וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך האולטימטיבי לטיול בעולם בעקבות משחקי הכס

לשוטט במקום שבו התחתנו חאל דרוגו ודאינריז, לטייל במרחבי מעלה המלך ולגלות אוצרות בווינטרפל - ממלטה, דרך צפון אירלנד ועד ספרד - קבלו את המדריך המלא לאתרי הצילום של "משחקי הכס" בעולם, ובלי ספויילרים של העונה האחרונה

טריילר העונה השמינית של "משחקי הכס"/HBO

בווידאו: הטריילר לעונה ה-8 של "משחקי הכס"

עם כל הכבוד לעלילה הנפתלת ולדמויות המגוונות, "משחקי הכס" (שעונתה השמינית הסתיימה הלילה), היא בעיקר עולם מופלא של נופי טבע עוצרי נשימה. יערות מסתוריים, שממות קפואות, מי הטורקיז של הים הצר והלוק הימי-ביניימי של מעלה המלך.

אז נכון, בעוד שחלק לא מבוטל מהסצנות מצולם באולפני ענק הממוקמים בעיר בלפסט שבאירלנד, הרי שחלקים רבים מהסדרה מצולמים בשטח, במקומות שונים ברחבי הגלובוס. הידועים שבהם מצויים בצפון אירלנד, באיסלנד, בקרואטיה ובספרד.

מעריצי הסדרה המושבעים, ישמחו לגלות כי אתר התיירות Travel and Leisure הרים פרויקט מיוחד הממפה את הלוקיישנים היפים ביותר של הסדרה. זה הזמן לרכוש כרטיס טיסה ולצאת בעקבות ההרפתקה. רק קחו בחשבון שהמשך כתבה זו מביא עמו לא מעט ספוילרים למי שלא ראה את העונות הקודמות. לגבי העונה השמינית והאחרונה - אתם בטוחים.

דרך המלך (The Kingsroad), צפון אירלנד

אין ספק שצפון אירלנד היא ביתם של כמה מנופי הטבע הציוריים ביותר בעולם. לכן, יהיה זה רק הגיוני שיוצרי הסדרה לא יוותרו על אתר כגון דארק הדג'ז (Dark Hedges) - שדרה מסתורית ונהדרת שמורכבת מעצי אשור היערות. או כפי שאתם מכירים אותה: "דרך המלך".

החתונה של חאל דרוגו ודאינריז טארגאריין, "חלון התכלת", מלטה

העונה הראשונה הביאה עמה את האיחוד בין דאינריז טארגאריין (בימי הטרום-דרקונים שלה) לחאל דרוגו. סצנת החתונה צולמה בלוקיישן עוצר נשימה: באתר "חלון התכלת" (Azure Window) - מבנה סלעי ייחודי במפרץ דוויירה (Dwejra) שבמלטה. מדובר באתר תיירות שהיה כמובן פופולרי עוד הרבה לפני צילומי הסדרה - אבל גם במהלכה. לרוע המזל, תקרתו של "חלון התכלת" קרסה לפני כשנתיים.

מתחם הגרדום, מעלה המלך (King's Landing), מלטה

זהו אולי הלוקיישן העגמומי ביותר בסדרה - המקום בו ראשו של נד סטארק נערף בפקודת ג'ופרי באראתיאון. הוא מצוי במצודת מנואל (Fort Manoel) שבמלטה. המצודה נבנתה במאה ה-18, ומזה מספר שנים היא מועמדת לתואר "אתר מורשת עולמית" של אונסק"ו.

איי הברזל (The Iron Islands), צפון אירלנד

הסצנות מהאיים הללו, המשמשים כביתם של בני גרייג'וי, צולמו בנמל באלינטוי (Ballintoy) שבצפון אירלנד. למרות שתיאון גרייג'וי לא יוכל לשוב ולראות את המקום הזה, לכם בוודאי כדאי לעשות זאת, ולקבל טעימה מאירלנד האותנטית.

האזורים שמעבר לחומה (Beyond the Wall), איסלנד

הסצנות באזורים ש"מעבר לחומה" צולמו באתרים שונים ברחבי איסלנד. בין הידועים שבהם, תמצאו אתרים כגון קרחון מירדאלסיוקול (Myrdalsjokull), הר הגעש הוורהול (Hverfjall) וקרחון ואטנאיוקול (Vatnajökull glacier). אלו מציעים טיולים בנופי הפרא היפים ביותר של המדינה.

קרחון ואטנאיוקול

ההר שמעבר לחומה, איסלנד

אחד הלוקיישנים הייחודיים ביותר בסדרה הופיע בפרק 6 של עונה 7. היה זה כאשר דאינריז טארגאריין ודרקוניה הצילו (כמעט) את כולם מידיו של מלך הלילה, מנהיג ההלכים. בעולם האמיתי, מדובר בהר קירקיופל (Kirkjufell) שבאיסלנד - אתר טיולים מפורסם שבו מפלי מים שוצפים.

ווינטרפל (Winterfell), צפון אירלנד

פרק הפיילוט של הסדרה מציג לראווה את מעונם של בני משפחת סטארק. זוהי כמובן טירת ווינטרפל, שהיא בעצם מצודת דון (Doune Castle) בסקוטלנד, שנבנתה במאה ה-14. מעניין לגלות כי בהמשך הסדרה, סצנות מטירת ווינרפל צולמו דווקא במיקום אחר: מצודת וורד (Ward) שבצפון אירלנד.

מצודת וורד

מעלה המלך (King's Landing), דוברובניק, קרואטיה

למרות שחלקים רבים ממעלה המלך אינם קיימים במציאות הפיזית, אלא צולמו באולפנים, הרי שכמה מצילומי החוץ נעשו בשני אתרים בקרואטיה: בדוברובניק (Dubrovnik) ובספליט (Split). זוכרים את "מצעד הבושה"? טיול במבצר שבדוברובניק מביא עמו תחושה דומה לסצנות הדרמטיות המקוריות, בזכות חומות הענק וסמטאות האבן המסתוריות.

יערות ווינטרפל, צפון אירלנד

זוכרים כיצד בני סטארק גילו ביערות ווינטרפל גורים של זאבי בלהות? הסצנה הזו צולמה ביער טולימר (Tollymore Forest Park) שבצפון אירלנד. זהו אתר אהוב על חובבי קמפינג וטיולים רגליים. כדאי לדעת כי מדובר בשמורת הטבע הראשונה שהוכרזה באירלנד, והיא משתרעת על למעלה מ-6,000 דונמים.

ים דותראקי (Dothraki Sea), צפון אירלנד

ים דותראקי, הידוע גם בשם Great Grass Sea, שוכן למעשה במחוז אנטרים (Glens of Antrim) שבצפון אירלנד. בעיניי רבים, זהו האזור היפה ביותר במדינה כולה, ותמצאו בו טבע מרהיב, היסטוריה מרתקת ואתרים ידועים כגון סוללת הענק (Giant's Causeway) טירת דונלוס (Dunluce Castle), החוף הצפוני (Causeway Coast) והאי ראת'לין (Rathlin Island) .

סוללת הענק

חוף דרגונסטון (Dragonstone Beach), צפון ספרד

דרגונסטון הוא ביתם של כמה מהסצנות הבולטות בסדרה. כאן, במקום הולדתה של דאיניריז, זכורים היטב החוף, המערה והגשר הצר. אלו צולמו בשני חופים הנמתחים ברצועת החוף של צפון ספרד. הראשון בחוף Itzurun בסומאיה (Zumaia) והשני בחוף מוריולה (Muriola) ליד באריקה (Barrika). יופי של אזור להתוודע אליו בטיול במדינה.

חוף Itzurun בסומאיה

המערה של ג'ון סנואו וייגריט, איסלנד

זוהי ככל הנראה הסצנה הסקסית ביותר בהיסטוריה של "משחקי הכס": ג'ון סנואו וייגריט מעבירים את הלילה מצפון לחומה, כאשר הלוקיישן עצמו היה ליבה של מערה וולקנית באיסלנד, העונה לשם גריוטגיאה (Grjótagjá). אתר תת-קרקעי יפהפה זה מציע מים צלולים וחמים במערה אפלולית, שבה אף ניתן לשחות.

מערת גריוטגיאה

העיר קארת' (Qarth), דוברובניק, קרואטיה

האי לוקרום (Lokrum) שבקרואטיה שוכן בים האדריאטי, במרחק זעום מהעיר דוברובניק. ומומלץ מאוד לבקר במנזר הבנדיקטי היפה שבו, שנראה היטב בפרק החמישי של העונה השנייה. האי מציע גם נופים מיוערים וגן בוטני מטופח. ניתן להגיע אליו בשיט קצרצר מדוברובניק.

המנזר הבנדיקטי בלוקרום

מערת הלידה של מליסנדה, צפון אירלנד

באחת הסצנות היותר מצמררות בסדרה, כוהנת הדת מליסנדה, הידועה גם בכינוי "האישה האדומה", מעניקה חיים ל"צל" שמאוחר יותר הורג את רנלי באראת'יאון. סצנה זו צולמה במערות קאשנדון (Cushendum) שבצפון אירלנד. המערות ניצבות בצוק המספק תצפיות מרשימות אל הים.

The House of the Undying, דוברובניק, קרואטיה

המקום שבו הוחבאו הדרקונים של דאינריז טארגאריין מכונה בסדרה The House of the Undying. אתר זה מצוי בשטחי החומות של מגדל מינצ'ה (Minceta Tower) שבדוברובניק, קרואטיה. כדאי לדעת כי העיר העתיקה, על חומותיה האדירות, הוכרזה אתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו עוד בשנת 1979. המגדל עצמו נחשבת לנקודה הגבוהה ביותר בעיר, וככזה - מביא אליו תיירים רבים המגיעים לצפות בה מלמעלה.

העיר אסטאפור (Astapor), מרוקו

נדמה כי דאינריז היא המטיילת האולטימטיבית, והיא חוצה אינספור מרחבים בסדרה. בעונה השלישית, היא מגיעה אל עיר העבדים אסטאפור. שם היא פוגשת צבא ה"בלתי טמאים", הנשבעים לה אמונים. כל היופי הזה ממתין לכם בעיר הנמל המרוקאית אסואירה, לחוף האוקיינוס השקט. יש בה עיר עתיקה מבוצרת וציורית, כמו גם חופי ים שמושכים אליהם גולשים מהעולם.

ועוד כדאי לדעת כי במרוקו צולמו גם סצנות מעיר עבדים נוספת - פנטוס. הלוקיישן: הכפר המבוצר איית בן חדו, שבו בתי אדמה וחומות. הכפר הוכרז אתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו .

העיר בראבוס (Braavos), סיבניק, קרואטיה

כאשר אריה סטארק מגיעה אל עירם המיתולוגית של בני העמים החופשיים, בעונה החמישית של הסדרה, היא בעצם מגיעה אל סיבניק (Sibenik), עיר עתיקה בקרואטיה, השוכנת לחוף הים האדריאטי. בקרבת מקום שוכנת שמורת הטבע הידועה פארק מפלי קרקא (Krka National Park).

סיבניק

גני המים של דורן (Water Palaces of Dorne), סביליה, ספרד

בית מארטל, השולט בממלכת דורן, מתהדר בארמונות ציוריים, שצולמו למעשה במצודת סביליה (Alcázar de Sevilla) שבספרד. גם אתר זה הוכרז אתר מורשת עולמית, וכיום תגלו בו אולמות עטורי קישוטים בסגנונות שונים, חצרות יפות, גנים ובריכות מים פוטוגניות.

בור הלחימה במירין (Meereen), סביליה, ספרד

במירין (Meereen), אחת מערי מפרץ העבדים, נערך בפרק התשיעי של העונה החמישית, קרב דרמטי בכיכובו של סר ג'ורה מורמונט, שנלחם ב"בור הלחימה" (הנראה יותר כזירת גלדיאטורים). מדובר באחד האתרים התיירותיים הפופולריים ביותר בסביליה שבספרד - זירת מלחמות הפרים Plaza de Toros.

הגשר הארוך של וולנטיס (Volantis), קורדובה, ספרד

הגשר הארוך של העיר וולנטיס, המופיע בעונה החמישית של הסדרה, הוא בעצם הגשר הרומי העתיק בקורדובה (Cordoba) שבדרום ספרד. הגשר, המהווה מוקד תיירותי בולט, מחבר בין העיר העתיקה והחדשה, והוא שוקק במיוחד בשעות הערב.

רמות גנים (Highgarden), קורדובה, ספרד

בפרק הרביעי של העונה השביעית, זכו סופסוף צופי הסדרה להתענג על המראה של רמות גנים, המעוז של בית טיירל. למרבה הצער, רמות גנים נבזז על ידי ג'יימי לאניסטר. אך אל דאגה - ניתן לטייל בביטחון רב באתר האמיתי: טירת אלמודובר דל ריו (Castillo de Almodóvar del Río) באנדלוסיה שבספרד. הטירה ממוקמת בראש גבעה, וצופה אל נופי קורדובה. כאן תגלו שבילי טיול, מגדלים וחומות, ואפילו מזכרות העוסקות ב"משחקי הכס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully