וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחמקנו מהבלאגן בארץ": הזוג הישראלי שעזב הכל כדי לטייל בעולם

ירדנה עבודי-פוקס

16.10.2020 / 9:33

במקום להיכנע לקורונה, החליטו רוזה גברילוב וירדן אבירב להיות נוודים דיגיטלים - לטייל בעולם ולעבוד מהמחשב שלהם. הם טסו מפה בדקה ה-90, אבל נתקעו בגבול הקרואטי. "ניסינו את 'שיטת מצליח' ואמרנו שאנחנו מאורסים", הם אומרים, "וזה הצליח". עכשיו כל העולם פתוח בפניהם

בווידאו: רוזה גברילוב וירדן אבירב נוודים דיגיטליים/צילום: באדיבות המצולמים

רוזה גברילוב וירדן אבירב החליטו שהם רוצים להיות נוודים דיגיטליים. "נוודות דיגיטלית, זה בעצם אומר שאתה לא נשאר במקום אחד אלא זז ממקום למקום ולא מוגבל למקום מסוים, ותוך כדי עובד מהמחשב - צורת עבודה שעוד תתפוס תאוצה במיוחד אחרי הקורונה, מעצם העובדה שאנשים עובדים כרגע מהבית וזה די עובד", הם אומרים.

הם הקימו ביחד חברה לעיצוב גרפי, והתחילו לתכנן נסיעה ארוכה לאירופה. כמה חודשים לפני הנסיעה, שכבר נסגרה לגרמניה, הם החלו בהכנות: מכירת רוב תכולת הדירה, מכירת הרכב ומציאת דיירים מחליפים לדירה לטובת קניית וואן, שאיתו יטיילו ממדינה למדינה.

אבל אז הגיעה הקורונה וחיבלה להם בכל התוכניות. "היינו בטוחים שזה משהו חולף ותוך כמה חודשים הכל יחזור לקדמותו", הם אומרים, "אבל היינו אופטימים מדי וכבר הבנו שהטיסה לגרמניה לא תצא לפועל".

אגמי פליטביצה קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
לטייל ולעבוד תוך כדי. הזוג באגמי פליטביצה בקרואטיה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב
רייקה קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
מכרו הכל, וחיפשו לטוס מכאן. ירדן על רקע העיר רייקה, קרואטיה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב

הסרבים לא עשו שום בעיות

אז בינתיים הם נדדו בין סאבלטים בארץ, עקבו אחרי דיווחי החדשות מתי יהיה אפשר לטוס ולאיפה, והציקו לכל מיני שגרירויות באיחוד האירופי כדי לנסות לקבל תשובות.

יוון הייתה הראשונה להרים את הכפפה והכריזה שהיא פותחת את שעריה לישראלים החל מאמצע יוני. האופטימיות חזרה אליהם וטיסה נוספת נסגרה, אך בגלל שהווירוס החל סבב נוסף בישראל, היוונים חזרו בהם וכבר לא אישרו טיסות מישראל. "פה הבנו שאם אנחנו רוצים לטוס, אנחנו צריכים להיות זריזים וחדים ולסגור טיסה בדקה ה-90 למקום הראשון שמודיע שאפשר לטוס אליו", הם אומרים.

"למזלנו, סרביה החליטה להתעלם מהקורונה ואחרי שווידאנו עם השגרירות שזה באמת נכון - סגרנו טיסה לכמה ימים קדימה במחשבה שזה יהיה הניסיון האחרון לפני שנוותר או נדחה לתקופה אחרת", הם נזכרים.

מפה לשם, ולמרות שישראל כבר לא הייתה מדינה ירוקה בשום פרמטר, הסרבים לא עשו שום בעיות ונתנו לשניים סוף-סוף להיכנס למדינתם. מכאן הדרך לשאר מדינות באירופה כבר היתה סלולה. או לפחות זה מה שהם חשבו.

שמורת קרקא קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
בשמורת קרקא קרואטיה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב
אגם בלד סלובניה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
רוזה מתעדת את הנוף באגם בלד, סלובניה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב

'שיטת מצליח' בגבול

"הבעיה התחילה שבגלל המדיניות הפתוחה של סרביה, הקורונה חזרה לעלות והתחילו דיווחים על סגר כללי נוסף במדינה, שגרר הפגנות והתפרעויות ענק בבלגרד, הבירה", הם אומרים. "קצת נבהלנו מכל הסיפור, ובעיקר חששנו שהמדינות השכנות יתחילו לחסום את הכניסה אליהן מסרביה, לכן החלטנו להגיע כמה שיותר מהר לגבול עם קרואטיה ולעשות 'שיטת מצליח' בגבול, בתקווה שיכניסו אותנו".

אנשי ביקורת הגבולות הקרואטיים, שרוזה וירדן הגיעו אליה (הלכו ברגל כמה קילומטרים מהצד הסרבי), לא שיתפו פעולה בהתחלה ואמרו להם להגיע לביקורת גבולות אחרת, ששם הם יצטרכו לעבור בדיקת קורונה ואולי יכניסו אותם משם. "לנו כמובן זה היה נשמע שמנפנפים אותנו, וגם להגיע לשם היה מסע די רציני, אז התעקשנו שעל פי האתר הרשמי של קרואטיה הם אמורים לתת לנו לעבור, וגם ניסינו לשחק על זה שלירדן יש דרכון אירופי, ואנחנו מאורסים. איכשהו זה עבד", הם אומרים.

אגמי פליטביצה קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
אגמי פליטביצה בקרואטיה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב
העיר סיבניק קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
העיר סיבניק קרואטיה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב

חתונה אזרחית לפני חציית הגבול

"בזאגרב, הקורונה לא הכי הורגשה מבחינת ההתנהלות של האנשים. ברחוב אנשים לא עוטים מסכה אבל בתחבורה ציבורית ובחנויות כן", הם אומרים.

כרגע הזוג הישראלי בסלובניה, אליה הוא הגיע מקרואטיה לפני כמה ימים. "בקרואטיה התחתנו חתונה אזרחית לפני שחצינו את הגבול", אומר הזוג הנשוי בטרי. "היינו רק אנחנו ועוד וזוג ישראלים נוודים דיגיטליים שהכרנו בזאגרב. ביקרנו בספליט, זאדאר, רייקה, שיבניק, ומשם יצאנו ללא מעט טיולים וגם כמובן ימים שעבדנו ונשארנו בדירה".

לדבריהם, יש לא מעט מקומות, כמו בתי קפה ומסעדות, שמעודדים "נוודות דיגיטלית". "המקומות האלה בעצם הופכים לסוג של חללי עבודה של הרבה אנשים, כך שנוצרות המון אינטרקציות ומכירים הרבה אנשים", הם אומרים.

אגם בלד סלובניה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
ירדן באגם בלד/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב
רייקה קרואטיה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
"בקרואטיה התחתנו חתונה אזרחית לפני שחצינו את הגבול". רוזה בעיר רייקה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב

מבחינה כלכלית הם מדווחים שהמצב שלהם טוב. "העסק מתחיל להתקדם יותר ויותר טוב, ויש לנו כל מיני פרוייקטים", הם מדווחים. "גם עד עכשיו היינו במדינות זולות, ככה שזה פחות מכביד כלכלית מאשר בארץ, וגם בעלי ה-Airbnb מסכימים לעשות הנחות טובות בגלל הקורונה והעובדה שאין כרגע הרבה תיירים". את הלילות הם מעבירים בעיקר בדירות שהם שוכרים לתקופות ארוכות של שבועיים עד חודש - מה שמוזיל להם את העלות.

"מסלובניה אנחנו מתכננים לעבור לאיטליה, גרמניה, צרפת, ספרד, פורטוגל ואולי לרדת גם למרוקו. סך הכל אנחנו מרגישים שהתחמקנו מהבלאגן בארץ, ומקווים שלאט לאט תורגש הפוגה ושדברים יחזרו למסלולם", הם מסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully