וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעזור להם? עד כה נסגרו למעלה מ-300 מלונות בישראל

17.3.2020 / 12:03

רק רבע מהמלונות בארץ פעילים כרגע, ו-30 אלף (מתוך 40 אלף) מהעובדים פוטרו או הוצאו לחל"ת. נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, פנה לשר האוצר ולשר הפנים בתחינה לעזרה: "ללא פיצוי מידי, ענף המלונות בישראל יימחק"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בווידאו: טראמפ: משבר הקורונה עשוי להימשך עד הקיץ

שלושה רבעים ממלונות ישראל נסגרו בשל משבר הקורונה: "נכון לכתיבת שורות אלה, למעלה מ-300 מלונות בישראל סגרו שעריהם ושלחו לבתיהם עשרות אלפי עובדים", כך כתב היום (שלישי) נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק לשר האוצר, ח"כ משה כחלון, ולשר הפנים, ח"כ אריה דרעי.

- משבר הקורונה בתיירות: "זה גרוע ממלחמה, בתי מלון ייסגרו"

המשבר בתעשיית המלונאות בישראל, עת פרצה מגיפת הקורונה לפני חודש, גרם לביטולי הזמנות מאסיביים וסגירה של מאות מלונות שהחלה כבר בשבוע שעבר. כפי שפורסם בוואלה! תיירות, סגירת המלונות גורמת לתעשיית המלונאות הפסד של מיליארד שקלים בממוצע בכל חודש, כך מעריכה התאחדות המלונות. בישראל יש 431 מלונות, וקצת יותר ממאה פעילים עדיין, וגם הם הולכים ונסגרים בכל יום שעובר.

"במצב כזה בו המלונות סגורים, ללא הכנסות, נטל ההוצאות הקבועות עלול להביא את המלונות לחדלות פירעון", כתב חייק במכתבו. "למלון סגור אין יכולת לשלם מיסים, היטלים וארנונה וכדומה". לדבריו, נכון לרגע זה, חייבים מלונות ישראל הסגורים בתשלום הוצאות קבועות בסך של כ-121 מיליון ש"ח לחודש (כ-2,400 שקלים לחדר ריק לחודש). הארנונה לבדה מהווה כ-50-40 אחוזים מסך ההוצאות הקבועות. בנוסף, מתוך 41 אלף עובדי המלונות בישראל, כ-30 אלף עובדים כבר פוטרו או יצאו לחל"ת.

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
שלושה רבעים מהעובדים פוטרו או יצאו לחל"ת. מלונות בחוף ימה של תל אביב/ShutterStock

"אנו מבקשים מכם לגבש בהקדם חבילת פיצוי"

רשתות פתאל וישרוטל, מרשתות בתי המלון הגדולות בארץ, סגרו רבים ממלונותיהם, בהם מלון כרמים, NYX הרצליה ואחרים. גם רשת סטאי סגרה את מלונה בכנרת ועוד רבים, כאמור. בנוסף על זה, אכסניית אברהם הוסטל, שהיא אחד המקומות הפופולריים עבור תיירים שבאים לארץ, הודיעה אמש קלה כי סוגרת את שעריה. "בהתחשב במצב זה, עם לב כבד וללא חלופה ראויה, אנו נאלצים להעביר את ההוסטלים והסיורים למצב של השהיה מלאה עד להודעה חדשה", אמר מנכ"ל הרשת, ירון בורגין.

בהתאחדות המלונות זועמים על כך, ששר האוצר לא שילב בתוכנית הפיצויים שעליה הכריז אמש, גם את המלונות שעומדים בחזית התיירות הישראלית, ונאלצים לספוג הפסדים עצומים בעקבות המשבר הנוכחי. "אנו מבקשים מכם לגבש בהקדם חבילת פיצוי הפוטרת את המלונות מתשלום ההוצאות הקבועות במהלך המשבר, ובחודשי ההתאוששות הארוכים שיבואו לאחריו", המשיך חייק במכתבו. "אני מניח כי ברור לכולנו שבמצב הנוכחי, ללא פיצוי מידי, ענף המלונות בישראל יימחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully