לילות בעלות של 1,500 לאדם כולל הכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully