וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממחצית מהישראלים לא יטוסו עד שיהיה חיסון לקורונה

מחקר שנערך לאחרונה על 20,000 מטיילים מ-28 מדינות שונות וביניהן ישראל, מגלה מהן המגמות שיעצבו את עולם התיירות, טיסות ונסיעות בשנה הקרובה, אחת מהן קשורה לטיסות שלנו, כש-53% מאיתנו לא יטוסו עד שיימצא פתרון לנגיף הקורונה

בווידאו: נתב"ג ביום פתיחת השמיים לטיסות/צילום: ניב אהרונסון

(בווידאו: ישראל פותחת את השמיים באוגוסט האחרון)

מגיפת הקורונה שינתה הרבה היבטים בחיים שלנו מהקצה אל הקצה, ונדמה שגם תחום התיירות ישתנה ללא היכר בעקבות התקופה חסרת התקדים הזו. החידושים בתעשיית התיירות צפויים להיות מהירים יותר מתמיד, מכיוון שהענף צריך להגיב במהירות לציפיות החדשות ולאופי הטיול שנוצרו בקרב הנוסעים והמטיילים בצל הקורונה.

מומחי התיירות של חברת הנסיעות הדיגיטלית Booking.com חקרו יותר מ-20,000 מטיילים מ-28 מדינות, אספו נתונים בנוגע לחיפושים והמלצות כדי לנסח תשע תחזיות בנוגע לעתיד של עולם התיירות - בשנה הקרובה וגם בהמשך. אחד הממצאים הבולטים שהתגלו הוא שיותר ממחצית (53%) מהמטיילים ברחבי העולם אמרו שהם לא ירגישו בנוח לנסוע עד שיהיה חיסון או טיפול לקורונה. גם בקרב הישראלים קיימת אותה התחושה, כאשר 48% מהם השיבו באופן דומה. אמנם זה אומר שלא נרגיש בנוח לנסוע ולטייל בחופשיות בתקופה הקרובה, אבל לצד זאת התעשייה תמשיך להסתגל ולהשתנות במהירות, כדי לענות על הביקוש ברגע שיהיה בטוח יותר לחזור לטייל.

הנתונים המובאים כאן מציגים את נתוניהם של המטיילים הישראלים בפרט אל מול הנתונים של המטיילים הגלובליים משאר רחבי העולם.

1. לא נפסיק לחלום

למרות ההגבלות, האיסורים וחוסר הוודאות המתמשך, אנחנו עדיין מרגישים צורך אנושי, עמוק ופנימי - להמשיך לטייל ולראות את העולם. במהלך תקופת ההגבלות השונות, שלושה רבעים (77%) מהמטיילים הישראלים וכשני שליש (65%) מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם מתרגשים לקראת הרגע שבו יוכלו לחזור לנסוע ולטייל, ו-68% מהישראלים אמרו שעכשיו הם מעריכים יותר את היכולת לנסוע, ולא יתייחסו אליה כמובנת מאליה בעתיד (61% בקרב המטיילים הגלובליים). המטיילים הישראלים, כמו גם הגלובליים, העידו שבמהלך 12 החודשים אחרי שיוסרו הגבלות הנסיעה, הם מתכננים לצאת לאותו מספר של טיולים וחופשות (בתוך המדינה ובחו"ל) כמו בשנה שלפני המגיפה (מרץ 2019 - מרץ 2020).

הזמן שבילינו בבית גרם לנו לחלום על העולם שבחוץ. קרוב למחצית מהמטיילים הישראלים (41%) ומעל לחצי מהמטיילים הגלובליים (53%) שנשאלו אמרו שעכשיו הם רוצים לראות אפילו יותר מהעולם. 35% מהישראלים אמרו שהם רוצים לטייל יותר בעתיד כדי לפצות על הזמן שהם הפסידו ב-2020.

עוד בוואלה!

גרוע לישראל: 60% מהאמריקנים לא יטוסו בחצי השנה הקרובה

לכתבה המלאה
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לקראת ראש השנה, 17 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
אנשים ממשיכים לרצות לטוס. ישראלים בנתב"ג/ראובן קסטרו

2. תמורה ראויה למחיר

אין ספק שההשלכות הכלכליות של הקורונה יגרמו לאנשים לחפש תמורה טובה יותר למחיר בעתיד. 67% מהמטיילים הישראלים ו-62% מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם יהיו יותר מודעים למחיר כשהם יחפשו ויתכננו טיול בעתיד, ו-58% מהישראלים אמרו שהם כנראה ינסו לחפש מבצעים והנחות, שזה קצת יותר מהנתון הגלובלי של 55% מהמטיילים ברחבי העולם.

נדמה כי ההרגלים האלו יישארו איתנו למשך כמה שנים לפחות, אבל התמורה שהצרכנים מחפשים לא קשורה רק למחיר - נתון מאוד גבוה שעומד על 85% מהישראלים, ו-75% מהמטיילים הגלובליים, מעיד כי רובנו רוצים שהפלטפורמות שדרכן אנחנו מזמינים יהיו יותר שקופות בנוגע למדיניות הביטול, לנוהלי ההחזר הכספי ולאפשרויות הביטוח שלהן. בהמשך לכך, 67% מהנשאלים הישראלים אמרו שהם יזמינו רק מקומות אירוח עם אפשרות להחזר כספי בפעם הבאה שהם ייסעו, לעומת פחות ממחצית (46%) מהמטיילים הגלובליים שהביעו טיעונים דומים. כשליש מהמטיילים הישראלים (28%) והגלובליים (36%) אמרו שהם ירצו שתהיה להם גם אפשרות לשנות תאריכים בלי לשלם קנס.

המטיילים הישראלים (76%) רוצים לתמוך בתעשייה ולעזור לה לחזור לשגרה, וכך גם המטיילים השונים בגלובוס (70%). הם מעוניינים שההזמנות העתידיות שלהם יעזרו לשקם קהילות ברחבי העולם (נתון זהה של 67% בקרב ישראלים ומטיילים גלובליים), אבל בתמורה הם גם מצפים לקבל הרבה יותר מתעשיית התיירות.

3. תיירים מקומיים

במציאות החדשה שלנו, תיירות הפנים קיבלה מעמד חדש - כי היא קלה יותר, בטוחה יותר, והרבה פעמים גם אקולוגית יותר. בעתיד, מומחי התיירות צופים שאנשים ימשיכו לטייל במדינה שלהם, דבר שיביא לכך שעולם התיירות יראה הרבה יותר תיירים מקומיים. 31% מהמטיילים הישראלים (47% מהגלובליים) עדיין מתכננים לטייל בתוך המדינה שלהם בטווח הזמן הבינוני (7-12 החודשים הקרובים), ואילו 26% מהם (38% מהגלובליים) מתכננים לעשות את זה גם בטווח הרחוק (לאחר יותר משנה).

אם כבר מדברים על תיירות פנים, 43% מהמטיילים הישראלים וגם מבין המטיילים בעולם מתכננים לגלות יעד חדש באזור או במדינה שלהם, כאשר מחצית מהישראלים (50%) השיבו שהם רוצים לקחת את הזמן וליהנות מהטבע במקום שבו הם גרים (46% מהמטיילים הגלובליים). לעומת זאת, 30% מהמטיילים הישראלים בוחרים ללכת על בטוח כשהם דווקא רוצים לנסוע למקום שהם כבר היו בו (במדינה שלהם או בחו"ל), כי הם מחפשים משהו מוכר. נתון זה בקרב המטיילם הגלובליים עומד על מחצית (50%) ומציג אותם באור קצת יותר שמרני ביחס לישראלים.

הרצון של המטיילים לחקור את הסביבה הקרובה אליהם מעיד שככל הנראה נסיעות רוד-טריפ בתוך המדינה יחזרו לאופנה בגדול ברחבי העולם, וגם כאן בישראל הקטנה נראה שלא מעט מטיילים יפסחו על החוויה. אנשים רוצים לגלות מקומות חדשים ומיוחדים באזור שלהם, מעוניינים לעזור לקהילות ולעסקים המקומיים להתאושש, ומרגישים גאווה מחודשת בהיסטוריה וביופי הטבעי של המקום שבו הם גרים. יחד עם זאת ולמרות הכל, חשוב לזכור - אנשים עדיין חולמים לנסוע גם לחופשות ארוכות ורחוקות. הם מעריכים את מה שמוכר וקרוב, ובכל זאת הם עדיין רוצים ומצפים לצאת לטיולים בצד השני של העולם. רבע מהישראלים (25%) ו-21% מהמטיילים ברחבי העולם שנשאלו על כך אמרו שהם מתכוונים לנסוע למקום רחוק עד סוף 2021, לעומת רק 6% (נתון זהה בין מטיילים ישראלים לגלובליים) שאמרו שהם יעשו את זה עד סוף 2020.

יורט באיי גאלי בגבעת יואב רמת הגולן. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המומחים צופים, שאנשים ימשיכו לטייל במדינה שלהם. רמת הגולן/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

4. מחפשים אקספיזם

אנחנו ממשיכים לצרוך תוכן על נסיעות ותיירות, לתכנן תוכניות יצירתיות לחופשה הבאה ולשתף אחרים בחלומות שלנו - והנטייה הזו רק תמשיך לגדול בשנה הקרובה. רוב משתתפי הסקר, 92% מהישראלים ו-95% מהטיילים הגלובליים, חיפשו נחמה והסחות דעת במהלך הסגר, וניצלו את הזמן הזה כדי למצוא השראה לחופשה הבאה. הנתונים מראים כי 20% הישראלים מסתכלים על יעדים אפשריים לנסיעה הבאה לפחות פעם בשבוע, בזמן שבקרב המטיילים הגלובליים יש הרבה יותר אנשים (38%) שמחפשים יעדי חופשה לפחות פעם בשבוע.

ההגבלות ממשיכות להשתנות ולהתפתח, ועל פי התחזיות ישנה ציפייה שיעדים ומקומות אירוח ימשיכו לחשוב על פתרונות חדשניים אפילו יותר, שיעזרו להם להרוויח מהרצון העז של האורחים לברוח מהמציאות ולחוות את החוויות שמחכות להם - החל ממקומות אירוח שימציאו מחדש את המדיה החברתית שלהם עם תוכן של משפיענים שביקרו אצלם לפני הסגר, ועד לאתרי תיירות מקומיים שיוצרים תמונות CGI כדי להראות לכולם באתרים וברשתות החברתיות מה יש להם להציע.

ובכל זאת, המדיה החברתית היא לא מקור ההשראה היחיד של המטיילים שחולמים בהקיץ על החופשה הבאה. יותר ממחצית מהישראלים (53%) בוחרים גם פשוט לדבר עם חברים ומשפחה כדי למצוא רעיונות יצירתיים לנסיעה שהם מתכננים, לעומת כשני שליש (36%) מהמטיילים הגלובליים שמתייעצים עם קרוביהם.

5. בטיחות וניקיון מעל הכל

הרוב המוחלט של הישראלים (84%) השיבו שבכוונתם להיות זהירים יותר כדי להגן על עצמם מפני נגיף הקורונה, אל מול זהירות פחותה מעט שצוינה בקרב המטיילים מרחבי העולם (79%). נראה שהמטיילים ייצפו מתעשיית התיירות לעזור להם להתמודד עם השגרה החדשה הזו.

הממשלות, ארגוני התיירות והספקים יצטרכו לעבוד ביחד כדי לקבוע סטנדרטים אחידים שיעזרו למטיילים להגן על עצמם. הציפיות יהיו גבוהות יותר, ולכן חלק מהיעדים ומהעסקים יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לרכוש את האמון של התיירים. נדמה כי רק מחצית מהישראלים מעוניינים לנקוט אקסטרה משנה זהירות כאשר רק 48% מהם דיווחו כי הם מתכוונים להימנע מיעדים מסוימים. זאת לעומת 59% מהמטיילים הגלובליים שציינו שימענו מאתרים שונים בעקבות הקורונה. דור ה"בייבי בום" בעולם עולה על שניהם כשאחוזי ההימנעות שצוינו בקרבו עמדו על 67%.

כמו כן, 74% מהישראלים ו-70% מהמטיילים בעולם מצפים מהאטרקציות התיירותיות להתאים את עצמן להנחיות הריחוק החברתי. במקביל, אחוזים דומים מהם (73% ישראלים; 70% גלובליים) אמרו שהם יזמינו מקום אירוח מסוים רק אם מדיניות הבריאות וההיגיינה שלו ברורה. 84% מהמטיילים הישראלים הגדילו לעשות ואמרו שיעדיפו מקומות אירוח שמציעים מוצרי חיטוי אנטי-בקטריאליים (75% מקרב המטיילים הגלובליים).

בטווח הקצר, יהיה גם שינוי בשימוש ובהעדפות בנוגע לאמצעי תחבורה. כמעט חצי (46%) מהנשאלים בעולם אמרו שהם לא ישתמשו בתחבורה ציבורית כדי לא להיחשף לקורונה, לעומת רק 34% בקרב המטיילים הישראלים. זה אומר שיהיה שינוי לטווח ארוך באופן שבו אנשים נוסעים ליעדי החופשה ומסתובבים בהם - יותר אנשים יבחרו לשכור רכב או לנהוג ברכב משלהם. במסגרת "השגרה החדשה" הזו, המטיילים גם יציבו אמצעי בריאות ובטיחות מסוימים בראש סדר העדיפויות שלהם.

סביר להניח שחלק מהאמצעים האלה יהפכו לטבע שני, בלי שנשים לב. כך למשל, ממש כמו שהתרגלנו לנסוע בלי נוזלים במזוודה, או להוריד נעליים בביטחון בשדה התעופה - 81% מהישראלים כבר אמרו שלא תהיה להם בעיה לנסוע ליעדים שעושים בדיקות בריאות בהגעה, לעומת רק שני-שליש (67%) מהנשאלים ברחבי העולם שהתרגלו לרעיון. ומה לגבי מסיכה? רוב הישראלים (67%) והמטיילים הגלובליים (62%) טענו שיסכימו ללבוש מסיכה באזורים ציבוריים. לעומת זאת, הצורך בבידוד קיבל תגובה פחות אוהדת, והרבה פחות נשאלים ברחבי העולם (27%) אמרו שיהיו מוכנים לעבור בידוד כדי לנסוע ליעד מסוים. הישראלים אפילו אהבו את זה פחות (15%).

פיילוט בשדה התעופה של פינלנד: כלבי גישוש מאתרים חולי קורונה
24.9.20. רויטרס
מצפים לבטיחות בריאותית מעל לכל. כלבי גישוש מאתרים חולי קורונה בשדה תעופה/רויטרס

6. מתעוררים לעולם אקולוגי יותר

נגיף הקורונה בהחלט הגדיל את המודעות של אנשים מרחבי העולם להשפעה שלהם על הסביבה ועל הקהילות המקומיות. יותר ממחצית מהישראלים (55%), וכן מהמשיבים בעולם (53%), אמרו שהם רוצים לטייל בצורה אקולוגית יותר בעתיד, ולכן התחזיות מעידות כי ישנו צפי לעליה במודעות לקיימות ב-2021 וגם בהמשך.

יותר משני-שליש מהמשיבים בישראל (68%) וברחבי העולם (69%) מצפים שתעשיית התיירות תציע אפשרויות יותר אקולוגיות ופחות מזהמות. בהמשך לכך, רבים מהנשאלים גם מתכננים לבקר ביעדים אלטרנטיביים כדי לא לנסוע לאתרים שונים בזמני שיא העונה שלהם (52% מהישראלים ו-51% מהמטיילים הגלובליים), וכדי לא לתרום לבעיית צפיפות היתר באותם אזורים (39% מהישראלים ו-48% מהמטיילים הגלובליים). בהתאם לנטייה הזו, 70% מהמטילים הישראלים ו-63% מהמטיילים בעולם, אמרו שהם לא רוצים לבקר באטרקציות תיירותיות עמוסות, וזה אומר שהמקומות האלה יצטרכו להשתמש באמצעי ניהול קהל חכמים וחדשניים כדי למשוך את התיירים שמבקרים במדינה שלהם.

נוסף על כך, ההשפעה של הקורונה נתנה לחלק לא מבוטל מהישראלים (42%), ולקצת יותר ממחצית מהנשאלים ברחבי העולם (53%), השראה להפחית את השימוש בפסולת ו/או למחזר את מוצרי הפלסטיק שלהם כשיחזרו לטייל אחרי שהגבלות הנסיעה יוסרו. ניתן להסיק מכך שאנשים לא רק רוצים להגן על עצמם , אלא הם רוצים להגן גם על המקומות שבהם יבקרו.

7. 9 עד 5? לא תודה

העבודה מרחוק הפכה לנחלת הכלל במהלך המגיפה - וזה לא עומד להשתנות. להיפך, אנשים רוצים לנסוע למשך תקופות ארוכות יותר בעתיד, והם שואפים לשלב ביעילות בין עבודה לנופש גם כשהם לא בבית. המטיילים כבר לא מוגבלים לעבודה במשרד למשך חמישה ימים בשבוע, והם מאוד רוצים לשנות קצת את הנוף ולהפסיק לעבוד רק בבית. אנחנו נראה גידול משמעותי בשילוב בין עבודה לחופשה - אנשים ירצו להאריך את החופשות שלהם במקומות חדשים שהם לא הכירו בעבר, ויישארו למשך עוד שבוע או שבועיים כדי לעבוד מרחוק, או לחלופין ינצלו את העבודה מרחוק כדי להיות קצת בחופש. אין ספק שמחשבים ניידים יהפכו להיות מצרך חיוני בכל מזוודה, וכשאנשים יבחרו איפה לשהות, אחד מהדברים העיקריים שהם יחפשו יהיה מקום נוח לעבוד ממנו.

יותר משליש (37%) מהמטיילים בעולם כבר שוקלים להזמין מקום אירוח כדי שיוכלו לעבוד ממקום אחר, ואילו אצל הישראלים רק 15% בוחנים את האופציה הזו. בנוגע לעבודה בבידוד, כאן הנתונים קצת יותר דומים כש-40% מהמטיילים הגלובליים ו-32% מהמטיילים הישראלים ציינו שיהיו מוכנים לעבור בידוד אם יוכלו לעבוד מרחוק תוך כדי. המומחים צופים במסגרת התחזיות כי פלטפורמות נסיעות ומקומות אירוח יתחילו להבליט כמה שיותר את המתקנים המשרדיים שלהם או את האינטרנט האלחוטי שהם מציעים, כדי לנסות למשוך את גל הנוודים הדיגיטליים החדש הזה.

אגמי פליטביצה קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
העבודה מרחוק הפכה לנחלת הכלל. ישראלים נוודים דיגיטלים בקרואטיה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב

8. ההנאות הקטנות

בתקופה הקרובה אנחנו נתחיל ללמוד איך להתמודד עם ההשלכות של המגיפה ב-2021 ואחריה - וכעת המטיילים כבר רוצים לאמץ דרך חדשה ורגועה יותר לגלות את העולם. אחרי שבילינו כל כך הרבה זמן בתוך הבתים עם האנשים שאנחנו אוהבים, סדרי העדיפויות שלנו השתנו, ואנחנו רוצים ליהנות יותר מהטבע וממה שיש לעולם להציע.

מאז תחילת המגיפה, ישנה תופעה גלובלית על של עליה בהמלצות שניתנות על דברים פשוטים באתר Booking.com, כמו למשל טיולים ברגל (94%), אוויר נקי (50%), טבע (44%) ורגיעה (33%).

המחקרים של החברה מראים ששני-שליש מהמטיילים הישראלים (65%), כמו גם המטיילים הגלובליים (69%), ירצו לחוות דברים יותר פשוטים במהלך חופשתם הבאה, כמו פשוט לבלות זמן בחוץ או להיות עם המשפחה. יתרה מכך, יותר ממחצית מהנשאלים (52% מהישראלים ו-56% מהמטיילים הגלובליים) אמרו שהם ירצו לעשות דברים במקומות כפריים ולא מתויירים, כדי ליהנות מהסביבה ומהטבע.

יש כמה דברים שהפכו הרבה יותר חשובים בתקופה הזו - הפרטיות, המרחב והיכולת לשלוט ברמת הניקיון וההיגיינה - לכן זה לא מפתיע לראות שאנשים מחפשים מקומות אירוח "ביתיים". 35% מהישראלים (42% מהמטיילים הגלובליים) ציינו שהם מעדיפים להתארח בבית נופש או בדירה, במקום במלון. מדובר בשינוי לעומת שנת 2019, שבה 64% מהנשאלים ברחבי העולם אמרו שהם מעדיפים לשהות במלון). שני שלישי מהישראלים (33%) וכמעט מחצית מהנשאלים ברחבי העולם (46%) אמרו שהם ינסו לאכול יותר בבית, במקום לצאת למסעדות, דבר שמראה כי בעתיד יתכן ונראה יותר מטבחים מצוידים ביחידות אירוח.

בזמן שנתרגל למציאות החדשה, תהיה גם העדפה גדולה לטיולים מרגיעים. יותר ממחצית מכלל המטיילים הישראלים (51%) והגלובליים (51%) אמרו שזה סוג הטיול המועדף עליהם. לאחר מכן ברשימה נמצאות החופשות על החוף (46% מהישראלים ו40% מהגלובליים), שגם הן מלאות באלמנטים מרגיעים, והחופשות בעיר (34% מהישראלים ו29% מהגלובליים).

9. טכנולוגיה ספונטנית

החדשנות הטכנולוגית תעזור לענף לרכוש מחדש את האמון של המטיילים, ואנחנו נראה שישתמשו בה הרבה כדי להסתגל למציאות החדשה של עולם התיירות. הטכנולוגיה תעזור לנו להחזיר לתחום את הספונטניות, האמון והפשטות - ובו זמנית לאפשר לאנשים לנסוע בצורה בטוחה ואחראית.

כבר עכשיו, 62% מהישראלים מסכימים שהטכנולוגיה תהיה חשובה לניהול סיכוני בריאות בזמן הנסיעה (64% בקרב מטיילים גלובליים). כשני שליש מהישראלים (66%) אומרים שמקומות אירוח יצטרכו להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר כדי לעזור לאורחים להרגיש בטוחים (63% בקרב מטיילים גלובליים). בנוסף, אחד מכל עשרה ישראלים (61%) דיווח שהוא רוצה פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו להזמין מקום במסעדה ברגע האחרון (53% בקרב מטיילים גלובליים).

מרבית הישראלים (61%) גם רוצים יותר מכונות בשירות עצמי במקום דלפקי כרטיסים, לעומת רק 21% מהמטיילים ברחבי העולם שהיו מוכנים לקבל שירות כזה. ומה לגבי העצמת החוויה באמצעות הטכנולוגיה בעתיד? כשני שליש מהישראלים (65%) ויותר מחצי מהמטיילים הגלובליים (55%) אמרו שהם מתרגשים מהמחשבה על כך שבעתיד הטכנולוגיה עשויה להפוך את חוויית הנסיעה שלהם ליותר מותאמת אישית. בהתאם לכך, נדמה כי בעתיד נסתמך על פתרונות טכנולוגיים יותר ויותר, כי הם מוכיחים את הערך שלהם והופכים לחלק בלתי נפרד מחוויות התיירות והנסיעה שלנו.

החידושים שיגיעו בקרוב יביאו איתם אפילו יותר שינויים - למשל חוויות אונליין משופרות שישפיעו על ההתנהגות של התיירים בעתיד ועל האופן שבו הם מתכננים נסיעות. יותר משליש (36%) מהאנשים בעולם אמרו שהם ירגישו יותר בנוח לנסוע ליעד בלתי מוכר, אם הם יוכלו לסייר בו לפני כן באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה (VR). בקרב הישראלים הנתון מעט נמוך יותר ועומד על 28%. נתונים נמוכים אלו מראים כי הדבר האמיתי עדיין עדיף על הווירטואלי, כאשר רק 24% מהמטיילים הישראלים ו-30% מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם מתכוונים לבקר באטרקציות מקומיות בצורה וירטואלית או להשתתף בסדנאות וסיורים מקומיים אונליין. בפועל, זה אומר שאנחנו מאמינים שהטכנולוגיה תעניק לנו נוחות, התאמה אישית ושקט נפשי, אבל נשתמש בה רק כדי להגיע למקום הפיזי שבו נוכל לראות, להרגיש ולטעום את הדברים בעצמנו. היא עדיין לא מהווה תחליף מספיק טוב לכל החוויה.



-------------------------------------------------------------

מתודולוגיה / הערות לעורכים
*המחקר הוזמן על ידי Booking.com ונערך בקרב מדגם של מבוגרים שנסעו למטרות עסקים או פנאי ב-12 החודשים האחרונים, ומתכננים לנסוע גם ב-12 החודשים הקרובים (אם / כאשר הגבלות הנסיעה יוסרו). בסך הכל, השתתפו במחקר 20,934 משיבים מ-28 מדינות (כולל 999 מארה"ב, 496 מקנדה, 497 ממקסיקו, 997 מקולומביה, 999 מברזיל, 499 מארגנטינה, 995 מאוסטרליה, 499 מניו זילנד, 999 מספרד, 996 מאיטליה, 996 מצרפת, 999 מבריטניה, 996 מגרמניה, 498 מהולנד, 499 מדנמרק, 499 משוודיה, 498 מקרואטיה, 1001 מרוסיה, 498 מישראל, 997 מהודו, 994 מסין, 499 מהונג קונג, 497 מתאילנד, 496 מסינגפור, 499 מטאיוואן, 997 מדרום קוריאה, 500 מווייטנאם ו-995 מיפן). המשיבים השלימו סקר מקוון ביולי 2020.

**מבוסס על אחוז המשתמשים שהשתמשו במסנן החיפוש 'אירוח עם חיות מחמד' מבין כל המשתמשים שסיננו את תוצאות החיפוש, בהשוואה לשימוש הממוצע במסנן הזה ב-2019.

***מבוסס על ההמלצות שהמטיילים השאירו ב-Booking.com במסגרת חוות הדעת שלהם אחרי השהייה. ההמלצות האלה הן אלו שהגידול החודשי בהן היה הכי גדול בין 1 באפריל 2020 ל-11 בספטמבר 2020 (בהשוואה למספר ההמלצות החודשי הממוצע בין ינואר 2019 לפברואר 2020).

****המחקר הוזמן על ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 50,688 משיבים מ-29 שווקים. המשתתפים בסקר היו בני 18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים האחרונים, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות בנוגע לנסיעה. הסקר הושלם באופן מקוון בנובמבר 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully