וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה בקורפו: לטעום קצת מכל דבר באירופה

18.6.2014 / 8:00

אלה המחפשים ביוון חוף ים ראוי להירגע בו ליום או שבוע - עשויים להעדיף איים נגישים ופופולריים יותר, כמו רודוס או כרתים. אך האנשים שמעוניינים בקצת יותר, בקוקטייל של ארצות הים התיכון ואיטליה, ימצאו בקורפו יופי של משקה. יאסו!

קורפו, יוון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה! NEWS
יעד נהדר וקרוב. קורפו/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד עופרן

במקום לסיים איתו, הבא נפתח עם הגילוי הנאות: כותב שורות אלה היה בסוף החודש שעבר בקורפו כחלק ממשלחת עיתונאים מטעם חברת "אשת טורס". למה זה צריך לעניין אתכם? בעיקר משום שהחל מחודש יוני ועד אוקטובר 2014, יופעלו לקורפו טיסות ישירות. זה אומר שבמרחק של שעתיים וחצי, ללא עצירות ביניים, טיסות פנים או מעבורות, מחכה לכם אחד האיים הכי יפים ביוון. לא פחות.


עוד טיולים ביוון בוואלה! תיירות:
צפון יוון: אתרי חובה בארץ שחובה לטייל בה
האיים הסודיים של יוון: נשארו כמה כאלה
פרשת האי היווני: מדריך לנופשים באי קוס


מזג אוויר חורפי וגשום אמנם לא אפשר רחצה של ממש, אולם כל אדם בעל זוג עיניים מתפקדות יתקשה להישאר אדיש אל מול החופים היפהפיים, רצועות החוף הציוריות ומי הטורקיז. אף שמדובר באחד האיים הגשומים ביוון, בחודשי הקיץ הוא מהווה מוקד עליה לרגל לאנשים שמחפשים חופשת בטן-גב רגועה; אולם כשנכנסים מעט יותר פנימה, מגלים הרבה יותר מסתם עוד חוף יפה.

ההשפעה האיטלקית, הנובעת מהקרבה הגיאוגרפית וההיסטורית, ניכרת באספקטים רבים של האי. שיטוט בעיר הבירה הנושאת גם כן את שמו של האי (ביוונית: קירקירה) בהחלט יכול להזכיר שיטוט רגוע בעיירות קטנות בארץ המגף: הסגנון הארכיטקטורי דומה, וכך גם הסמטאות הקטנות, המרפסות, הבניינים הצבעוניים והקטנועים הישנים שמשתלבים מושלם באווירה. לא ממש מדובר כאן בחוויה יוונית גרידא - לטוב, וגם לרע.

קורפו, יוון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה! NEWS
הנוף מקסים, כמעט בלי קשר לכיוון אליו תסתכלו/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד עופרן

מזרח כמערב

העיר העתיקה תחומה בשתי מצודות גדולות - הישנה במזרח, החדשה במערב - ובים משני צדדיה. בעונה, גם היא מתעוררת לחיים ומציגה לראווה את שלל הטברנות המתבקשות, כמו גם אינספור חנויות מזכרות שמזכירות עד מאוד אחת את השנייה וחנויות צעצועים שיעזרו לבדר גם את הצעירים שבחבורה.

משום שהאדם הספציפי הזה הצטרף לעדת הטבעונים לאחרונה, לא תמצאו כאן המלצות על מאכלי ים נפלאים או בשר מדויק, אלא רק הבטחה שגם טבעונים מסוגלים לא לגווע ברעב בקורפו: הירקות הטריים והנחמדות הכללית של מרבית המסעדנים ידאגו לכם היטב (ובמקרה הגרוע, תמיד אפשר ליפול אחורנית על לחם טרי ושמן זית נהדר, שמהווה את אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של יושבי האי כבר שנים רבות).

במרחק נסיעה קצר נמצא ארמון אכיליון (achilleion), בו התגוררה בעבר אליזבת, נסיכת בוואריה, שהעריצה את המיתולוגיה היוונית ובסופו של דבר מצאה עצמה בסיפור אגדה מיתולוגי בעל סוף טרגי משלו. בכלל, חובבי ההיסטוריה - מזו שהולכת אחורה עד 1,300 לפני הספירה ועד מלחמת העולם השנייה - לא צפויים להשתעמם באי, ובטח לא בארמון המקסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קורפו, יוון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה! NEWS
העיר העתיקה מזכירה שיטוט רגוע בכפרים קטנים באיטליה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד עופרן

שעה הפלגה - ואתם בדרום אלבניה

גם יציאה מהאי השני בגודלו ביוון מזכירה נוף אירופי וירוק יותר מאשר את זה שנהוג למצוא בצפון המדינה. אם בנוף עסקינן, לא כדאי לוותר על פלאוקסטריצה (paleokastritsa), עיירה קטנה בצפון-מערב האי, ובה חופים נאים, מנזר צנוע וחובב חתולים, ונקודת תצפית מרהיבה על האיזור. בכלל, דומה כאילו קשה מאוד לטעות בקורפו: הכפרים הקטנים בהם לא ביקרנו נראים קסומים, ובוודאי מלאים במעט יותר אותנטיות משניתן למצוא בעיר הבירה המקסימה בדרכה שלה.

מיטיבי הלכת יוכלו לתפוס מעבורת בת פחות משעה ולמצוא עצמם בסרנדה שבדרום אלבניה. במרחק הפלגה של שעה וחצי ניתן להגיע לעיר הנמל היוונית איגומניצה (igoumenitsa), וממנה לשכור רכב או טיול מאורגן לכיוון המנזרים התלויים במטאורה - אחד היעדים המתוירים ביותר ביוון, ובו בזמן מקום נדיר, מעורר השראה ועוצר נשימה. המעוניינים להגיע למטאורה ולשוב לקורפו באותו ערב יצטרכו לפנות לכך יום שלם, וספק אם יתחרטו.

לא, כפי שכבר הבנתם, לא מדובר כאן בכרתים או ברודוס, בסנטוריני או במיקונוס. בסופו של דבר, חווית קורפו היא אירופית יותר, מגוונת יותר, נישתית קצת פחות. אלה המחפשים חוף ים ראוי להירגע בו ליום או שבוע - עשויים להעדיף איים נגישים ופופולריים יותר, אך האנשים שמעוניינים בקצת יותר, בקוקטייל של ארצות הים התיכון ואיטליה, ימצאו בקורפו יופי של משקה.

קורפו, יוון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה! NEWS
המנזרים התלויים במטאורה/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד עופרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully