וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המתנות שמביאים מכל מדינה בעולם. ומה הכי קונים בישראל?

תשכחו מגמל העץ הישן והטוב: מסתבר שהמזכרות הפופולריות שתיירים רוכשים בישראל הרבה יותר "נוצצות". סקר חדש חושף אילו מזכרות תיירים קונים בעולם - מערסלים בברזיל ועד שטיחים משיער גמל בצ'אד. ובאיזו מדינה הכי אוהבים סמלי "עין הרע"?

זיו ריינשטיין עורך וואלה! תיירות, על מה שחושבים תיירים על ישראל/עריכת וידאו:ניר חן

כידוע, חלק חשוב מאוד מחופשות שאנו עורכים ברחבי העולם הוא הזיכרונות שאנו נושאים עמנו, גם זמן רבה לאחר שחוזרים הביתה. וזו גם הסיבה לפופולריות הרבה של קניית מזכרות בכל יעד שאליו אנו מגיעים. הרי כמעט לכל אחד מאיתנו יש ספל עם שם של עיר אהובה או מגנט על המקרר על איור של יעד בלתי נשכח.

חברת "קלאב מד" לקחה את העניין צעד אחד קדימה, ופירסמה באתר האינטרנט שלה סקר חובק עולם, שבו צוינו המזכרות הפופולריות (וגם המוזרות) ביותר שתיירים רוכשים בעולם. מהסקר הנרחב עולה, בין השאר, כי מבין המזכרות האהובות ביותר ניצבים פרטי טקסטיל שונים - משטיחים באיראן ועד סוודרים בנורבגיה. גם פרטי עץ בעבודת יד, חרוזים ומסכות נחשבים למזכרות מבוקשות, בעיקר ביעדים באפריקה.

כדי להגיע אל התוצאות המבוקשות, חקרו עורכי הסקר שלל כתבות ומאמרים על יעדים שונים בעולם, וכך הרכיבו את הרשימה. מדינות שלגביהן היה ספק, או שלא היה בנמצא מידע על המזכרות הפופולריות ביותר - לא נכנסו לרשימה.

מפעל לסיגרים בהוואנה, קובה. Shutterstock, ShutterStock
מפעל לגלגול סיגרים בקובה. המתנה שהתיירים הכי אוהבים לקנות/ShutterStock, Shutterstock

אפריקה: רום במאוריציוס ושמן ארגן מרוקאי

המזכרות הפופולריות ביותר שתיירים רוכשים ביבשת אפריקה הן שמן ארגן במרוקו, מסכות שבטיות במוזמביק ובגאבון, זרעי עץ הבאובב במדגסקר, תכשיטי ענבר בג'יבוטי, בקבוקי רום במאוריציוס, קפה באתיופיה, שטיחים משיער גמל בצ'אד, בדים בזימבבואה, צעצועים מצמח הבננה באוגנדה, תיקי וארנקי עור בניז'ר ומאלי ועוד.

ומה קורה בצפון ובמרכז אמריקה? כאן המזכרות המבוקשות ביותר כוללות שוקולד בגרנדה, סיגרים בקובה, סירופ מייפל בקנדה, מסכות מסורתיות במקסיקו, קפה בגואטמלה ובקוסטה ריקה, וממתקים מסוגים שונים בארצות הברית.

כאשר יורדים דרומה, מגלים רכישות של ערסלים בברזיל, מוצרי עור בארגנטינה, פונצ'ו בבוליביה, תיקי מוצ'ילה בקולומביה, אבני חן באורוגואי, בקבוקי רום בוונצואלה.

עוד בוואלה!

מתגעגעים אליכם: המדינה שתשלח לכם חבילות שלה, ובחינם

לכתבה המלאה
אישה מוזגת קפה, אתיופיה. ShutterStock
קפה אתיופי הוא המתנה הכי אהובה עבור תיירים שחוזרים משם/ShutterStock

מה קונים בתימן ואיפה רוכשים "עין הרע"?

באזור אוקיאניה, המבקרים ירכשו בומרנג באוסטרליה, מסכות שבטיות בפיג'י, ציורים מסורתיים בטונגה, פנינים באיי מרשל ותכשיטים מקליפות קוקוס בסמואה.

ביבשת אסיה תמצאו פריטי אוריגמי ביפן, קפה באינדונזיה, תבלינים בהודו, מכנסי בד בתאילנד, תה בקוריאה, בובות מטריושקה ברוסיה, תיקים ממוחזרים מאורז בבנגלדש, פגיונות בתימן, קשמיר במונגוליה, שמן ורדים באיחוד האמירויות, שטיחים באיראן, ספרים בלבנון, מסכות מגולפות בסרי לנקה, כאפיות בירדן, ומסתבר שהמזכרות הפופולריות שתיירים רוכשים בישראל הן יהלומים.

מסתבר שגם אירופה היא מעצמת מזכרות, עם מטריות בבריטניה, קבקבים בהולנד, שעונים בלוקסמבורג, כובעי בארט בצרפת, ספלי מומינים בפינלנד, סוודרים בנורבגיה, שוקולד בבלגיה, צרפת ואירלנד, כדורי שוקולד מוצרט באוסטריה, תכשיטי ענבר בלטביה ובפולין, מסכות ונציאניות באיטליה, יין בקפריסין, סמלי "עין הרע" בטורקיה, בירה בגרמניה, לגו בדנמרק, ביצים מצוירות ברומניה ועוד.

מתחם הבורסה בורסת היהלומים ברמת גן, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
מסתבר שמאצלנו מביאים יהלומים. מתחם בורסת היהלומים ברמת גן/ראובן קסטרו

ומה אתם קונים כשאתם חוזרים מחו"ל? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully