וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 איש הגיעו: מה שקורה בנחל הכי פופולרי בישראל כרגע

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 17:19

נחל תבור נחשב לטיול מבוקש בימים אלה, בזכות הנופים הירוקים ופריחת התורמוסים שעומדת להסתיים. למרות הצפי בעומס במטיילים, הגיעו אליו היום כ-4,000 איש שחיכו שעות בתור מכוניות ארוך כדי "ליהנות" מקצת טבע (והרבה פקקים)

עומס מטיילים בנחל תבור, פסח 2021/צילום: עומרי גולמאן, רט"ג

הוא נחשב לנחל הכי מטוייל בימים אלה בזכות הנופים הירוקים, המים שזורמים ופריחת התורמוסים שמסתיימת בימים אלה - אבל נחל תבור מעולם לא ראה כמות כזו של מטיילים, בטח ביום אחד בפסח.

מחפשים מקומות בלי מטיילים? מלא הצעות בעמוד פסח המיוחד שלנו

נחל תבור שבגליל התחתון מציע מסלול פופולרי מאוד למשפחות וגם למיטיבי לכת, שכן הנופים בו משלבים כל מה שצריך בטיול: מורדות ירוקים בין הרים ועמקים, מים זורמים, מפל איתן ובריכה עמוקה לטבילה וכמובן פריחת אביב מושלמת עם דגש על ה-פרח של האזור - תורמוס ההרים שצובע את מדרונות הנחל בסגול.

לפי רשות הטבע והגנים, הגיעו עד כה כ-4,000 מטיילים (!) לשמורה שליד הר תבור. הפקח במקום, עומרי גולמאן, תיעד את עשרות המכוניות בכביש הגישה לנחל, זאת בטרם הגיעו לחנייה העמוסה במילא בעשרות מכוניות. מי שוודאי עוד "שילם" את מחיר העומס, הם תושבי קיבוץ גזית, שכביש הגישה אל הנחל עובר בתוך קיבוצם.

עומס מטיילים בנחל תבור בפסח 2021. עומרי גולמאן, רשות הטבע והגנים
4,000 איש הגיעו היום לנחל. מכוניות חונות לצד הדרך בשמורת נחל תבור/רשות הטבע והגנים, עומרי גולמאן
עומס מטיילים בנחל תבור בפסח 2021. עומרי גולמאן, רשות הטבע והגנים
מאות מכוניות בחנייה בתחילת המסלול. נחל תבור, היום/רשות הטבע והגנים, עומרי גולמאן

המלצה: תגיעו לפני 10 בבוקר

נחל תבור מתחיל את דרכו בהרי נצרת וזורם מזרחה לאורך כ-30 ק"מ, עד אשר נשפך לנהר הירדן כ-1.5 דרומית לקיבוץ גשר שבעמק הירדן. הנחל מציע שני מסלולים עיקריים - מסלול מעגלי למשפחות של כ-3 ק"מ ועוד מסלול למיטיבי לכת, עם עלייה קשה בסוף, של כ-7 ק"מ.

מרשות הטבע והגנים נמסר, "ההגעה לנחל תבור היא על בסיס מקום פנוי, אין צורך ברישום מוקדם והכניסה ללא תשלום, אך בתקופת החגים מומלץ להגיע למקום לפני השעה 10 בבוקר בשל העומסים הרבים. חשוב לקחת את האשפה איתכם ולשמור על ניקיון הנחל".

עוד נמסר, כי עומס מבקרים נרשם גם במסלולי נחל אוג שבצפון מדבר יהודה, ומומלץ לא להגיע לאזור בשעות הקרובות. עד עתה נספרו היום כ-70 אלף מטיילים שפוקדים נכון לשעה זו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים - כ-5,500 מטיילים לנו בחניוני הלילה אתמול.

עוד בוואלה!

סוגרים לכם את הפינה: 6 טיולים מעגליים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
תורמוסים בנחל תבור שבגליל התחתון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המורדות נצבעים בסגול. תורמוסים בנחל תבור לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
עומס מטיילים בנחל תבור בפסח 2021. עומרי גולמאן, רשות הטבע והגנים
כולם יצאו לטייל דווקא פה? מגרש החנייה בנחל תבור/רשות הטבע והגנים, עומרי גולמאן

6,000 מטיילים הגיעו היום לפלמחים

עד כה פקדו אלפי מטיילים את תחנות המידע וההסברה שהוצבו עבור מטיילים בגנים הלאומיים ושמורות הטבע. תחנות המידע וההסברה העמוסות ביותר היום:
צפון הארץ
נחל תבור 4,000 מטיילים
עין חרדלית 1,000 מטיילים
דישון 1,000 מטיילים

מרכז הארץ
חוף השרון 2,400 מטיילים
פלמחים 6,000 מטיילים
מדרס 1,400 מטיילים

יהודה ושומרון
נחל קנה 1,300 מטיילים
נחל אוג 1,500 מטיילים

דרום הארץ
צבעי מכתש רמון 4,000 מטיילים
ברכת צפירה 4,500 מטיילים

אתמול (שלישי) נספרו כ-200 אלף מטיילים שטיילו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים - שיא מבקרים מתחילת החג. כ-10,000 מטיילים לנו בחניוני הלילה, ובין הגנים הלאומיים שבלטו מבחינת תנועת מטיילים היו מצדה (5,000 מטיילים), קיסריה וירקון תל אפק (4,000 מטיילים בכל אחד), גן לאומי אשקלון (4,800 מטיילים) ושמורת הטבע עין גדי (3,800 מטיילים). שמורת הטבע בניאס וגן לאומי אשכול (2,800 מטיילים בכל אחד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully