וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה קוראת לכם: המדינה הירוקה שמחכה לתייר הישראלי

בלי דרישה לבידוד, בלי הגבלה של כמות תיירים, רק עם בדיקה שבוצעה מראש: הבירה זאגרב ובעיקר דוברובניק, עיירת הנופש עמוסת החופים והמבצרים שספגה מכה קשה במשבר הקורונה, מצפות לתיירים מישראל

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בווידאו: בוסניה, שכנתה של קרואטיה, מציינת 25 שנה לטבח בסרברניצה

ביום חמישי האחרון אישר קבינט הקורונה את רשימת "המדינות הירוקות", ולצד בולגריה ויוון כלל גם את קרואטיה כיעד תיירותי אליו יוכלו ישראלים להיכנס ללא חובת בידוד ולא יצטרכו להיכנס לבידוד גם עם שובם לארץ.

בניגוד להגבלת 600 התיירים ליוון, מישראל לקרואטיה אפשר לצאת ללא הגבלת כמות, כאשר הדרישה היא לבצע בדיקה בארץ 48 שעות לפני הטיסה. בכניסה לקרואטיה אין צורך בבדיקה נוספת וכאמור אין דרישה לבידוד. חבילות נופש כבר משווקות לטיסות שיתחילו ביום שלישי הקרוב, לעיר הבירה זאגרב ולעיירת החוף דוברובניק, כשלמשל "ישראייר" משווקת חבילות לזאגרב החל מ-199 דולר לאדם.

זגרב בירת קרואטיה. ShutterStock
חלק שמזכיר את ימי הביניים לצד אזורי בילוי שוקקים. זאגרב/ShutterStock

זאגרב משופעת באטרקציות תיירותיות, שעליהן יתענגו בעיקר (אך לא רק) חובבי תרבות ואדריכלות. יש בה חלק עתיק שמזכיר, שוב, את ימי הביניים, וגם אזורי בילוי שוקקים. את הבילוי בעיר מומלץ להתחיל בנקודת התצפית המרהיבה "העין של זאגרב", ולא לפסוח על העיר התחתית מלאת האטרקציות, ביניהן הגנים הבוטניים של זאגרב.

כוכבה של דוברובניק דרך בעזרת הסדרה "משחקי הכס", שחלקים רבים ממנה צולמו בעיר העתיקה שמוקפת חומה. דוברובניק יודעת להצית את הדמיון של מבקריה - בין אם זוגות רומנטיים ובין אם משפחות עם ילדים. העיר, הרובצת לחופי הים האדריאטי, היא ביתם של ארמונות נושנים ומבנים מרשימים אחרים, וממש מולה, במרחק של כחצי קילומטר מהחוף, נטוע האי לוקרום (Lokrum) - פיסת טבע נהדרת המאכלסת מבצר אימתני.

דוברובניק, קרואטיה. ShutterStock
מבחר עצום של חופים. דוברובניק/ShutterStock

אלא שמשבר הקורונה פגע קשות בדוברובניק. "היהלום האדריאטי", היה נטוש במהלך חודשים, ולמרות ההחלטה בחודש שעבר בקרואטיה לפתוח את שערי המדינה, לדוברובניק הדרומית והמרוחקת זה לא ממש תרם כי מדובר ביעד שהוא כמעט לחלוטין אווירי. התיירים מגיעים בטיסות ולא ברכבים, כפי שאפשר להגיע לזאגרב למשל. העיר הפכה למעין בת ערובה של חברות התעופה, ובסוף יולי דיווח ראש העיר על ירידה של 68 אחוזים במבקרים: "התוצאות קטסטרופליות, נוכל לשרוד רק אם המדינות שמהן מגיעים התיירים יסירו את חובת הבידוד". אז הנה, אולי העזרה תגיע מכיוון ישראל.

ב-2019 היו קרוב ל-1.5 מיליון תיירים שנשארו לפחות לילה אחד בדוברובניק, ועוד 750 אלף שהגיעו בהפלגות שונות ונשארו בעיר חצי יום או כמה שעות. זה הציב את דוברובניק במקום השלישי בעולם (אחרי קנקון ולאס וגאס) מבחינת אינטנסיביות תיירותית והיווה עלייה של 13 אחוזים. 2020 כבר לא תבשר על עלייה נוספת, אבל אולי לקראת סיומה יתבצע מזעור נזקים מבחינה כלכלית. חופי באנייה, קופאקבאנה, לוקרום וסבטי יקוב כבר מחכים לתיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully