וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זמן ערבה": הצימר החדש במדבר שרוצה לעשות בי"ס לכולם

11.10.2018 / 10:27

אל תוך מבול הצימרים שצמחו כמו פטריות בישוב צוקים שבערבה, הצטרף לאחרונה מתחם לינה חדש - "זמן ערבה" - המציע בריכה פרטית אל מול הנוף המדברי, ארוחת בוקר מדהימה ותשומת לב לפרטים הקטנים, שהופכים את החוויה למושלמת

צימר "זמן ערבה" בצוקים/צילום: זיו ריינשטיין

לא חסרים צימרים ובקתות נופש משפחתיות וזוגיות במדבר, בטח לא בישוב הקהילתי צוקים שבערבה התיכונה, שהוא הישוב החדש ביותר בכל 180 הקילומטרים שבהם נמתחת הערבה הטובה. הצימרים של "מדברא" כבר עשו לעצמם שם מזה עשור בקרב בורגני מרכז הארץ, וגם בקתותיה של "ארץ ערבה" לא מביישים עם מחיר של 2,500 שקלים ללילה בסופ"ש.

ובתוך בליל הצימרים של צוקים - כ-100 יחידות בהערכה לישוב עם כ-100משפחות (מספר אסטרונומי לכל הדעות) - מגיעה בשורה חדשה שיצאה לדרך לפני כעשור ובימים אלה התווספה למצבת הבקתות המדבריות. תכירו את "זמן ערבה", פרויקט חייו של יאיר לדרמן ואשתו שירה, מפיק ומעצבת אירועים בהתאמה, שהשקיעו את כל כולם ב"היריון" שכלל מלחמות ביורוקרטיות, בנייה, עיצוב, תכנון, ירידה לפרטים ובעיקר תקווה ל"ילד" שבמזל טוב נולד אחרי כעשר שנים.

יאיר ושירה, זוג בשנות ה-40 שלו, שלפני 12 שנה הגיע לצוקים ובחר בחיי מדבר, עשו כאן את הכל כמעט לבדם. החלום למתחם צימרים תיירותי צץ בראשו של יאיר כבר לפני 20 שנה, והוא הזהיר את אשתו שמתישהו הזמן יהיה "זמן ערבה". לאחר שנע ונד בארץ ובעולם, ראה צימרים, קיבל רעיונות ולמד על בשרו מה צריך להיות בעסק תיירות קשה כמו צימרים בישראל, בנה בעצמו את החלום שלו, כששירה, איך לא, אמונה על מלאכת העיצוב.

צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אחרי השער הזה עוברים למוד רילקס. הכניסה ל"זמן ערבה" בצוקים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
5 בקתות כבר פועלות, עוד 6 בבנייה. "זמן ערבה"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אלוהי הפרטים הקטנים

חמש הסוויטות של "זמן ערבה" (עוד שש כבר בתכנון) יושבות על מפגש נחל עשוש (מערבית ואדי אל-עשושיה - "נחל קיני הציפורים", על שום עצי השיטה שכנראה שימשו לקינון) עם נחל צופר, מה שמבטיח לכם נוף מדברי של הצוקים שעל שמם נקרא הישוב, בשילוב עצי שיטה סלילנית ירוקים, וזהו. הרי בשביל זה באתם, נכון? מדבר ותו לא.

מעבר לנוף הנהדר, הבקתות של יאיר ושירה מאובזרות בכל טוב, לעיתים בטוב מדי. נתחיל בבנייה מעץ שמשתלבת היטב בטבע המקומי, בעבודת הנגרות של המיטה הזוגית והארונות שביצע אנדריי מצוקים (לכו לסטודיו שלו ברובע האמנים), ובעיקר הדק מעץ שמתפרס על כל המרפסת הרחבה שכוללת את ההיילייט של הבקתה - בריכה קטנה (2X2 מטר), אך נהדרת ובה זרם מים חמים קבוע, א-לה ג'קוזי.

הירידה לפרטים הקטנים מורגשת בכל מקום בסוויטה: מבירות בוטיק של "קצרה" מהערבה שמחכות במקרר, דרך סבונים טבעיים של "אלת המדבר" המקומית גם היא ועד תמרים אורגניים של משק "רותמוס" בפארן - הכל מגיע מהערבה ונעשה באהבה.

רוצים עוד פרטים קטנים? אז מעל לבריכה ישנם שני ספוגים ארוכים כאלה לציפה (נודל), שמשמשים ללימוד שחייה לילדים, אבל כאן הם משמשים לוואטסו עצמי או זוגי. לייק! מה עוד? מכונת נספרסו, עוגיות חמאה בצנצנת, חלוקי רחצה מהנעימים שלבשתי, ספרים, מטבח מאובזר בכל טוב ואפילו אל-תוש שמתחבר לחשמל וגם למריחה. לחדר האמבטיה וארוחת הבוקר אני נאלץ להקדיש פרק נפרד.

עוד באותו נושא

טיול מדרך הערבה: שמורת שיזף והכיסא של לוטן

לכתבה המלאה
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הסוף המרפסת היפה הזו מסתתרת בריכה קטנה וחמימה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מטבח מאובזר מחכה למי שרוצה לבשל, וגם למי שרק רוצה נספרסו או בירה קרה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

ותודה ללוסיה

אז המקלחון באמבטיה הוא מהמפנקים שתמצאו בצימרים. נתחיל בזה שראש הדוש הגדול הוא כפול, כלומר שני דושים נפרדים זה מול זה שיוצאים מהתקרה, כך שניתן לעשות מקלחת זוגית מבלי לחכות שאחד יסתבן ואחד יישטף - פאן במקסימום. הרצפות צבעוניות ומקנות תחושה של חמאם טורקי, יש אפילו פינת ישיבה בתוך המקלחון עצמו. לא תרצו לצאת, אבל תצאו כי מים במדבר זה יקר לאללה וגם חסר בכל הארץ.

המבנה המרכזי של "זמן ערבה" נבנה לסדנאות וקבוצות, והוא גם המקום שבו תוגש לכם ארוחת הבוקר (בתשלום נוסף). הגעתי אליו בשעה 09:30, ועל שולחן עץ רחב-ידיים חיכה בריסטול לבן ועליו נכתב התפריט בטוש שחור מתחת לכותרת המתנוססת: "ארוחת הבוקר של לוסיה". מיהי לוסיה, חשבתי, אבל עד מהרה התברר שמדובר באמו של יאיר, תיירנית ובשלנית בעצמה המחזיקה באוהל יורט ביושב אבירים שבגליל המערבי.

ארוחות הבוקר של לוסיה עשו לעצמן שם באזורה, עד שיאיר דרש מאמו להביא את הבשורה גם לאורחים הדרומיים. וכך לוסיה, שמקפידה על כל מרכיב ופרט בארוחה שנושאת את שמה, שינעה עצמה לערבה לשבוע ימים כדי ללמד את הצוות את רזי ארוחת הבוקר המיוחדת שלה. התוצאה - תענוג של ממרחים, לחמים, אומלט וטעמים בתוך הפה שלכם. מחביתה עם עשבי תיבול המוגשת עם פטריות או עגבניות שרי מהערבה, דרך זיתי קלמטה בשילוב ריבה תוצרת בית עם גבינת קממבר וכרובית שובבה בטחינה ועד מיץ תפוחים טבעי בקינמון - ארוחת הבוקר של לוסיה הברזילאית היא סמבה בתוך הפה! כאמור, תוספת של 70 שקלים למבוגר, 40 לילד. לא מעט לארוחת בוקר אבל זו התוספת שתופסת (את הבטן).

צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
שלטים לכל העולם, למי שאיבד את הדרך/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
ארוחת בוקר צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
האמא הגיעה מהגליל כדי להשגיח על הפרטים. "ארוחת הבוקר של לוסיה"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

לא תענוג זול

אגב מחירים, להעביר לילה בצימר זה לא תענוג זול, כידוע לכם. ראשית, חלק מהצימרים של צוקים ושאר ישובים בערבה הגיעו לרמה מפנקת כזו או אחרת, חלק עם האט- טאב, אחרים עם בריכה פרטית, על צוק מבודד ושאר פינוקים, שאילצו צימרים חדשים "ליישר קו" עם האחרים. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא עלויות חומרי הגלם - שבערבה, כמו בגליל וכדומה - מקפידים להיות מקומיים ואיכותיים, ומכאן יקרים יותר. קחו בחשבון גם את השינוע הרחוק לעיתים, הדלק ושאר הוצאות שלא פוחתות בפריפריה, ותקבלו חבילה יקרה של תענוג לסוף השבוע. אותנו, הצרכנים, זה לא כל כך מעניין אבל אפשר אולי להזדהות עם המחירים ב"זמן ערבה" שבהחלט לא זולים, אבל סבירים ל"ואליו פור מאני" שתקבלו. הנה זה בא:

מחיר לילה באמצ"ש - החל מ-1,000-850 שקלים לזוג, תלוי בסוג הסוויטה. בסופ"ש תוסיפו עוד 300-200 שקלים ללילה.
וגם:
- שני לילות מינימום בסופ"ש או חג.
- בכל סוויטה מיטה זוגית ועוד ספה שנפתחת לזוגית.
- מקסימום 4 אורחים בסוויטה.
- תוספת אדם נוסף מעל לזוג: 150 שקלים ללילה.

צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
שלא תאבדו את הדרך. שילוט לכל העולם במתחם/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
צימר זמן ערבה בצוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
לתפוס רילקס בנוסח המזרח/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

על הדרך...

לאכול: תחנת דלק של דור אלון. היא לא מעניינת אבל היא הסימן שיוביל אתכם ל"אורסולה", מסעדה של גרמנייה באותו השם, אבל לאחרונה החליפה ידיים עם שרדא, איש צוקים ומפיק אירועים גם הוא ("יוגה ערבה") ובעלי "אשראם במדבר" שבשיטים. שרדא ואשתו שינו את התפריט, ותמצאו בו יותר מאכלים איטלקיים טעימים, בשריים וחלביים מרביולי ושפצל'ה ועד נקניקיות ושניצלונים לילדים. פתוח בשבת, טל' 052-4260112.

לשתות: יקב מואה בישוב הסמוך והצפוני לצוקים, צופר, הוא חוויה מרעננת ביקב בוטיק שמייצר כ-5,000 בקבוקים בשנה. את הכורמים הקיבוצניקים החליפו כיום תאילנדים, וסיור טעימות והסברים על תהליך ייצור היין יעלה 30 שקלים לאדם ויכלול טעימה מחמישה יינות, ביניהם שיראז, מלבק, רוזה ואחרים. טל' 052-3666095.

לעשות: כפר האמנים של צוקים אינו חדש בסביבה, אבל תמיד מפתיע באמנים המיוחדים והעבודת הנהדרות שלהם. בימי שישי מהבוהוריים ועד אחרי הצוהריים, רובע האמנים פתוח למבקרים, וכל סטודיו פתוח לקהל, להיכנס, לקבל השראה, להתפעם וכמובן לרכוש. בין האמנים תפגשו את "אלת הערבה" והסבונים שהטבעיים שלה, את עבודותיה של לומינה (מציירת מנדלות על קאנבסים וחלוקי נחל), את הגלריה הנהדרת של אנדריי גונטר (זה שעשה את עבודות העץ בצימר), את התכשיטים של לולה קדם או את פעמוני הרוח של תושאן. טל' מרכז מידע ערבה: 08-6582174.

לקרוא: הספר הכי טוב וחדש שיצא על הערבה (שני חלקים) הוא "מדרך הערבה" בהוצאת מכינת ערבה-חצבה. אם אתם באים למספר ימים, הוא פריט שיעשיר אתכם ואת חווייתכם.

מסעדת אורסולה בכניסה לישוב צוקים ערבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הפתרון הקולינרי האולטימטיבי. מסעדת "אורסולה" בכניסה לישוב צוקים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
נחל עשוש ערבה צוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
פשוט חכו לשעה 5-4 בערב, או מוקדם בבוקר. נחל עשוש/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
בריכה צימר זמן ערבה צוקים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כל יחידה מאובזרת בריבוע הכחול והמרענן הזה. הבריכה בצימר/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
יין יקב מואה צופר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כ-5,000 בקבוקים בשנה. יהודה פרידמן, הבעלים של יקב מואה בצופר/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
רובע האומנים צוקים בערבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כדאי להגיע בימי שישי. רובע האומנים בצוקים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מסעדת אורסולה בכניסה לישוב צוקים ערבה בירה קצרה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
את בירה "קצרה", גרסת החבית, תמצאו גם ב"אורסולה"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
נחל עשוש צוקים בערבה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
נחל עשוש ומעליו הישוב "צוקים", שנקרא על שם הצוקים שמולו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully