וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מלונות לחגים: המשפחתי, המוזל והכי משתלם

לאחר תקופה קשה הסתיים הקיץ במלונות ארצנו עם תפוסות טובות, כשמלונות עם זיקה למים בלטו במיוחד. לקראת החגים, בדקנו שלושה מלונות מסוגים שונים בצפון הארץ

מלון גולדן קראון הר הקפיצה בנצרת, מלון מדיסון בנהריה ומלון הגושרים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבדי פוקס

תקופה יפה עברה בימים אלה על מלונות ארצנו, לאחר חודשים קשים של תפוסות אפסיות. יולי-אוגוסט בהחלט שיפרו את מצב הלינות בארץ, עם דגש על הצפון, כשיותר ממיליון איש שהיו צריכים לנפוש בחו"ל, נשארו בארץ וזה השפיע גם על הביקוש בלינות וגם על העומס באתרי התיירות.

ביולי, למשל, נרשמו כ-1.2 מיליון לינות בבתי המלון בארץ - אומנם ירידה של 29 אחוזים בלינות הישראלים לעומת יולי אשתקד, אבל צריך לזכור שאין תיירות נכנסת. בתוך כך, גם בחגים מסתמנת תפוסה טובה, כשישראלים רבים יבחרו בצפון (שוב) ויינסו ליהנות מסיום הקיץ באתרי המים.

בדקנו שלושה מלונות מסוגים שונים בצפון - המשפחתי, המשתלם והמוזל - וגם את המחירים שלהם לחגים.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

המשפחתי: הגושרים מלון בטבע

לא צריך יותר מדי להסתובב במלון הגושרים שבצפון עמק החולה, כדי להבין שהוא כנראה הפתרון האידיאלי למשפחות בתקופת הקיץ בואכה החגים. המלון שטובל בתוך פלגי מים, טבעיים (נחל הדן) ומלאכותיים (בריכה גדולה ועוד אחת מקורה), מספק את מנת המים הרצויה לאורחים, גדולים כקטנים, שהרי לשם כך הם הגיעו.

ההגעה לאזור הלובי כבר מכניסה אותך לתוך אווירה ירוקה של טבע, שכולל מדשאות ועצים. מתוך 184 החדרים במלון, שמתאימים כמובן למשפחות וזוגות, יש גם אגף בוטיק חדש ובו עשר סוויטות פרימיום חדשות - "פרימיום סער" ו"פרימיום ירדן" - שדואגות להפריד אתכם מההמון המשפחתי, למי שבכל זאת זקוק להתבודדות עם הטבע, ולהבדיל - מאנשים (מושלם לימי הקורונה). גם בחדר הרגילים תרגישו בנוח, הם מרווחים ועם אמבט וגם מקלחת בחלק מהם, כולל חלוקי מגבת וכפכפי בד. המיטה אומנם קצרה (1.90 מטר לאורך) אבל במלון מבטיחים שזה בטיפול בהזמנה הקרובה.

בחדר האוכל, שכיום קרוי "מסעדה" בכל מלון, מעניק השף שי לוינשטיין מבחר גדול של מנות עם דגש על מוצרים גליליים, גבינות טובות, ירקות מחקלאי האזור ומנות בשריות, צמחוניות וטבעוניות (וגם כאלה ללא גלוטן). מה שעוד היה מיוחד בחדר האוכל, מעבר לשפע הגדול ומנעד המנות, הוא שלקחו כאן ברצינות את נושא התו הסגול: כל מי שנכנס לחדר האוכל התבקש לעטות כפפות ניילון חד-פעמיות כשהוא לוקח לעצמו משהו מהבופה. כלומר, לא היו מנות אישיות כמו בעידן החדש במלונות, אלא נשאר הבופה הגדול והאהוב על הישראלים, שהתבקשו להגיש לעצמם את החביתה או הסלט עם כפפות. אומנם בזבוז של המון ניילון, אך האם מנות פלסטיק קטנות זה אקולוגי יותר? "קשה לנו בקורונה מבחינה תפעולית", מסביר דורון קרן, מנכ"ל המלון, את נושא ההגשה העצמית. "אנחנו (העובדים - ז.ר) צריכים להיות מעין שוטרים. אני מעדיף את ההגשה האישית, וכשהתפוסה עולה אתה אדון לעצמך וזה חוסך זמן".

חדר במלון הגושרים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מרווח עם מקררון וחלוקי בד כמו בספא/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
חדר האוכל במלון הגושרים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שפע נהדר והאורחים עוטים כפפות. חדר האוכל במלון הגושרים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אז חדרים ואוכל זה נחמד, אבל התכנסנו כאן בשביל מים, לא? אז מספר דקות הליכה מהלובי ואתם נמצאים לצד פלג של נחל דן ומימיו הקרירים, ומאידך לצד בריכת הקיבוץ הגדולה, שיש בה הצללה על המים, צל עצים וגם קיוסק ארטיקים. עוד לפני כדאי להתרשם מיצירותיו של הפסל אריה אשכנזי, שפזורות ברחבי המדשאות ובבריכה.

מעבר לאטרקציות המים שלו ובסביבתו (הבניאס, החצבאני והדן כמובן), בגושרים מבינים שהתוכן הוא המלך, ומי שפחות בעניין של לפגוש את המוני עמישראל בצפון, יכול בהחלט לקבל את מנת הבילוי+המים הראויה בפעילויות המיוחדות שמציע המלון על בסיס יומי. למשל, סיור מודרך ברכבים פרטיים אל מקורות הירדן, מופע ליצנות לילדים אחר הצוהריים, סדנת תיפוף או מופע שירים עם זמר בשעות הערב על הדשא והבריזה הגלילית. "זה שהעובדים כאן לא לחוצים, זה משרה על המקום", מסביר קרן את השלווה שמאפיינת את המלון. "זה מעין גן עדן קטן וזה משפיע על האנשים ומרגיע אותם".

מחירים: בספטמבר-אוקטובר (לא בחגים), יעלה לילה עם ארוחת בוקר לזוג החל מ-1,040 שקלים. סוף שבוע החל מ-1,265 שקלים. בראש השנה יעלה לילה לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר החל מ-1,510 שקלים (מינימום 3 לילות). בסוכות אותו מחיר לזוג (מינימום 2 לילות). תוספת לילד ללילה - 377 שקלים.

הבריכה במלון הגושרים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
גדולה ויש גם הצללה. הבריכה במלון הגושרים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

המשתלם: גולדן קראון הר הקפיצה, נצרת

רבים מכם יגיעו לנצרת בתקופת הכריסמס, אבל מסתבר שהיא יופי של אפשרות לחופשה גם במשך השנה, בטח עם ה"וואליו פור מאני" שמציע מלון גולדן קראון הר הקפיצה בעיר ומחיר שקשה להתחרות בו.

המלון שהתנהל בעבר תחת המותג "רנסנס" של רשת מריוט העולמית, נפתח ב-1999 ונסגר עם תחילתה של אינתיפדת 2000. ב-2006 נפתח מחדש תחת השם גולדן קראון, ובשנתיים האחרונות הוא עבר שיפוצים בלובי ובחדרים - 269 במספר. לפני כשנה נפתח אגף חדש שפונה דרומה אל נופו של עמק יזרעאל, והחדרים מוכוונים למשפחות, כשבכל חדר יש יחידת הורים ויחידת ילדים לזוג+3. באוגוסט מכרו במלון לילה משפחתי במחיר מוזל של 600 שקלים למשפחה, מה שהביא אליו לא מעט הורים וילדים. "עשינו מבצע למשפחות שכולל שני ילדים חינם, ויש לנו גם מנות כושר גלאט אם צריך", מסביר מנכ"ל המלון ואסים עבד אל ראזק, את המשיכה של הדתיים למלון.

עוד משהו שאמור למשוך קהל, זה הספא החדש-דנדש שיפתח חודש הבא במלון, ובו בריכה מחוממת וחמאם טורקי בהשקעה של 6 מיליון שקלים, אז יש למה לצפות גם בחורף.

מלון גולדן קראון הר הקפיצה בנצרת. יח"צ,
יחידת הורים ויש גם לילדים. חדר באגף חדש במלון גולדן קראון הר הקפיצה/יח"צ
הספא במלון גולדן קראון הר הקפיצה בנצרת. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
נפתח בקרוב בהשקעה של 6 מיליון שקלים. הספא בגולדן קראון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אבל עוד לפני זה, המלון מתפקד כמלון שישנים ואוכלים בו. מעבר לכך אין בו יותר מדי אטרקציות פרט לבריכה, שמיד נגיע גם אליה. חדר האוכל לא מספיק לכל האורחים כשהמלון מלא, ולכן פתחו "חדר אוכל" נוסף באולם האירועים. המנות בעידן הקורונה מוגשות כמנות אישיות בתוך כלי פלסטיק וכלים חד-פעמיים, כולל מיץ ומים (בזבוז נורא של החומר הארור), או שמוגשות על ידי צוות המטבח באופן אישי לצלחת. משקשוקה, דרך חביתו בהזמנה אישית, סלט ירקות שקוצצים לך מול העיניים ומיני מאפה בצקיים ואחרים. קולינריה משובחת זה לא אבל בהחלט עושה את העבודה, והמבחר טוב.

הבריכה היא בעצם גולת הכותרת של "הר הקפיצה", אחד משני מלונות גולדן קראון בעיר, והאטרקציה הכמעט יחידה בו (חוץ מהספא). היא גדולה, יש בה מוזיקה נחמדה ולא מדי רועשת ובין 2 ל-4 סוגרים אותה עבור אלו שעושים שלאפ-שטונדה. עם זאת, בכל הבריכה הגדולה הזו אין טיפת צל במים, כלומר אין הצללה בכלל. לא ברור איך מלון משפחות בהגדרה, שאומנם נבנה עבור צליינים מחו"ל, אבל שינה את עורו עבור הקהל הישראלי, לא חושב על מעט צל, איזו יריעת בד במים הרדודים, עבור הילדים, בטח בשמש של יולי-אוגוסט והחגים שלא ממש קרירים.

מה שכן אהבנו במתחם הבריכה הוא המזנון, שבו יופי של פתרון לנשנוש צוהריים, ובו מוכרים פיתה עם שווארמה/שניצלונים/המבורגר עם צי'פס וסלט ב-35 שקלים בלבד - מחיר בהחלט נוח היכן שמלונות אחרים היו עושים עלינו קופה. גם קרטיב מוכרים במזנון ב-4 שקלים בלבד. נהדר. מי שרוצה, יכול לצאת לעיר עצמה, כ-12 דקות נסיעה, ולהסתובב בשוק או לנשנש משהו ב-KFC החדש שנפתח בה לא מכבר. ובלי קשר, נצרת ריקה עכשיו מתיירים, וזו הזדמנות ליהנות ממנה בלי עומס ולבדוק כמה מהאופציות הקולינריות המצוינות שיש בה באזור כיכר המעיין.

מחירים: גם בחגים מציעים בגולדן קראון מחירי מאוד נוחים. בראש השנה שני לילות לזוג+2, כולל ארוחת בוקר וכולל ארוחת חג יעלו 3,500 שקלים (מינימום שני לילות). ביום הכיפורים 650 שקלים לזוג +2 ע"ב ארוחת בוקר. בסוכות יישלם זוג+2 888 שקלים ללילה ע"ב לינה וארוחת בוקר. "אנחנו מקווים שתיירות הפנים תמשיך לגלות את נצרת, ולא רק בכריסמס", מסכם ואסים, ועם מחירים כאלה הוא יכול להיות בטוח שזה יקרה.

הבריכה במלון גולדן קראון הר הקפיצה בנצרת. יח"צ,
יופי של בריכה, אבל למה בלי הצללה? הבריכה במלון גולדן קראון הר הקפיצה/יח"צ

המוזל: מדיסון נהריה

כל כך עמוס עכשיו במלונות ארצנו, בטח בצפון, כשכל מה שצריך לפעמים זה מקום לשים בו את הראש, לאכול ארוחת בוקר ולצאת לטייל. בשביל המטרה הזו בגליל המערבי, מלון מדיסון נהריה הוא פוקציונלי מאוד. הוא נמצא ממש על הים, כלומר עוברים את הכביש ואתם בחוף, ואפילו שאין לו בריכה משלו, הבריכה הציבורית המקומית נמצאת ממש מולו ואורחי המלון נכנסים אליה ללא תשלום נוסף.

מדיסון הוא מלון מרשת אוליב-רימונים, שלה מלונות רבים בארץ. יש בו חדרים מסוג סוויטות (4 יחידות), סופריור וסטודיו, שמתאים יותר למשפחות עם ספה נפתחת למיטה. הנוף מהחלון הוא נוף בתי הישנים של נהריה בשילוב של חופה העיר והבריכה הסמוכה. חדר האוכל מותאם להנחיות התו הסגול, כששום דבר בעצם לא נגיש לאורחים, והם מקבלים הכל, חוץ משתייה, על ידי צוות העובדים. אתה ניגש לדלפק מופרד בחלון פלסטיק שקוף - ורק מבקש משלל הסלטים שמונחים מתחתיך, ואינך יכול לגעת בהם. כנ"ל לגבי סוג המאפה, הביצים או הג'חנון בשבת. בהתחלה זה קצת מוזר, אבל מיד מובן מאוד ומתקבל.

אפרופו שבת, המקום מתאים לשומרי מסורת, ומכאן שלא מעט מאורחיו הם בעלי זיקה משפחתית-דתית שיכולים ליהנות מהליכה על חוף הים ושאר נקודות בתחום שבת שליד המלון, ויש בו כמובן בית כנסת. במלון יש גם "חדר משחקים" קטן בלי הרבה משחקים, שאומנם מכונה "גי'מבורי", אבל גי'מבורי הוא לא.

מלון מדיסון נהריה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
לוקיישן טוב לטיולים בגליל המערבי. מלון מדיסון נהריה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בופה במלון מדיסון נהריה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כל אורח בוחר מה ישימו לו בצלחת. הבופה במלון מדיסון נהריה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מחירים: בחגים הקרובים מדיסון מציע מבצע של ילד חינם בראש השנה וסוכות. בראש השנה יעלה ללילה לזוג 1,100 שקלים, כולל ארוחת בוקר. בסוכות המחיר יורד מעט המחיר ויעמוד על 1,000 שקלים לזוג וילד חינם. כל ילד נוסף משלם 25 אחוזים ממחיר ההורים, כלומר כ-250 שקלים ללילה.

מלון מדיסון נהריה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הספה נפתחת למיטה זוגית. חדר סטודיו במלון מדיסון נהריה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הבריכה הציבורית ליד מלון מדיסון בנהריה. אתר רשמי, אתר רשמי
הבריכה הציבורית על החוף של נהריה. מבט ממלון מדיסון/אתר רשמי, אתר רשמי

הכותב היה אורח שלושת המלונות שבכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully