וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 300% בביקוש: הצימרים שהישראלים הכי אוהבים בארץ

אליסה גיטניק

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 9:01

למרות תקופות הסגרים והמצב הכלכלי הקשה בשנה האחרונה, הביקוש לנופש בצימרים ווילות בארץ עלה במאות אחוזים בהשוואה לשנים קודמות, והביקוש לצימרים יוקרתיים עלה פי 2.5. וגם: מה קרה שהישראלים גילו את המדבר?

צימר מליסנדה, בית אירוח בעכו/צילום: מייקל ברהם

שנה חלפה מאז שמגפת הקורונה הסתערה על שגרת חיינו, ויחד עם שאר העולם גם הישראלים הפכו, בלית ברירה, למומחים בהנבטת גרעיני אבוקדו, שפים בפוטנציה וצרכנים נלהבים של טרנינגים. בפסח, למשל, נרשמה תפוסה מלאה בכל מקומות האירוח, צימרים, ווילות, מלונות בוטיק וחאנים מצפון ועד דרום.

כיום, כאשר מרבית אזרחי ישראל מחוסנים, בדקנו איפה הישראלים נופשים בעידן ה"פוסט קורונה", ומהם הטרנדים החמים של חופשות אביב-קיץ 2021 שאתם צריכים לדעת, כדי לשריין את החופשה שלכם לקיץ הקרוב בארץ.

צימר Old School בעין קינייא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הישראלים עדיין מעדיפים את הצפון על פני הדרום. צימר בעין קינייא, רמת הגולן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

צימרים עם בריכה פרטית שולטים

בהתבסס על תנועה של מיליון גולשים שנרשמה באתר הזמנת הצימרים weekend וערוצי דיגיטל נוספים, בוצעו ניתוחים ופילוחים שונים על אודות העדפות ההזמנות של ישראלים בארץ בשנה האחרונה, ובנוסף עלו כמה מגמות מעניינות בתיירות פנים לקיץ הקרוב.

בסך הכל, הביקושים בתחום הצימרים והווילות עלו בלמעלה מ-300 אחוז בשנה האחרונה, וזאת למרות תקופות הסגרים והגבלות התנועה שעוד טריים בזכרוננו.

בגזרה של חופשות משפחתיות, בשנה האחרונה (1/4/20 עד 31/3/21), נרשם גידול זהה של 300 אחוזים בביקוש לצימרים עם בריכה פרטית, בהשוואה לשנים קודמות ו"רגילות" (1/4/18 עד 31/3/20) , וכן גידול של 250 אחוזים בביקוש למקומות נופש שהם וילות או מתחמי אירוח שמתאימים למשפחות מורחבות. הנתון הנ"ל מגיע כנראה מפחד והחרדה, שעדיין מקקנים בנו בשל הקורונה והרצון לנפוש יחד עם כל המשפחה במתחמים גדולים ומרווחים.

עוד בוואלה!

מ-350 ועד אלף שקל: המקומות הכי טובים ללינה ליד החרמון

לכתבה המלאה
גרף ביקוש לצימרים בצפון ובדרום 2-3/2021. אתר weekend,
ביקוש רב יותר לצימרים משפחתיים בחודשיים האחרונים (מפתיחת הסגר 7/2/21 עד 31/3/21)/אתר weekend
טריאסטה בוטיק. טריאסטה בוטיק,
גידול של 250 אחוזים בביקוש לuוילות או מתחמי אירוח משפחתיים. טריאסטה בוטיק/טריאסטה בוטיק

נחמה דרומית

ומה קורה בגזרת החופשות הרומנטיות? זוגות עדיין מעדיפים לנפוש בצימר בצפון, בדומה לשנים קודמות. מנגד, ללא ספק השנה היא השנה בה זוגות רבים גילו את הקסם של הדרום והמדבר. הביקוש הכולל בתחום הצימרים לזוגות עלה פי שניים בהשוואה לשנים קודמות, ואילו הביקוש לצימרים מבודדים במדבר עלה פי 3.5 (!) אין ספק שההטפה והחינוך לריחוק חברתי עבדה לא רע בכלל, וזוגות רבים אכן מעדיפים לנפוש במקומות מבודדים, פחות מתוירים וליהנות מהשקט שלהם אי שם בלב המדבר הרומנטי.

נתון מעניין נוסף שנספר מחודש פברואר 2021, הוא העלייה בביקוש לנופש בערים הגדולות - ירושלים ותל אביב. עם פתיחת המשק וסיום הסגר, עם ישראל התסער על מקומות הבילוי, המסעדות שנפתחו בהדרגה, השווקים ואירועי התרבות שחזרו ומרימים לנו את מצב הרוח. בהשוואה לשנים קודמות, בהן תל אביב הייתה מפוצצת תיירים ושוק דירות הנופש להשכרה לטווח קצר חגג ובגדול, החל מחודש פברואר 2021 אנחנו רואים עליה של 300 אחוזים בביקושי תיירות פנים לדירות נופש בשתי הערים הגדולות.

גרף ביקוש לצימרים בצפון ובדרום 2-3/2021. אתר weekend,
הרוב עדיין בוחרים בצפון, למרות שגם הדרום מתחזק (מפתיחת הסגר 7/2/21 עד 31/3/21)/אתר weekend
צימר חוות נחל הרועה. חוות נחל הרועה,
צימר "חוות נחל הרועה". הישראלים גילו יותר את המדבר/חוות נחל הרועה

למרות המשבר הכלכלי, הביקוש לצימר יוקרתי הוכפל

לסיום, בואו נדבר קצת על כסף. נתון מעניין ומפתיע מאוד נוגע לפילוח הביקושים למקומות אירוח יוקרתיים, או דווקא לכאלה שהם יותר זולים. האינטואיציה אומרת שהקורונה הותירה את כולם מרוששים ושבוזים, אך הנתונים מראים אחרת: בעוד שהביקושים למקומות אירוח זולים נותרו דומים בהשוואה לשנים קודמות, הביקוש לצימרים יוקרתיים ווילות יוקרתיות עלה פי 2.5 בהשוואה לשנים קודמות.

נופשים ישראלים אוהבים להתפנק בחופשה יוקרתית, ואם הם לא יכולים לטוס לחו"ל כדי ליהנות ממנה - הם יחפשו אותה בארץ ולא יהססו להוציא ממיטב כספם. לפי הניתוח, צימר יוקרתי בדרום עולה בממוצע 1,500 שקלים ללילה, בעוד שבצפון לינה בצימר יוקרתי תעלה לכם בממוצע 2,000 שקלים ללילה.

צימר זמן ערבה בצוקים. יאיר לדרמן זמן ערבה, מערכת וואלה! NEWS
בדרום תשלמו כ-1,500 שקלים על צימר יוקרתי. "זמן ערבה" בצוקים/מערכת וואלה! NEWS, יאיר לדרמן זמן ערבה

בני ה-20 וה-30 מזמינים הכי הרבה

ומה בנוגע לגילים? ב-weekend בחנו מה היחס בין קבוצות הגיל של ישראלים שמחפשים חופשה, לבין אלה שסוגרים חופשה בפועל. אם כן, הביקושים הכי גבוהים הם בקרב גילי 34-25 ומהווים רבע מכל הביקושים לחופשה מאז סוף הסגר. הבאים אחריהם הם גילי 54-45 וגילי 44-35 עם ביקושים דומים.

הקורונה בהחלט עשתה את שלה ובגילי 65+ רואים שישנם חיפושים וביקושים, אבל הזמנת הלילות בפועל של גילים אלו היא הנמוכה ביותר, כנראה עקב החשש מהמחלה שפוגעת יותר בגילים אלו. נתון מפתיע ומעניין אפשר לראות דווקא אצל הצעירים בגילי 24-18, אמנם החיפושים שהם מבצעים מהווים רק 8 אחוזים מכלל הביקושים באתר, אך הזמנת הלילות בפועל היא גבוהה ומשתווה באחוזים לזאת של קבוצת הגיל 34-25.

גרף ביקוש לצימרים לפי גיל 2021. אתר weekend,
גילי 34-25 מהווים רבע מכל הביקושים לחופשה (מפתיחת הסגר 7/2/21 עד 13/4/21)/אתר weekend

עלייתם של החאנים

טרנד נוסף שעלה בניתוח הנתונים, הוא עלייתם של החאנים הלא יקרים גם בדרום וגם בצפון. המחירים, שבעיקר נגזרים ממספר האנשים שהולכים לישון באותו חלל, עומד בממוצע על מאה שקלים ללילה בחאן גדול משותף, ובסביבות 400 שקלים בחאן פרטי שיכול להכיל עד ארבעה אנשים.

איזה קהל נופש בחאנים? צעירים שבא להם לטייל, אבל בתכלס אין להם הרבה כסף וישנים בחללי שינה משותפים, מבשלים יחד, ממחזרים וחולמים שהם בהודו או על חופי סיני.

חאן עין גדי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
החאנים הפכו לטרנד חם בתקופת הקורונה. חאן עין גדי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully