וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשבוע הבא: קרואטיה נפתחה לישראלים, ויש גם טיסות ישירות

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 13:47

יעד נוסף מצטרף לרשימת המדינות שיקבלו אליהן תיירים ללא בידוד, בכפוף לחיסון או לבדיקת קורונה שלילית, והפעם זו דוברובניק שבקרואטיה, שמשבוע הבא יופעלו אליה טיסות ישירות של ישראייר

בווידאו: רוזה גברילוב וירדן אבירב נוודים דיגיטליים/צילום: באדיבות המצולמים

אחרי יוון וקפריסין, גם קרואטיה הודיעה כי היא תקבל אליה ישראלים ללא בידוד, בכפוף לחיסון או בדיקת קורונה.

בעקבות הודעה זו החל מיום חמישי הבא, תפעיל ישראייר שתי טיסות שבועיות לעיר החוף דוברובניק שבקרואטיה בימי חמישי ושני, בכפוף לאישורים שתקבל. לפי החברה, מחיר כרטיס טיסה יעלה החל מ-299 דולר לאדם.

יעד תיירותי זה מצטרף לשורה של יעדים נוספים שישראלים יכולים לטוס אליהם כבר עכשיו: גיאורגיה, דובאי, קפריסין, מונטנגרו ויוון שנפתחה לטיסות ב-1 באפריל, אבל תיפתח לתיירות אירופית ב-15 באפריל. יש לציין שיוון עדיין נמצאת בסגר, כך שאולי עדיף לחכות עם הטיסות לשם בימים הקרובים. בנוסף, גם ממשלת תאילנד הודיעה שתפתח את שעריה לישראלים מחוסנים, החל מ-1 ביולי השנה, כשהיעד הראשון יהיה האי פוקט.

עיר החוף דוברובניק, קרואטיה. ShutterStock
משבוע הבא יהיה אפשר לטוס אליה. עיר החוף דוברובניק/ShutterStock

כמיליון וחצי תיירים בשנה, טרום הקורונה

דוברובניק, הידועה גם בכינוי "הפנינה של הים האדריאטי", הינה עיר נמל השוכנת לחוף הים האדריאטי בדרום דלמטיה שבקרואטיה. העיר נוסדה במאה ה-7 לספירה, בימי הביניים, ועברה מספר תקופות שלטון זרות, ביניהן של הוונציאנים והעות'מאנים, מה שהקנה לה אדריכלות מגוונת ומרהיבה שהפכו אותה בשנת 2010 לאתר מרכזי לצילום הסדרה "משחקי הכס".

דוברובניק מקבלת אליה בממוצע כ-1.5 מיליון תיירים בשנה, טרום הקורונה, זאת ללא הסיורים וההפלגות היומיות שנכנסות אליה באופן קבוע עם תיירים מחוץ לקרואטיה, שבאים אליה לסיורי יום. היעד הפך בשנים האחרונות, ובעיקר עקב הפופולריות של אתרי הצילום של "משחקי הכס", למקום שבו קיימת תיירות-עודף שהפכה את חיי התושבים לבלתי נסבלים, ואף גרמה להגירה שלילית ממנה. כיום חיים בדוברובניק כ-28 אלף תושבים (מתוך ארבעה מיליון בכל קרואטיה), ואילו ב-2011 חיו בה יותר מ-40 אלף איש.

לדברי גיל סתיו סמנכ"ל שיווק ומכירות ישראייר: "קרואטיה הינו יעד פופולרי בקרב הישראלים, אנו מקווים לראות בקרוב יעדים נוספים אליהם ניתן לצאת לחופשה ללא חובת בידוד, לצד פתרונות שיאפשרו להגדיל את כמות הטסים מנתב"ג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully