וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכולם מעלים מחירים, מצאנו מלון מפנק עם בריכה ב-700 שקל לזוג ללילה

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 17:04

חופשה בנצרת היא לא הדבר הראשון שיקפוץ לכם לראש בימים אלה, אבל אם תשימו את הסטיגמות לרגע בצד, תבינו שיש בה המון דברים מיוחדים (ולא רק בחג המולד), כולל מלון עם בריכה במחיר משתלם לעונה, אז תנו צ'אנס. יהודים וערבים מסרבים למחירים גבוהים

נופש בנצרת - מלון גולדן קראון, שומשומיית נצרת האסלית, בירה נצרת, טיול על הגריל/דורון פנקס

בואו נדבר בכנות - נצרת היא לא יעד החופשה הראשון שעלה לכם בראש כשבתי המלון נפתחו מחדש לאחר הקורונה. החוויה שלי מהעיר הערבית העתיקה צפויה לשנות את דעתכם. גולת הכותרת היא המלון אליו הוזמנתי (גילוי נאות) לסוף שבוע מפנק - גולדן קראון שעל הר הקפיצה, הר השוכן בדרומה של העיר נצרת, מתנשא לגובה של כמעט 400 מטרים מעל פני הים ומשקיף אל נוף מהפנט של עמק יזרעאל והר תבור.

הר הקפיצה, לתוהים על שמו, הוא על פי המסורת ההר ממנו מתפללי בית הכנסת בנצרת רצו להשליך את ישוע כשרמז על היותו המשיח - אנקדוטה מעניינת אותה שיתף איתנו בסאם חכים, מדריך נצרתי שהעניק לנו סיור בסמטאות התלולות והמהפנטות של העיר. את הסיור איתו התחלנו בשומשומיית נצרת האסלית, חנות קטנה המייצרת ממתקי שומשום טבעיים - וסיימנו במעיין מרים, בו על פי המסורת הנוצרית המלאך גבריאל בישר למרים הבתולה כי הרתה. בסאם שיתף אותנו בפרטים על ההיסטוריה של העיר והדמויות שעיצבו אותה וכל זה בהומור שגרם גם לי - מגלגל עיניים כרוני מבדיחות של מדריכים - לצחוק בקול.

בסאם חכים: 054-9436120.

נופש בנצרת - מלון גולדן קראון. דורון פנקס, מערכת וואלה!
הנוף הנשקף מבית המלון גולדן קראון/מערכת וואלה!, דורון פנקס
המדריך בסאם חכים בסיור בעיר העתיקה נצרת. ערן קנדל, מערכת וואלה!
המדריך בסאם חכים עשה לנו סיור בעיר העתיקה. ככה הוא התחיל את הסיור שלו/מערכת וואלה!, ערן קנדל

שומשום, היפתח

הידעתם שיש היגיון מאחורי הבחירה ב"שומשום, היפתח" כסיסמת הכניסה למערת האוצרות בסיפורי "אלף לילה ולילה"? וואליד אבו סיני, בעל שומשומייה אסלית בנצרת, הסביר לנו שהשומשום משמיע קול נפץ כשהוא בשל, קול שהזכיר למספרי הסיפורים את קול פתיחתו של מנעול ומשם הבחירה בשומשום.

לוואליד חנות קטנה (ומטריפה) בנצרת בה הוא מייצר ממתקי שומשום טבעיים, לא מתועשים וללא חומרים משמרים. הוא העניק לנו הצצה לתהליך ההכנה במטבח - אליו ניתן להשקיף דרך חלון זכוכית גדול מהחנות - ופינק אותנו בטעימות של ממתקי שומשום, בוטנים וגרעיני חמניות. וואלה טעים. בהחלט שווה קפיצה אם אתם באזור.

שומשומיית נצרת האסלית - איכסל 2. שני-שבת, 9:00-18:00 (מומלץ לתאם). 052-7416790.

שומשומיית נצרת האסלית. דורון פנקס, מערכת וואלה!
שומשומיית נצרת האסלית - חנות קטנה ומטריפה/מערכת וואלה!, דורון פנקס
שומשומיית נצרת האסלית. דורון פנקס, מערכת וואלה!
פינקו אותנו בטעימות של ממתקי שומשום, בוטנים וגרעיני חמניות. וואלה טעים/מערכת וואלה!, דורון פנקס

תהליך ההכנה:

שומשומיית נצרת האסלית/דורון פנקס, גרי רזניקובסקי

בירה נצרת

בשעת צהריים בסאם לוקח אותנו לשתות בירה מקומית, "בירה נצרת". את מבשלת הבירה הקימו בשנת 2016 שני שותפים, אמיר עילוטי ובאסל מסאד, שבכלל הגיעו מעולם ההייטק, עבדו יחד כמהנדסים באותה חברה וחיפשו משהו שיוציא אותם מהמסכים. אהבתם לבירה הובילה אותם ללמוד את התחום, לבקר במבשלות בירה אירופאיות ולפתוח מבשלת בירה בעלת נפח של 100 ליטר, שהתרחבה תוך שלוש שנים בלבד פי עשרה ל-1,000 ליטר.

הגענו למקום הנמצא בשכונה הסלזיאנית ושתינו בירה קרה ומרעננת אל מול הנוף המרהיב של כיפת כנסיית הבשורה. על הדרך קיבלנו גם סיור קצר במפעל, שבו גם אתם תוכלו לבקר בתיאום מראש ובעלות של 35 שקלים לסיור + טעימות. המקום פתוח בשבתות עם הבטחה לפתיחה גם בשישי "עם החזרה לשגרה".

"מבשלת נצרת". 6122, נצרת. גם כאן מומלץ לתאם מראש: 054-5907696.

בירה נצרת. דורון פנקס, מערכת וואלה!
בירה מקומית מצוינת בנצרת/מערכת וואלה!, דורון פנקס
הצצה למבשלת בירה נצרת. דורון פנקס, מערכת וואלה!
הצצה למבשת הבירה - גם אתם תוכלו לסייר שם וליהנות מטעימות/מערכת וואלה!, דורון פנקס

טיול על הגריל

אם פתחנו בקינוח, כדאי שנסיים במנה העיקרית. לשמחתנו, לא שזה היה משנה הרבה, יום הטיול שלנו נפל על היום הבינלאומי ללא דיאטה. כן, יש יום כזה ואם פספסתם אותו אז חבל מאוד, כי הבנו שזה היום היחיד בשנה שקלוריות לא נספרות בו. איזה תענוג היה לחגוג את היום הזה עם רודריגו קרדוסו, מדריך טיולים ממוצא ברזילאי ששילב בין אהבתו למסלולי הטיולים לתרבות הברזילאית, המאופיינת בישיבה ארוכה על הגריל לצד נתחי בשר מובחרים. ב"טיול על הגריל" רודריגו מוביל את המטיילים במסלולים שונים בארץ לבחירתם, כשבסיום המסלול הוא מארח אותם לארוחה המושתתת על טהרת המטבח הברזילאי. מאחר שאת המסלול שלנו כבר עשינו - הגענו ישר לאוכל.

את רודריגו והצוות המקסים שלו פגשנו בפארק הלאומי ציפורי, הנמצא במרחק נסיעה קצר מנצרת. התיישבנו באזור החניון הנועד לפיקניקים ופתחנו את הסעודה עם קפריניה צוננת לצד מנות מסורתיות מהמטבח הברזיאלי כמו "האקר-פטר", טרטר בשר קליל, וסלט תפוחי אדמה ברוטב מיונז ביתי. מהר מאוד נתחי הבשר החלו לזרום לשולחן - והם גם לא הפסיקו לזרום, עד שחנוקים הצלחנו לסמן עם היד לרודריגו להפסיק. פינקו אותנו שם באלקטרה בתיבול לימון - נתח בשר עסיסי שהושרה 24 שעות בתיבול מסורתי לדרום ברזיל (וואו!), פלנק סטייק - או בשמו המקומי "פרלדיניה" (אלוהים שיעזור לנו) ופיקניה - מלכת הבשרים הברזילאית (תנצב"ה). באיזשהו שלב תהינו אם הנוזל המטפטף מהסטייק הוא חלבון ההמיוגלובין שניגר ממנו (זה לא דם חבר'ה, טעות נפוצה) או הריר שלא הפסקנו להזיל כל הארוחה.

רודריגו קרדוסו ב"טיול על הגריל". דורון פנקס, מערכת וואלה!
רודריגו קרדוסו ב"טיול על הגריל"/מערכת וואלה!, דורון פנקס
הפיקניה (Picanha) - מלכת הבשרים הברזילאית ב"טיול על הגריל". דורון פנקס, מערכת וואלה!
הפיקניה (Picanha) - מלכת הבשרים הברזילאית ב"טיול על הגריל"/מערכת וואלה!, דורון פנקס

על קיבה מלאה גילינו ש"טיול על הגריל" הוא מיזם שנולד עקב הקורונה, לאחר שרודריגו - כמו רבים אחרים - איבד את מקור פרנסתו בענף תיירות החוץ ונאלץ לאלתר. האילתור עבד לו טוב: "הרבה זמן חשבתי איך להמציא את עצמי מחדש וכשמצאתי את עצמי ללא תעסוקה, הבנתי שאני חייב לעשות משהו", סיפר לנו רודריגו, "יצאתי עם כמה חברים לשבוע בשביל ישראל. לאחר כמה ימים של הליכות ויופי שאין כמותו, כשהתקרבנו לנוף הגליל - עיר מגוריי - הזמנתי את החברים לבוא אלינו להתרעננות והחלטתי לפנק אותם בעל האש מסורתי ברזילאי - אוכל שאני גדלתי איתו. אחרי שכולם אכלו, הם אמרו לי: 'למה אתה לא עושה את זה? האוכל כל כך טעים והחוויה כל כך מיוחדת, למה שלא תציע את זה כחלק מהטיולים שלך?' כל הזמן הזה חשבתי מה יש לי להציע לקהל של מטיילים ישראלים שאחרים לא - ומתברר שהתשובה הייתה ממש מתחת לאף שלי".

אם תרצו ליהנות מכל הטוב הזה, עבור קבוצת מטיילים של 15-10 איש תשלמו החל מ-250 שקלים לאדם - מחיר בהחלט סביר ואפילו זול ביחס לתמורה המאוד מספקת. רודריגו והצוות הנאמן שלו מארגנים טיולים למשפחות, ימי כיף לחברות וגם טיולים בהרשמה פתוחה שאליהם נרשמים אנשים מכל הארץ. הטיולים נערכים בכל אזורי הארץ, כשבקיץ הם כוללים גם אטרקציות מים.

מצאו אותו בדף הפייסבוק "טיול על הגריל", באינסטגרם או בנייד: 055-2412019.

פרלדיניה (fraldinha) על רוטב שום ב"טיול על הגריל". דורון פנקס, מערכת וואלה!
פרלדיניה (Fraldinha) על רוטב שום ב"טיול על הגריל"/מערכת וואלה!, דורון פנקס
אלקטרה" (Alcatra) - טיבול של 24 שעות בלימון, שום ובצל. "טיול על הגריל". דורון פנקס, מערכת וואלה!
אלקטרה" (Alcatra) בטיבול של 24 שעות בלימון, שום ובצל/מערכת וואלה!, דורון פנקס

לינה ב-700 שקלים לזוג

על קיבה מלאה חזרנו למלון גולדן קראון נצרת, הובלנו הישר למיטת העיסויים למטרת עיסוי מפנק - ומשם, במעט הזמן שנותר לשקיעה, קפצנו לבריכה. הדבר הבולט ביותר במלון, מלבד גודלו, הוא הנוף הנשקף מהבריכה, וזאת כי (אמרנו את זה כבר?) המלון שוכן על פסגת הר. כשבאנו לשכב על מיטות השיזוף, התלבטנו האם לשכב עם הפנים לכיוון הבריכה או לכיוון הנוף. לא התקבלה החלטה אז נכנסו לטבילה מהירה בבריכה ומשם גררנו את עצמנו לחדרנו המפנק, הכולל סלון נפרד ומרפסת המשקיפה גם היא לאותו נוף שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים. צוות המלון היה שירותי מאוד, ארוחת הערב הייתה מגוונת וטעימה וחוץ מחוסר בשקעים חשמליים בלובי הגדול של המלון, לא היו לנו תלונות.

בואו נדבר ביזנס, כי נראה שבתי המלון בארץ מנצלים את העובדה שחו"ל היא לא ממש אופציה כדי להעלות מחירים. במקרה של גולדן קראון נצרת - הופתענו לטובה. כשסיפרתי לחברים שאנו מתארחים במלון, אחד מהם השיב: "גם אני, ביוני". זו הייתה הזדמנות לשאול אותו למה דווקא גולדן קראון? הוא הסביר: "זה המחיר הטוב ביותר שמצאנו למשפחה. אין למצוא בארץ לילה לזוג ב-700 שקל". מדויק.

ערכנו השוואת מחירים וגולדן קראון נצרת הוא אכן מהזולים ביותר שמצאנו, כמובן ביחס למה שיש לו להציע. אמצ"ש החל מ-700 שקלים לזוג על בסיס לינה וארוחת ערב וסופ"ש חמישי-שבת החל מ-1,550 שקלים לזוג גם כן על בסיס לינה וארוחת ערב. מה שמפתיע זה שתוספת לילד תעלה לכם רק 100 שקלים ללילה ולילד השני זה כבר לא יעלה לכם שקל.

מלון גולדן קראון נצרת. דורון פנקס, מערכת וואלה!
הנוף לבריכה במלון/מערכת וואלה!, דורון פנקס
הנוף ממלון גולדן קראון נצרת. דורון פנקס, מערכת וואלה!
הנוף לעמק יזרעאל/מערכת וואלה!, דורון פנקס

אז באיזה נוף לבחור?

נוף לבריכה
נוף לעמק
425 משתתפים
מלון גולדן קראון נצרת - חדר באגף החדש. איתי סיקולסקי,
החדרים באגף החדש במלון גולדן קראון נצרת/איתי סיקולסקי
מלון גולדן קראון נצרת - חדר הטיפולים. איתי סיקולסקי,
חדרי הטיפולים/איתי סיקולסקי
גולדן קראון נצרת - הספא. איתי סיקולסקי,
יש גם בריכה פנימית מחוממת/איתי סיקולסקי
מלון גולדן קראון נצרת - הנוף ממרפסת החדר. דורון פנקס, מערכת וואלה!
ונוף מהמם מהמרפסת/מערכת וואלה!, דורון פנקס

המלון ניצל את תקופת הקורונה למספר חידושים כגון אגף חדרים חדש המציע 26 חדרי אירוח משפחתיים, מתחם ספא עם בריכה פנימית מחוממת, חמאם טורקי, סאונה יבשה, חדרי טיפולים וחדר כושר. 6 אולמות הכנסים במלון עברו שיפוץ ובקרוב יוקם טרקלין עסקים חדיש שישמש מקום נוח לפעילות עסקית ולמפגשים חברתיים.

גולדן קראון נצרת - רחוב 2015, נצרת. להזמנות כנסו לאתר או התקשרו: 04-650-8000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully