וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיירים בבאלי לא עטו מסכה - וחויבו לעשות 50 שכיבות סמיכה

עשרות תיירים שלא רצו או יכלו לשלם את הקנס, כבר "זכו" לקבל את העונש המקורי. מי שעטו מסכה, אך באופן שלא מכסה את האף - ירדו ל-15 שכיבות סמיכה בלבד

תיירים בבאלי לא עטו מסכה וחויבו ב-50 שכיבות סמיכה/יוטיוב

גם זו שיטה לשכנע תיירים לעטות מסכה: המשטרה באי האינדונזי הפופולרי באלי, מחייבת תיירים שנתפסים במרחב הציבורי ללא מסכה, לבצע שכיבות סמיכה. זאת באם הם מסרבים לשלם קנס כספי, במזומן, בשווי של שבעה דולרים (100,000 רופי אינדונזי).

אתר Insider מדווח כי ה"תעריף" של 50 שכיבות סמיכה מוטל על מי שלא עוטים כלל מסכה. מי שעוטה מסכה אך באופן שלא מכסה את האף - יירד ל-15 שכיבות סמיכה בלבד.

כפועל יוצא מההנחיה החדשה, בימים האחרונים ניתן למצוא ברשתות החברתיות יותר ויותר סרטונים שבהם נראים תיירים הנאלצים לבצע את שכיבות הסמיכה ברחוב, מול העוברים ושבים.

תיירים בבאלי לא עטו מסכה וחויבו ב-50 שכיבות סמיכה. צילום מסך, צילום מסך
לא עטו מסכה וסירבו לקנס כספי. התיירים בפוש-אפס בבאלי/צילום מסך, צילום מסך

רוב העוברים על החוק - תיירים

גוסטי אגונג סוריאנגרה, קצין משטרה מקומי, אומר כי חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי באי באלי החלה בחודש אוגוסט 2020, אך 90 אחוזים מאלו שנתפסים ללא מסכה, הם תיירים. "קודם כל, הם מיד טוענים שהם אינם מכירים את החוק", אומר קצין המשטרה. "אחר כך הם טוענים שהם שכחו לעטות אותו, או שהמסכה שלהם רטובה או פגומה".

מאז חודש אפריל 2020, לא מאפשרת באלי כניסות של תיירים לשטחה באמצעות טיסות, אך מותר להגיע אליה מאיים אינדונזיים אחרים, סמוכים. עד כה, על יותר מ-70 אנשים באי הוטל קנס של שבעה דולר בגין אי עטיית מסכה. 30 מהם לא רצו או יכלו לשלם, ולכן הוכרחו לבצע את שכיבות הסמיכה.
הרשויות באי מדווחות כי הן מגלות סובלנות מעטה בלבד למי שאינם מצייתים לכללים, ומסיבה זו, הן שוקלות אף לגרש תיירים זרים משטח האי, באם לא יעטו את המסכה כהלכה.

מאז שפרצה מגפת הקורונה, נרשמו באינדונזיה כולה 951,651 מקרים של הדבקה ו-27,203 מקרי מוות כתוצאה מהמחלה.

עוד בוואלה!

מסכה חובה. או שלא: חברת התעופה שמקצה מחלקה לסרבני מסכות

לכתבה המלאה
תיירים בבאלי לא עטו מסכה וחויבו ב-50 שכיבות סמיכה. צילום מסך, צילום מסך
תיירים בבאלי לא עטו מסכה וחויבו ב-50 שכיבות סמיכה/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully