וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קלינטון נפש פה: המלון הישראלי שיש לו 5 כוכבים פלוס

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 23:37

בשכונת טלביה שבירושלים שוכן מלון ענבל שבשנות ה-80 וה-90 משך אליו תיירי VIP מהעולם, כמו נשיא ארה"ב שלן בו. עם בריכה משופצת ושתי קומות שנוספו לו, יצאנו לבדוק האם הוא אכן ראוי לתואר העבר "המלון הרביעי בטיבו במזרח התיכון"

מלון ענבל בירושלים. עמית סלונים, מערכת וואלה!
בריכת השחייה חודשה ונוספו שתי קומות חדשות. מלון ענבל בירושלים/מערכת וואלה!, עמית סלונים

"עֲשָׂרָה קַבִּין יֹפִי יָרְדוּ לָעוֹלָם, תִּשְׁעָה נָטְלָה יְרוּשָׁלַיִם וְאֶחָד כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ". נראה שכולם יודעים לצטט את המשפט היפה הזה, למרות שלפחות תשעה מתוך עשרה ישראלים לא יודעים בכלל מה זה "קבין". בדרך הזאת גם קל להתעלם מהעובדה שבין תכונותיה הבולטות של ירושלים, היופי שלה הוא די משני.

כתל אביבי מלידה, ירושלים מושכת אותי כמו פרפר לאור. מצד שני, בכל פעם בחיי שהגעתי לירושלים, ישר התחלתי לתכנן את דרך היציאה, שלא לומר את דרך המילוט. יותר מהכל, העיר כבדה עליי. מהפנטת, אך מתישה. מלאה ברוחניות ממוסחרת, תנועה מבולגנת וזרות מאיימת מכל פינה. אין מקום בעולם שבו אני מרגיש יותר זר, אין מקום בעולם שאני מרגיש יותר ישראלי. זה דיסוננס שנפתר מאליו ברגע שמוצאים את השלט הכחול והיפה שמורה על היציאה מהעיר, לכיוון עיר הקודש שבתל אביב.

מלון ענבל בירושלים. עמית סלונים, מערכת וואלה!
איזה יופי. הנוף מהמרפסת במלון/מערכת וואלה!, עמית סלונים

"המלון הרביעי בטיבו במזרח התיכון"?

ירושלים מלאה בהמון דברים קדושים. הכותל, הכנסיות, המסגדים, החומוס והכדורגל - הכל קדוש. אממה, מרכז התרבות הירושלמי עדיין לוקה בחסר מול האחות הקטנה והחצופה מגוש דן. עם התחושה הזאת, ורצון עז לשנות את התפיסה האישית, נסעתי לבלות לילה של קדושה במלון "ענבל" שנפתח לו מחדש אחרי משבר הקורונה עם אגף חדש ומדונדש.

המלון היוקרתי נמצא בשכונת טלביה המקסימה, ושמו ניתן לו על שם ענבל הפעמון, מהגן הסמוך. המבנה היוקרתי, שתוכנן על ידי האדריכל זוכה פרס ישראל יעקב רכטר (אבא של יוני ודפנה), הוקם בשנות ה-80 על ידי "לרום", חברת הבת שהקימה אל על. בהיותו פרויקט הדגל של החברה, הוא נשא את שמה עד לשנת 2000, אז התנתק המלון מהרשת ושינה את שמו.

בשנות ה-80 וה-90 נחשב המלון לאחד משלושת המלונות העסקיים המובילים בעיר, שמשכו אליהם תיירי VIP מרחבי העולם. בין השאר, התארח שם נשיא ארה"ב ביל קלינטון. המלון נושא דירוג תיירות של 5+ כוכבים, ומשוויץ בשלל תארים מפוקפקים כמו "המלון הטוב בישראל לשנת 2011" או "המלון הרביעי בטיבו במזרח התיכון". בשנים האחרונות המלון שופץ והורחב, חודשה בריכת השחייה שלו ונוספו לו שתי קומות חדשות. ואז הגיעה הקורונה והבריחה את התיירים.

עוד בוואלה!

ריח טוב בלובי, תה ג'ינג'ר לחדר וספא לנפש: המלון הישראלי שיעשה אתכם בריאים

לכתבה המלאה
חדר במלון ענבל בירושלים. עמית סלונים, מערכת וואלה!
מיטת קינג מכובדת ועוד ספה שנפתחה למיטה זוגית. חדר "גרנד פרמיום" במלון/מערכת וואלה!, עמית סלונים

הכל עניין של מיתוג

הגענו למלון עם ציפיות גדולות מאוד, שרובן נענו. לא ברור בדיוק איפה עובר הסטנדרט בין סתם מלון יוקרה של חמישה כוכבים למלון "סופיריור" או "דה לאקס", ואולי בכלל אין הבדל והכל עניין של מיתוג. ההיכרות הראשונה עם המלון מתקבלת במגרש חניה מיושן ולא נוח במיוחד על בסיס מקום פנוי, לא מן הנמנע שבימים בהם המלון נמצא בתפוסה גבוהה יותר אי אפשר למצוא בו מקום, ואז גם לא כל כך ברור מה הפיתרון. זה, למשל, לא משדר יוקרה.

אבל אחרי המפגש הראשוני עם החניון מגיע המלון עצמו. החוויה משתפרת באמצעות לובי מפואר שמתכתב עם המלונות המודרניים של מערב אירופה, ופחות עם העיצוב המצועצע של מלונות היוקרה של האמירויות או לאס וגאס, וטוב שכך. כיאה לז'אנר, דלפק הצ'ק אין הארוך הוחלף בענבל בדוכני צ'ק אין אישיים, בחירה עיצובית שהופכת לפרקטית במיוחד בימי הקורונה.

השתכנו בחדר משודרג בדרגת "גרנד פרמיום" עם נוף לעיר העתיקה. החדר הגדול הכיל מיטת קינג מכובדת ועוד ספה שנפתחה למיטה זוגית קצת פחות מפנקת, אך מספיקה בהחלטה לילדה או שתיים. גם בתצורה הזאת החדר עדיין היה אחד הגדולים שחוויתי בישראל, וזה עוד לפני שדיברנו על הארונות הענקיים ושטחי האחסון שמתאימים גם למי שמתכוון להתנחל בחדר לתקופה ממושכת.

מלון ענבל בירושלים. עמית סלונים, מערכת וואלה!
למה צריך לבקש מאנשי הצוות חלב סויה לקפה? הבופה בארוחת בוקר במלון/מערכת וואלה!, עמית סלונים

המרפסת הגדולה מזמינה לשבת בה וליהנות מהאוויר הירושלמי הנעים, ומנוף מקסים לחומות העיר העתיקה, מגדל דוד, טחנת הרוח של ימין משה והגינות הסובבות. גם בלילה נעים לשבת עם כוס תה ולהתחמם מול האורות המתחלפים של החומות העתיקות. מכונת נספרסו בחדר נותנת את האקסטרה לתחושת הבית, אך המעשנים והמקססים בוודאי יתבאסו לגלות שהעישון אסור גם במרפסת.

חדר האמבטיה והשירותים היו בגודל של חדר נוסף כמעט. ההשקעה העיצובית הורגשה כמעט בכל פינה, מרמת הגימור של האסלה ועד הברזים המפלצתיים בחדר הנפרד לאמבטיה (הענקית) ולמקלחת. נראה שבכל הנוגע לחדר, עשו ב"ענבל" את כל מה שהם יכולים כדי לגרום לאנשים פשוט לוותר על טיול בירושלים, ולהישאר בנוחות החדר המפנק.

סטנדרט שמשדר יוקרה

במרחק הליכה קצר (או נסיעה עוד יותר קצרה ברכב) ניתן להגיע לקניון ממילא ומשם להמשיך לסיור בעיר העתיקה. במלון כמובן יעזרו לכם במידה ותרצו לצאת לסיורים קצת יותר מורכבים.

ארוחת הבוקר הציגה שפע די סטנדרטי למלון ברמת המחיר הזה. המון מהכל, או כמעט הכל, כי בכל זאת צריך לשמור על כשרות. התחושה היא שאין את העומס המוגזם של המלונות הגדולים באילת, ועדיין כמות האוכל והמגוון יכולה הייתה לשרת גדוד מילואים רעב במיוחד.

בהגיענו למלון פגשנו את שף המלון, אדם נחמד ששאל אם יש לנו בקשות מיוחדות. הסברנו לו שאנחנו משפחה טבעונית והוא הבטיח לדאוג לנו לשקשוקה טבעונית וחביתה מקמח חומוס. שמחנו. בבוקר גילינו שקמח חומוס אין, ולכן נאלצנו להסתפק בבסיס השקשוקה ללא ביצים. זו לא הייתה הרגשה של דה-לאקס. ובכלל, גם העובדה שבשנת 2021 צריך לבקש מאנשי הצוות חלב סויה לקפה הייתה קצת צורמת.

הלאונז' העסקי התברר כאחד המרשימים שביקרנו בו. לא בגלל מבחר המאפים והמשקאות שהוגשו בו לאורך כל היום (שהיו טובים ומזמינים כשלעצמם), אלא בזכות המרפסת הנעימה שכוללת נוף יפה לכיוון העיר העתיקה. שדרוג מאוד גדול לנוסע העסקי.

הבריכה החדשה, הספא וחדר הכושר כולם נבנו תחת סטנדרט שמשדר יוקרה. המחירים בספא, אגב, בהתאם. זה לא המקום לחפש אגדו לצד הבריכה, אבל במזג האוויר המתאים מדובר בבונוס לא קטן, בטח בעיר שסובלת מחוסר בסיסי בים.

מלון ענבל בירושלים. שני אשכנזי, מערכת וואלה!
המרפסת נעימה וכוללת נוף יפה לכיוון העיר העתיקה/מערכת וואלה!, שני אשכנזי
seperator

ש"י עגנון דימה את ירושלים לנשר הנושא את גוזליו על כתפיו. הלוואי ויכולתי לראות את עיר הקודש דרך עיניו של גדולי הכותבים העבריים. המחמאות שהוא הפליא על בירת ישראל היו רגשיות, לא שכלתניות. זו לא הייתה אהבה עיוורת, זו הייתה אמונה בנשגב שאולי היה ואיננו. כשאני מסתכל על ירושלים אני רואה בלאגן אחד גדול. עיר מלאה בניגודים, שצריך לגלות ברגל, בנחת. מלון "ענבל" מהווה בסיס טוב למסע בעיר, שאליו אפשר גם לחזור בסוף של יום מלא בקדושה ונבירה בעבר, להתרפקות על נורמליות מפוארת.

מחיר:
החל מ-1,067 שקלים לזוג ללילה באמצע השבוע עד סוף מאי, ביוני תשלמו כבר 1,300 שקלים.

*הכותב היה אורח של מלון ענבל בירושלים.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully