וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72% מהישראלים רוצים לטוס לאיחוד האמירויות; גם בחריין פופולרית

סקר נסיעות חדש מצביע על העניין הגדול של ישראלים באמירויות, כשבחריין זוכה להתעניינות של 56% "בלבד". וגם: איטליה חטפה הכי חזק - ירידה של 91% בתיירים ישראלים בארץ המגף בין מרץ לאוקטובר השנה

בווידאו: איתיחאד איירווייס טסה לראשונה מת"א לאבו דאבי/צילום: זיו ריינשטיין

72% מהישראלים מביעים עניין בטיסה לאיחוד האמירויות הערביות, כך עולה מסקר חדש של חברת פלאפון שנערך לרגל הוספת חבילת חו"ל חדשה לאיחוד האמירויות ליעדים החברה. בחריין, לעומתה, מעוררת פחות יותר ו"רק" 56% היו מעוניינים לבקר בה.

עוד נמצא במדגם שנערך בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר וכלל 500 נשים וגברים בגילי 18+,שרק 40% מאמינים שייצא להם לטוס בשנה הקרובה, לעומת 70% שטסים לפחות פעם בשנה בימי שגרה. 87% מאלו שיטוסו, יעשו זאת רק למדינה "ירוקה" ואת הילדים הם ישאירו בבית (72%).

בסקר נמצא גם, כי החשש מהיבדקות בקורונה הוא החסם המרכזי לטיסה לחו"ל (65%). גם הגבלות קורונה ביעד החופשה ושיקולים כלכליים צויינו בשיעורים גבוהים (47% ו-43%, בהתאמה). מי שכן מתכננים לטוס לחו"ל, יעשו זאת בעיקר למטרת חופשה (89%), כשיעד הנסיעה המרכזי נותר מערב אירופה (49%), כאשר במקום השני היעדים החדשים - איחוד האמירויות ובחריין. אחרי אלו, הישראלים היו מעדיפים לטוס ליוון והאיים (36%), מזרח אירופה (27%), צפון אמריקה (25%), המזרח הרחוק (19%), ודרום אמריקה עם 4% בלבד.

איתיחאד איירוויס נוחתת לראשונה בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
72% רוצים לאמירויות. איתיחאד איירוויס נוחתת לראשונה בנתב"ג, בחודש שעבר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

איטליה - ספגה את הירידה הכי חדה בישראלים

נושא נוסף שנבדק במחקר של פלאפון, אלו השינויים במספר הישראלים שטסו לחו"ל לפי יעדים פופולריים בימי השגרה. במחקר נבדקו מספר הטסים לחו"ל לפי חודשים החל ממרץ 2020 ועד היום, וזאת בהשוואה לאותו חודש בשנת 2019.

מהנתונים עולה שהמדינה שספגה את הירידה החדה ביותר בכניסת ישראלים היא איטליה, עם ירידה ממוצעת של 91% בין החודשים מרץ לאוקטובר 2020 לעומת אותם חודשים ב-2019. החודשים יולי ואוגוסט הם החודשים עם מספר הישראלים הנמוך ביותר - ירידה של 95% לעומת 2019. את המקום הראשון עם איטליה חולקת באופן מפתיע דווקא יפן עם ירידה זהה של 91% בממוצע בין החודשים מרץ לאוקטובר. דווקא סין, המקור למגיפת הקורונה, נמצאת במקום השלישי עם ירידה מממוצעת של 87%, ובצמוד אליה במקום הרביעי ספרד שנפגעה קשה מאוד מהקורונה עם ירידה ממוצעת של 86%.

ומה קורה בשאר אירופה בין מרץ לאוקטובר 2020? אוסטריה עם ירידה של 83%, צרפת והולנד עם ירידה של 80%, אנגליה וטורקיה עם ירידה של 72%, גרמניה 69% ורוסיה 68%. יוון שהפכה ליעד פופולרי לטיסת ישראלים לאחר פתיחת השמיים לאחרונה, עם ירידה ממוצעת של 78% בחודשים מרץ -אוקטובר, אך עם ירידה של 23% בלבד בחודש אוקטובר. גם טורקיה שנחשבת ליעד פופולרי בקרב ישראלים רושמת ירידה של 50% בחודש אוקטובר.

ארה"ב סופגת ירידה מתונה יחסית של 65% בלבד, אך את תאילנד, יעד מועדף בעיקר על הצעירים שבינינו, נעדיף לראות כנראה רק בתמונות - ירידה של 85% בממוצע בחודשים מרץ-אוקטובר.

כיכר מרכזית במילאנו, צפון איטליה, כשהיא ריקה מאדם בסגר הקורונה השני. 6 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
איטליה חטפה חזק. כיכר הדואומו במילאנו, בשבוע שעבר עת חודש בסגר/AP, אי-פי

הסרבים שמחים

ומיהן המדינות שספגו הכי פחות "נזק" בכניסת ישראלים אליהן? במקום הראשון סרביה, שדווקא הרוויחה מהקורונה. סרביה רושמת אמנם ירידה קטנה יחסית של 57% בלבד במספר הישראלים שיצאו אליה במהלך מרץ-אוקטובר, אבל בחודש אוקטובר עצמו חלה עלייה 50% במספר הישראלים שנפשו בה מול אוקטובר 2019. בצמוד לסרבי, נמצאות אוקראינה וברזיל עם ירידה של 61% בלבד בכניסת ישראלים בין מרץ-אוקטובר.

כשבוחנים את מספר הישראלים שיצאו לכלל המדינות בהשוואה חודשית, החודשים שספגו את הירידה החדה ביותר הם כצפוי יולי ואוגוסט, כאשר אוגוסט עם ירידה של 86% ויולי עם ירידה של 84%. חודש אוקטובר מסמן התאוששות עם ירידה של 68% בלבד במספר הטסים לעומת אוקטובר 2019.

נושא אחר שנבדק בסקר הוא השימוש בסלולר בחו"ל. נמצא ש-45% מהישראלים שיטוסו מעדיפים להסדיר את השימוש בנייד כבר בארץ, 31% יקנו חבילת חו"ל של ספק סלולרי ישראלי ו-14% יקנו סים בינלאומי מספק סלולרי ישראלי, 25% יקנו סים מקומי בחו"ל, 24% יסתמכו רק על Wi-Fi, ו-6% אמרו שלא ייקחו איתם בכלל את הסלולר לחו"ל (האומנם?)

לדברי ערן ברנע, מנהל אגף מחקר yes, פלאפון ובזק בינלאומי, "החשש מהדבקות בקורונה לצד שיקולים כלכליים וחשש כי החופשה לא תהיה מהנה תחת הגבלות, גורמת לישראלים רבים להישאר בארץ. עם זאת, טיסה למדינות ירוקות יחד עם ביטוח רפואי והחזר ימי מחלה במידה והם יידרשו לבידוד, יכולים לגרום ליותר ישראלים לצאת לחו"ל השנה ולנקות קצת את הראש מהתקופה הלחוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully