וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים לכם את הפינה: 6 טיולים מעגליים לכל המשפחה

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 14:12

מטיילים עם הילדים? כל מה שאתם צריכים בפסח הזה ממתין לכם במסלולים מעגליים, נוחים ולא ארוכים. הנה שישה מומלצים. רק תבחרו

נחל ציפורי/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

בכל שבת או חג זה קורה מחדש: אתם מתכננים לצאת לטיול משפחתי קל, מעגלי וחביב ולקבל קצת טבע לנשמה, אבל אתם לא באמת יודעים מהיכן להתחיל. אתם רואים את תמונות הטיולים שהחברים שלכם בפייסבוק מעלים מכל מיני פינות בארץ, ורק אתם עדיין מתלבטים. המסלול הזה באמת יתאים לילדים? לא יהיה קשה מדי? ומה בכלל רואים שם?

מחפשים מה לעשות בחג? היכנסו לעמוד הטיולים המיוחד שלנו בחול המועד

אז הנה, בפסח הזה אין תירוצים. קבלו שש הצעות למסלולי טיול מעגליים של עד חמישה ק"מ. חלקם קלילים, חלקם מאתגרים, אבל כולם יתאימו למשפחות. תקראו, תבחרו, תצטיידו במפה ובתיאור מפורט של הדרך (היי גוגל) - וצאו לדרך.

הר מסור: לא לבעלי פחד גבהים

ככה נראה אושר: אתם ניצבים על פסגה משוננת מעל המדבר, מרחפים מעל הנוף. רגל פה, רגל שם ופחד גבהים קל שמורגש בבטן. אושר.

הר מסור שבערבה מציע בסופי שבוע ובחגים (בשאר הזמן הוא מצוי בשטח אש) טיול משפחתי שיתאים לילדים גדולים (7 ומעלה) המורגלים בהליכה. בתמורה לפחד הגבהים, תקבלו נוף פנורמי מדהים וגם כמה אתגרים על הדרך, כגון הליכה על צלע ההר התלולה בעזרת יתדות.

ההר הזה, בשמורת מכתשים עין יהב, קיבל את שמו בשל העובדה שהוא משונן כמו מסור. אחרי שמדלגים על המשוכה הזו (תרתי משמע), ממשיכים בקניון קטן ויפה, שמרגיש כמו סוף העולם. בקיצור, טיול מנצח.

ועוד משהו שישמח את הילדים: בדרך לתחילת המסלול מסלול תוכלו לצפות בשלדים של מטוסי קרב, המשמשים לאימוני חיל האוויר.

להגיע ומידע נוסף: מול הכניסה למושב חצבה (כביש 90) פונים בנסיעה מערבה בדרך מסומנת ירוק. הדרך מסתיימת לאחר 12 ק"מ במקום המפגש עם שביל מסומן אדום. כאן מתחיל הטיול ברגל, בשביל מסומן ירוק. מראש הר מסור יורדים בשביל מסומן אדום. מגיעים למעוק של נחל מסור, ומשם - אל הרכב. אורך המסלול: כ-3 ק"מ. יש להצטייד במפת המסלול וב"סיפור דרך" מפורט.

הר מסור. איל שפירא, מערכת וואלה!
בתמורה לפחד הגבהים, תקבלו נוף פנורמי מדהים. הר מסור/מערכת וואלה!, איל שפירא

יער אלוני ברעם: אירופה הקטנה

אם יש יער אחד בארץ שיש סיכוי לפגוש בו פיות - הרי זהו יער אלוני ברעם. יער אלוני ברעם הוא למעשה שמורת טבע המצויה בשטחו של יער ברעם, הגדול יותר. הוא סבוך, טחוב, אפלולי ומלא מסתורין. מספר מסלולי טיול חולפים ביער, וההמלצה שלנו היא לבחור במסלול המעגלי שאורכו כשלושה ק"מ בלבד - טיול משפחתי נוח במרחב שמזכיר את אירופה. בקטנה.

ואגב, למרות שמו, לא רק אלונים מאכלסים אותו, אלא גם עצי אלה, אגס סורי וחברים נוספים. בזכות העובדה ששטחו היה שייך לכנסייה המארונית באזור בירעם, ניצלו עצי האלון שבו מכריתה על ידי הטורקים.

להגיע ומידע נוסף: נקודת ההתחלה והסיום של המסלול הוא בחניון לאה ויצחק רבין (לצד כביש 899). מכאן יוצא מסלול בסימון ירוק לכיוון דרום, ממשיכים בשביל כחול בתוך ואדי ציורי ועולים על שביל אדום ולאחר מכן על השחור. במיוחד במסלול זה, חובה להצטייד במפה ובתיאור מפורט של המסלול.

יער ברעם. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה!
סבוך, טחוב, אפלולי ומלא מסתורין. יער אלוני ברעם/מערכת וואלה!, צילום: איל שפירא

נחל משאש מורבעת: נחל דרגה - הגרסה המשפחתית

כולם יודעים שהמסלול בנחל דרגה נחשב לאחד מהמאתגרים במדבר יהודה. אבל יש גם חדשות טובות, כי כאן חבויה גרסה משפחתית קלה יותר (יחסית), שמציעה לכם לדגום את הנחל, לצד קניונים ומצוקים מרשימים. המסלול מתאים למשפחות אוהבות לכת, עם ילדים גדולים (7 ומעלה). הוא יביא אתכם אל וואדי משאש, ה"שייך" לנחל דרגה, ואם תרצו - תוכלו גם לטפס אל מערת מורבעת - חוויה מאתגרת וקצת מפחידה. בתמורה, תקבלו נוף פנורמי מדהים ישר לנשמה. והכל שזור במפלי אבן חלקלקים שאותם עוברים באדיבותן של דרגיות ברזל.

להגיע ומידע נוסף: מכביש 90 עולים לכיוון כפר נופש מצוקי דרגות. ניתן לחנות לצדו, או להמשיך בנסיעה זהירה עם הדרך המשובשת עד לתחילת המסלול הרגלי היורד לנחל (מה שיקצר לכם את המסלול). תחילת ההליכה בדרך עפר רחבה בסימון ירוק. בשלב מסוים היא פונה דרומה לשביל צר שעובר בקניון מרהיב (סימון אדום). אל סיום המסלול מגיעים בשביל בסימון שחור. אורך המסלול: כ-6-4 ק"מ (תלוי היכן מחנים). יש להצטייד במפת המסלול וב"סיפור דרך" מפורט.

נחל משאש מורבעת. איל שפירא, מערכת וואלה!
קניונים ומצוקים מרשימים. נחל משאש מורבעת/מערכת וואלה!, איל שפירא

נווה אילן הישנה ויער המכללות: שלווה בהרי ירושלים

הנה מסלול טיול בהרי ירושלים שככל הנראה לא רק שלא ביקרתם בו, אלא אולי אפילו לא שמעתם עליו. הוא כולל ביקור במספר אתרים בשלוחת נווה אילן, במרחק צעקה מירושלים. תחילתו באתר ההיסטורי "נווה אילן הישנה" - גבעה גבוהה שבה שרדו רמזים להתיישבות הראשונה כאן, משנת 1946. יש פה תעלות קשר, שרידי מבני אבן (כולל בית מוכתר מרשים) ותצפיות נהדרות על הרי ירושלים.

מכאן ממשיכים ברכב מספר דקות אל "תצפית דני", פוגשים במלון נווה אילן ומגיעים לאנדרטת יהודי בלגיה וממנה ל"מצפור לוקי", גבוה מעל הנוף. עוד במסלול: גן פסלים מעורר השראה וחורבה העונה לשם "חורבת מצד", שגם ממנה יש תצפית נוף נפלאה לעבר השפלה.

להגיע ומידע נוסף: "נווה אילן" בווייז ומשם הפקידו לבצע את המסלול בהתאם לתיאור מפורט תוך סיוע במפת האזור. אורך המסלול: כ-4.5 ק"מ.

נווה אילן. איל שפירא, איל שפירא
אתר ההיסטורי "נווה אילן הישנה"/איל שפירא, איל שפירא

שביל הבארות ובורות המים: המיטב של פארק בריטניה

טיול משפחתי נוסף שיתאים לילדים קטנים שאוהבים לצעוד שעתיים-שלוש בכיף, הוא "שביל הבארות ובורות המים" בפארק בריטניה שבשפלה. הוא ניחוח, רגוע וגדוש בגילויים של רמזים מן העבר. בעיקר בורות מים, מתקנים חקלאיים קדומים ואפילו מערה או שתיים.

למעשה, גם מי שחשב שהוא מכיר היטב את פארק בריטניה וטרם דגם את השביל הזה, עשוי להיות מופתע. לטובה כמובן. ואם עדיין לא טיילתם כאן, זהו מסלול טיול שיפגיש אתכם בזמן קצר יחסית עם כל מה שיש לפארק בריטניה הגדול להציע.

רוב ההליכה היא בין גבעות נמוכות וחורש צפוף, ועיקר העבודה שלכם הוא לדאוג שהילדים לא ירדו מהשביל המסומן (בכל זאת, בורות מים מכל עבר). בכל מקרה, הכל כאן משולט היטב, כך שאתם מסודרים.

להגיע ומידע נוסף: בצומת עזקה שעל כביש מספר 38 פונים מערבה לכביש מספר 383 ומחפשים בצד שמאל את הכניסה לפארק בריטניה. נכנסים, וכ-1.8 קילומטרים מהכניסה מגיעים לפיצול שממנו מסתעפות חמש דרכים. פונים בו ימינה ולאחר מטרים ספורים נגלה לעין חניון בור המים, שבו מתחיל ונגמר הטיול. אורך המסלול: כ-3.5 קילומטרים.

שביל הבארות ובורות המים פארק בריטניה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
ניחוח, רגוע וגדוש בגילויים של רמזים מן העבר. שביל הבארות ובורות המים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מסלול הפסגה בהר תבור: תמיד מצליח

כל כך הרבה פעמים חלפתם למרגלות ההר הזה בדרך לצפון, אבל האם פעם חשבתם לטפס לפסגתו העגלגלה ולצאת לטיול סובב פסגה? הנה, זו ההזדמנות שלכם.

המסלול הזה ידוע ומוכר, ובכל זאת - הוא תמיד עושה היטב את העבודה. יש בו תצפיות פנורמיות, הליכה קלילה בין עצי חורש, הפתעות קטנות על הדרך (מערה חבויה בתחילת המסלול) וגם היכרות עם מתחם כנסייתי יפהפה, המצוי בראש ההר. בימים כתיקונם, מתחם זה גדוש בתיירים ובליל שפות נשמע מכל עבר. כעת הכל כמובן חרישי יותר. לב המתחם הוא "כנסיית ההשתנות", שזכתה בשמה בשל האמונה שזהו המקום שבו ביצע ישוע את "נס ההשתנות". הכנסייה הנוכחית נבנתה לפני כ-100 שנים על חורבות כנסיות קדומות יותר, והכל כאן מטופח לעילא.

זהו גם המקום שממנו יוצאים לטיול המעגלי, השזור כולו בנופים העמקים והגליל התחתון. קלאסי למשפחות עם ילדים קטנים שאוהבים ללכת (לא מתאים לעגלות).

להגיע ומידע נוסף: "הר תבור" בווייז. מחנים בחנייה אחרי "שער הרוחות", וחוזרים ברגל לשער זה, ממנו מתחיל המסלול, בסימון שחור. אורך המסלול כ-2.5 ק"מ.

שביל סובב הר תבור. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הליכה קלילה בין עצי חורש והפתעות קטנות על הדרך. סובב הר תבור/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully