וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחשבו בכלל על מלון: ביקרנו במתחם הצימרים המפנק של המדבר

עודכן לאחרונה: 7.5.2021 / 7:28

בזמן שבתי המלון שבים להעלות מחירים, הצימרים נותנים פייט ובגדול, ומראים שהוואליו פור מאני שלהם הרבה יותר משתלם. ב"זמן ערבה" שבישוב צוקים, במקום לפטר את העובדים בקורונה, הפכו אותם לבנאים והוסיפו בקתות עם בריכות פרטיות. אז למה לשלם יותר למלון?

צימר זמן ערבה בצוקים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

וכאילו הקורונה מעולם לא היתה, וכאילו אנשים לא איבדו את פרנסתם ונכנסו לחובות - לבתי המלון "יש זכרון קצר" והם שבים להעלות מחירים בזמן שחו"ל לא ממש אופציה. חפשו לילה בחג השבועות המתקרב במלון, ותגיעו לאלפי שקלים ללילה.

אבל בערבה התיכונה לא שקטו על השמרים, ופיתחו תיירות. במתחם הצימרים "זמן ערבה" שבישוב צוקים, הוסיפו יאיר ושירה לדרמן שתי בקתות אירוח יוקרתיות לחמש שכבר באמתחתם, ובאחת מהן אירחו אותי. "יש לי חמישה עובדים והפכתי אותם לבנאים", אומר יאיר, "לא פיטרתי אף אחד או שלחתי לחל"ת".

וכך, לאורך המפגש של נחל צופר עם נחל עשוש, יושבות שבע בקתות מפנקות במחיר של 1,600-1,200 שקלים ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר. נכון, לא זול, אבל אין מה להשוות לוואליו פור מאני שתקבלו, בטח לא מול מלון באילת בחודשי הקיץ הקרובים.

נתחיל בבריכות פרטיות ומחוממות שיש לכל בקתה במרפסת, נמשיך לעמדת מנגל חדישה אם אתם בקטע קרניבורי, בירות בוטיק מקומיות שמחכות במקרר ונסיים באח עם גזעים בתוכה - שמוכנה להצתה במקרה של צינה לילית. על הקיר מונח במתקן ייעודי שש-בש וחדר האמבטיה מאובזר עם מקלחון רחב ואיזה ארבעה ברזים מכל כיוון להגברת הזרם על הגוף במקלחת, שלאחריה אתם נשפכים ישר לתוך חלוק רחצה לבן ועבה.

צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אפשר "להיתקע" פה ימים ופשוט לבהות. המרפסת בבקתה בזמן ערבה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פשוט ונעים. חדר השינה בצימר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

בוקר טוב, לוסיה

במתחם המרכזי של הצימרים ממתינה לי שירה, שמתפעלת את "ארוחת הבוקר של לוסיה", אמו של יאיר שחיה בצפון, שדואגת לבוא מדי פעם להנחות את העובדים בדיוק איך להכין אותה ואיזה מטבלים או סלטים חדשים יש להגיש, זאת בנוסף לסיידר תפוחים סחוט, קפה וביצים לבחירתך.

"הצרכים של אנשים השתנו בתקופת הקורונה והם רוצים יותר את הלבד והיותר מבודד", אומרת שירה, שאחראית גם על ההזמנות והכספים. לדבריה, הקורונה עשתה טוב לערבה, "כי הרבה ישראלים לא טסים לחו"ל ופתאום הערבה זה לא רק מקום בדרך לאילת, והם עוצרים פה".

שירה גם אחראית לדאוג שלאורחים יהיה מספיק תוכן במידה והם בכל זאת הצליחו לצאת מהבקתה שלהם. והתוכן בצוקים קיים, ובגדול. מכפר האמנים בימי שישי, דרך שתי הנקודות הקולינריות "אורסולה" ו"המעדנייה - כביש 90" ועד טיול בצוקים שעל שמם נקרא הישוב. אבל מעבר לכך, בזמן ערבה מקבלים האורחים סמס לנייד שלהם, ובו לינק לדף אינטרנטי של אטרקציות שמתקיימות באזור בימים שבהם הם שוהים במתחם. "ככה אנחנו תופרים לאורחים את כל הרעיונות, איפה לאכול ומה לעשות", מוסיפה שירה.

עוד בוואלה!

עלייה של 300% בביקוש: הצימרים שהישראלים הכי אוהבים בארץ

לכתבה המלאה
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הבקתות התחדשו בערסל תלוי מהתקרה. אפשר לשבת שעות ולבהות בנוף/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
ארוחת בוקר בזמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הרעיון מהצפון, הטעם מהדרום. "ארוחת הבוקר של לוסיה"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אין מה להשוות את הוואליו פור מאני שתקבלו במלון. הבריכה בצימר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

ויש לינה גם ב-165 שקל, כולל ברקפסט

עם רדת ערב, יאיר לוקח אותי לפגוש את אחד האנשים הנחמדים שיצא לי להכיר בערבה - עמוס אבירן ממושב פארן. אבירן, שנמצא במושב 46 שנה, הוא בכלל נהללניק מעמק יזרעאל אבל איש מדבר בכל רמ"ח אבריו. אני עולה על הלנד רובר המדברי הישן שלו, שיכול בכיף להכיל איזה שבעה איש, והוא לוקח אותי לאחד המסלולים שהוא הכי אוהב - הר עשת. אבל עוד לפני, קפיצה למפלי יהושע שליד פארן, שהם מעין מופע של טרוורטין (נטף נחלים) בסלע שנקראים על שם הרצל יהושע, איש פארן שהלך לעולמו ב-2015. לידם, שולחן עץ מקסים, מעליו שיטה סלילנית מצלה וליד מקום מוכן למדורה - מאותן פינות חמד שאף אחד לא מכיר חוץ מהמקומיים - פשוט בא לי לפרוש שק"ש ולישון שם.

באמתחתו של עמוס גם חאן בשם "חאן אבירן", שאותו הקים לפני כ-20 שנים. "קניתי ג'יפ והדרכתי טיולים ואז עלה הצורך מהמטיילים ללינה, אז פתחתי חאן", הוא מסביר. במקום תמצאו ארבע יחידות לינה ועוד חמש בקתות, ועמוס דואג להזכיר שיש בהן אפילו חימום מתחת לרצפה. לעומת הצימרים המפונפנים של זמן ערבה, אצל עמוס תשלמו רק 165 שקלים לאדם בחאן כולל ארוחת בוקר, אבל מטבע הדברים לא תגיעו אליו כדי להתבודד עם עצמכם, אלא עם המדבר ומה שיש לו להציע. אבל למי שבכל זאת צריך קמצוץ של פינוק בחאן, יש גם ג'קוזי ענק ומשותף להרפיית השרירים הדואבים לאחר יום של הליכה.
חאן אבירן: 052-3868938.

ספסל במפלי יהושע בערבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
לא חייבים צימר מפונפן. ספסל, שיטה מצלה ומקום למדורה במפלי יהושע/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
עמוס אבירן מדריך טיול ג'יפים בערבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מפלס את הדרכים בנאמנות. עמוס והג'יפ המדברי הישן שלו/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
חאן אבירן במושב פארן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פשוט, נוח וזול. חאן אבירן במושב פארן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

הכוכב של הערבה

כשהחשכה מכה בנו, אנחנו פוגשים את אלון גולדשטיין מעין יהב באנדרטת ההולכים לפטרה, שבין פארן לעידן. היא הוקמה לזכר חמישה הרפתקנים שב-1953 רצו להיות מאיר הר ציון ורחל סבוראית, אך איתרע מזלם והם פגשו בצבא הירדני.

גולדשטיין די טרי בערבה, רק שש שנים, אבל כאיש הייטק מהמרכז הוא יודע לשלב גם פרנסה וגם את אהבתו האמיתית - הכוכבים. בתצפיות הכוכבים שהוא עורך, הוא מסביר לזוגות ומשפחות על המיתולוגיה של הכוכבים עוד מימי היוונים ועד ימינו אנו. "התחלתי להתעסק בכוכבים כי אהבתי לטייל", הוא אומר, "אתה מגיע למדבר בלילה וזה תופס אותי, אבל רק כשעברתי לערבה היתה לי הזדמנות לעסוק בזה".

על מחצלת שפרס מחכים שני קנקנים - אחד של קפה והשני של תה, בנוסף לטלסקופ ענק - אחד מתוך ארבעה שהוא מצויד בהם. גולדשטיין מסביר על המזלות, מצביע בלייזר על הכוכבים, משרטט כמה מהדמויות שמרכיבים הכוכבים, כמו אלת הציד ארטמיס, תאומים, אריה ועוד. "לכל עונה יש שמיים שונים", מסביר גולדשטיין, "בקיץ יותר נעים לצפות בכוכבים בלילה, ואם להיות בערבה בקיץ - אז רק בלילה". מחיר: 80 שקל לאדם מגיל 6. 054-5234197.

תצפית כוכבים בערבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
"לכל עונה יש שמיים שונים". גולדשטיין בפעולה בתצפית הכוכבים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
seperator

אז מלינה חינם בשק"ש בשטח, דרך זו המוזלת בחאן ועד המפונפנת בצימר יוקרתי - יש לא מעט אפשרויות לישון בערבה. כל אחת שונה ומתאימה לכל אחד בצורה אחרת. מה שבטוח, זה שבערבה יש קסם שלא תמצאו בחופשה במלון באילת השכנה מדרום, או במלון בים המלח השכן מצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully